1402/12/29

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

ویزا: توکن‌های غیرمثلی ابزار خوبی برای جلب مشارکت کاربران هستند

ویزا: توکن‌های غیرمثلی ابزار خوبی برای جلب مشارکت کاربران هستند

ویزا: توکن‌های غیرمثلی ابزار خوبی برای جلب مشارکت کاربران هستند

شرکت ویزا (Visa)، غول صنعت خدمات پرداختی جهان، اخیراً با انتشار مطلبی توکن‌های غیرمثلی (NFT) را به‌طور کلی مورد بررسی قرار داده و گفته است که می‌توان از این فناوری برای جلب مشارکت کاربران استفاده کرد.

به گزارش کوین تلگراف، ویزا اخیراً وایت پیپری را درمورد توکن‌های غیرمثلی منتشر کرده است و در آن فناوری زیرساختی و توانایی‌های این حوزه را در جلب مشارکت کاربران مورد بررسی قرار داده است.

این مطلب که روز ۲۳ اوت (۱ شهریور) منتشر شد، توکن‌های غیرمثلی را به‌عنوان یک نوآوری مهم در دوران همه‌گیری کرونا معرفی کرده است؛ زمانی که تماشای مسابقات ورزشی و شرکت در فستیوال‌های موسیقی و سرگرمی با محدودیت‌های جدی مواجه شده بود. توکن‌های غیرمثلی درست در دورانی ظهور کرده‌اند که کاربران تمایل دارند به جوامع دیجیتالی بپیوندند که حول محور هنرمندان و تیم‌های ورزشی مورد علاقه آنها شکل گرفته است.

با گسترش همه‌گیری کرونا در سراسر جهان ضربه شدیدی به ورزش حرفه‌ای وارد شد. برآوردها نشان می‌دهد که همه‌گیری کرونا باعث شده است تا لیگ‌های ورزشی مطرح سراسر جهان درآمدی ۱۸ میلیارد دلاری را از دست بدهند.

ویزا در این مطلب نوشت:

[این اتفاق ثابت کرد] که به منابع درآمد متنوع‌تری نیاز داریم. باید با تمرکز بر فناوری کسب‌و‌کارها را به سمتی هدایت کنیم که فرصت‌های بیشتری ایجاد شود و بتوانیم توجه طرفداران را جلب کنیم.

در این گزارش آمده است که NFTها برای مجموعه‌داران، طرفداران، تیم‌ها، لیگ‌های ورزشی و افراد با استعداد جذاب هستند. توکن‌های غیرمثلی مشخصاً می‌توانند به منابع اصلی مشارکت طرفداران، مدیریت ارتباط با مشتریان و جریان‌های درآمدزای جدید تبدیل شوند. ویزا در این مطلب از مجموعه‌ها، آثار هنری و بازی‌های رایانه‌ای به‌عنوان موارد استفاده از توکن‌های غیرمثلی نام برده است.

این وایت پیپر همزمان با اعلامیه ویزا درباره اینکه توکن شماره ۷۶۱۰ مجموعه کریپتوپانکس (CryptoPunks) را به‌عنوان اولین NFT خود و با پرداخت ۱۵۰,۰۰۰ دلار خریداری کرده است منتشر شد. کریپتوپانکس مجموعه‌ای از ۱۰,۰۰۰ توکن غیرمثلی است که از سازوکار اثبات مالکیت استفاده می‌کند و در بلاک چین اتریوم نگهداری می‌شود. داده‌های تازه نشان می‌دهد که ۲,۵۱۹ مورد از توکن‌های این مجموعه با ارزش کلی ۴۶۷.۴ میلیون دلار در ۳۰ روز گذشته به فروش رسیده است. در این مدت بهترین فروش مربوط به توکن شماره ۷۲۵۲ این مجموعه بوده که با قیمت ۱,۶۰۰ اتر، معادل ۴.۵ میلیون دلار به فروش رسیده است.

علاوه بر استقبال شدید کاربران از مجموعه کریپتوپانکس، محبوبیت سایر NFTها هم در این مدت رشد قابل‌توجهی داشته است. انتظار می‌رود که فروش کل بازار توکن‌های غیرمثلی در ماه اوت (مرداد) از ۹۰۰ میلیون دلار فراتر برود که در نوع خود رکورد جدیدی برای این صنعت محسوب می‌شود. رکورد قبلی مربوط به ماه مه (اردیبهشت) است که در آن فروش کل بازار NFTها به ۲۵۵ میلیون دلار رسید. در آن زمان بازار ارزهای دیجیتال قبل از آنکه با اصلاح گسترده چندماهه مواجه شود، شاهد ثبت اوج‌های تاریخی جدید در قیمت ارزهای دیجیتال مختلف بود.

ورود ناگهانی ویزا به بازار توکن‌های غیرمثلی، با وجود تمرکز فزاینده این شرکت بر حوزه ارزهای دیجیتال، همچنان غافل‌گیرکننده است. ویزا اخیراً قراردادی را با صرافی زیمپکس (Zipmex) امضا کرد تا در راه‌اندازی یک سیستم یکپارچه برای پرداخت‌های ارز دیجیتال در منطقه آسیا و اقیانوسیه با این صرافی همکاری کند. در ژانویه سال جاری (دی ۹۹) هم ویزا مجدداً اعلام کرد که قصد دارد با تسهیل پرداخت‌ها و ایجاد پل ارتباطی بین ارزهای دیجیتال و ارزهای فیات، از کلاس دارایی‌های دیجیتال حمایت کند.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *