1402/12/29

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

آموزش ساخت کیف پول ترون اسکن (Tronscan)

آموزش ساخت کیف پول ترون اسکن (Tronscan)

آموزش ساخت کیف پول ترون اسکن (Tronscan)

ترون یکی از پروژه‌های مطرح غیرمتمرکز بلاک چین است که ارز دیجیتال آن یعنی TRX، از نظر ارزش بازار در رتبه‌ی یازدهم قرار دارد. از این نظر ارز دیجیتال ترون خواهان زیادی دارد و افراد زیادی به دنبال خریداری و نگهداری آن هستند.

ترون در ابتدا با توکن مبتنی بر استاندارد ERC-20 بر روی بلاک چین اتریوم راه‌اندازی شد، اما از زمان راه‌اندازی شبکه‌ی اصلی خود در ماه ژوئن سال ۲۰۱۸، ارز دیجیتال TRX به شبکه اصلی خود منتقل شد. این بدان معناست که شما برای ذخیره‌ آن به یک کیف پول مخصوص ترون نیاز دارید و دیگر استفاده از کیف پول‌های سازگار با توکن‌های مبتنی بر استاندارد ERC-20 جوابگو نیست.

در این مطلب به آموزش کیف پول تحت وب ترون اسکن خواهیم پرداخت و شما را با امکانات مختلف این کیف پول آشنا خواهیم کرد.

پیش از هر چیز فراموش نکنید، هنگامی که بحث انتخاب کیف پول به میان می‌آید، باید از معیارهای شخصی خودتان کاملا مطلع باشید. این معیارها شامل میزان استفاده‌ی روزانه، هزینه‌ی کیف پول، نگرانی‌های امنیتی و تجربه‌ی کاربری آن می‌شود. البته، باید در نظر داشت که همیشه تعادلی میان این موارد وجود دارد.

نحوه‌ی ساخت کیف پول تحت وب ترون‌اسکن (Tronscan)

برای ساخت کیف پول ترون اسکن ابتدا باید از طریق مرورگر خود به آدرس tronscan بروید.

آموزش ساخت کیف پول ترون اسکن (Tronscan)


روی گزینه‌ی SIGN IN را از بالا سمت راست، انتخاب کرده و از منوی باز شده، بر روی گزینه‌ی Import a wallet کلیک کنید.

آموزش ساخت کیف پول ترون اسکن (Tronscan)


سپس، از پنجره‌ی ظاهر شده، گزینه‌ی CREATE WALLET را انتخاب کنید.

در مرحله‌ی بعدی، برای محافظت از کلید خصوصی خودتان، یک گذرواژه‌ی قوی انتخاب کرده و دکمه‌ی NEXT را بزنید. دقت داشته باشید که این گذرواژه، عبارت سید (seed) کیف پول نیست.

آموزش ساخت کیف پول ترون اسکن (Tronscan)


در مرحله‌ی پس از آن، باید فایل Keystore خودتان را دانلود و ذخیره کنید.

آموزش ساخت کیف پول ترون اسکن (Tronscan)

در این صفحه اخطاراتی نیز داده شده است:

  • این فایل را گم نکنید: اگر چنین اتفاقی بیفتد، TRON نمی‌تواند به شما کمکی کند.
  • این فایل را با کسی به اشتراک نگذارید: اگر این فایل را با کسی به اشتراک بگذارید، ممکن است سرمایه‌هایتان را از دست بدهید.
  • از آن نسخه پشتیبان بگیرید: تا اگر لپ تاپتان گم یا خراب شد، از آن استفاده کنید.

در مرحله‌ی بعد، کلید خصوصی‌تان را مشاهده خواهید کرد. می‌توانید آن را پرینت و یا با فشردن دکمه‌ی قرار گرفته در انتهای کادر، کپی کنید. در این مرحله نیز همان اخطارهای پیشین داده شده است. دکمه‌ی NEXT را فشرده و به مرحله‌ی بعد بروید.

آموزش ساخت کیف پول ترون اسکن (Tronscan)


در این مرحله، ایجاد کیف پول به پایان می‌رسد. با فشردن دکمه‌ی سبز رنگ GO TO ACCOUNT PAGE می‌توانید وارد کیف پول خودتان شوید.

آموزش ساخت کیف پول ترون اسکن (Tronscan)


در بالای صفحه‌، به ترتیب گزینه‌های Bandwidth ،Energy ،TRON power و Available Balance را مشاهده می‌کنید. در زیر به توضیح این گزینه‌ها پرداخته شده است.

آموزش ساخت کیف پول ترون اسکن (Tronscan)

پهنای باند (Bandwidth): با استفاده از پهنای باند می‌توانید تراکنش‌هایتان را بدون نیاز به پرداخت گس (GAS)، روی شبکه اصلی ترون انجام دهید. برای مثال هنگام استفاده از برنامه‌های غیر متمرکز که احتمالا می‌خواهید چندین تراکنش کوچک‌تر را بدون نگرانی از خرج کردن ترون انجام دهید، داشتن پهنای باند کافی امری حیاتی محسوب می‌شود. این پهنای باند هم‌چنین نشان می‌دهد که کیف پول شما در میان جامعه کاربران ترون فعال بوده و برای رای دادن به نمایندگان عالی (Super Representatives) حق رای خواهید داشت. در طول یک دوره‌ی معین، کل شبکه، تنها می‌تواند میزان ثابتی از پهنای باند را مدیریت کند. نسبت نقاط پهنای باند به ظرفیت پهنای باند شبکه‌ی ترون در یک حساب، با نسبت توکن‌های فریز شده در حساب به کل توکن‌های فریز شده در شبکه برابر است.

انرژی (Energy): در اجرای قراردادهای هوشمند روی شبکه ترون کاربرد دارد. قراردادهای هوشمند علاوه بر پهنای باند، از انرژی هم استفاده می‌کنند، بنابراین برای انتقال توکن‌هایتان، باید میزان کافی از هر دو را در اختیار داشته باشید.

 نمایندگان عالی (Super Representatives): هر دارنده‌ی توکن شانس تبدیل شدن به یک نماینده‌ی عالی ترون را دارد. با این حال، برای آن که شبکه و جامعه بدون مشکل و کاراتر فعالیت کنند، یک سری استاندارها و قوانین برای کاندیدهای واجد شرایط ایجاد شده تا بتوانند به یک نماینده‌ی عالی تبدیل شوند. نمایندگان عالی جدید، یک بار در هفته به روز رسانی می‌شوند.

 فریز کردن (Freeze): می‌توانید از طریق فریز کردن توکن‌های TRX برای مدت زمانی طولانی، TRON Power به دست آورید. هرچه مدت زمان بیشتری توکن‌هایتان را فریز کنید، TRON Power بیشتری نیز دریافت می‌کنید. شما می‌توانید با به دست آوردن TRON Power، از مزایای بیشتری از جمله حق رای در اکوسیستم بهره‌مند شوید. به گفته‌ی وب‌سایت Tron، در طول این مدت نمی‌توان این توکن‌ها را انتقال و در حالت کلی عملیاتی در رابطه با آن‌ها انجام داد. با انجام عمل فریز، می‌توانید پهنای باند و یا انرژی به دست آورید، اما کسب هم‌زمان این منابع، امکان پذیر نیست. هنگامی که کاربر، یک منبع خاص را از حالت فریز در آورد، رأی‌های قبلی او به طور کامل از بین خواهند رفت.

گزینه‌ی Available Balance نیز نشان‌دهنده‌ی موجودی حساب شماست. اگر کاربری بخواهد با استفاده از TRON Powerهای باقی مانده رأی بدهد، باید عملیات رأی‌گیری را دوباره انجام دهد.


در پنجره‌ی Tokens می‌توانید موجودی توکن‌های TRC10 و TRC20 خودتان را مشاهده کنید.

آموزش ساخت کیف پول ترون اسکن (Tronscan)


اگر ۱۰۰ هزار ترون در حساب خود داشته باشید، می‌توانید جفت ارزهای معاملاتی نیز ایجاد کنید.

آموزش ساخت کیف پول ترون اسکن (Tronscan)


در  پنجره‌ی Transaction نیز می‌توانید جزییات تراکنش خودتان را مشاهده کنید.

آموزش ساخت کیف پول ترون اسکن (Tronscan)


اگر روی گزینه‌ی WALLET در بالا سمت راست کلیک کنید، در منوی باز شده، گزینه‌هایی مانند آدرس، تعداد توکن‌ها، میزان TRON POWER، پهنای باند، انرژی، تراکنش‌ها، ارسال و دریافت را خواهید دید.

آموزش ساخت کیف پول ترون اسکن (Tronscan)


گزینه‌ی TRANSACTION به شما رکوردهای تراکنش‌های انجام‌شده را نشان می‌دهد که شامل شماره‌ی تراکنش، شماره‌ی بلاک، زمان ایجاد، آدرس و قرارداد می‌شود.

آموزش ساخت کیف پول ترون اسکن (Tronscan)


اگر گزینه‌ی SEND را انتخاب کنید، صفحه‌ای برای شما باز خواهد شد که نیاز است فیلدهای آدرس مقصد، توکن ارسالی، میزان توکن مورد نظر برای ارسال و یادداشت را تکمیل کنید.

آموزش ساخت کیف پول ترون اسکن (Tronscan)


اگر هم گزینه‌ی RECEIVE را انتخاب کنید، آدرس کیف پول به همراه QR CODE آن به شما نشان داده خواهد شد.

آموزش ساخت کیف پول ترون اسکن (Tronscan)

امنیت کیف پول

همان‌طور که می‌دانید، گزینه‌های زیادی شامل کیف پول‌های سخت افزاری، تلفن همراه، دسکتاپ و افزونه‌‌ی مرورگر را برای انتخاب در پیش رو دارید. برای افرادی که به دنبال امن‌ترین کیف پول‌ها هستند نیز چندین کیف پول محبوب وجود دارد.

قبل از انتخاب کیف پول، توصیه می‌شود که به وب‌سایت رسمی ترون یعنی tron.network رفته و از میان کیف پول‌های رسمی این ارز دیجیتال گزینه موردنظرتان را انتخاب کنید. از طرفی مراقب کیف پول‌های تقلبی نیز باشید؛ چرا که هکرها با استفاده از آن‌ها به کلید خصوصی شما دست پیدا کرده و سرمایه‌هایتان را به سرقت خواهند برد. در آخر می‌توان گفت که از هر کیف پولی استفاده می‌کنید، تدابیر امنیتی از جمله پشتیبان‌گیری از عبارت Seed یا کلیدخصوصی و محافظت از رایانه‌تان در مقابل بدافزارها را حتماً در نظر بگیرید. شایان ذکر است که توصیه دوم یعنی مراقبت در برابر بدافزارها هنگام استفاده از کیف پول‌های تحت وب و کیف پول‌های گرم اهمیتی بیشتری دارند.

منبع: ارزدیــجیتال

1 دیدگاه برای “آموزش ساخت کیف پول ترون اسکن (Tronscan)

  1. با سلام خدمت عزیزان این سوال و قبلا پرسیدم خواهشن کمی مفصل تر راهنمایی کنید ممنون من سال ۹۸ کیف پول ترون اسکن وب ساختم و ترون های که خریدیم انتقال دادم به کیفم و دیگه سراغش نرفتم تا چند روز پیش که نتوستم وارد کیف بشم. تو صفحه ترون اسکن بالا سمت راست اصلا SIGN IN نمیاد که بتونم کیف پول را بازیابی کنم هم پسورد رو دارم هم ۱۲ کلمه بازیابی رو. تو چند تا سایت خوندم ترون اسکن وب از اول سال ۲۰۲۱ از دسترس خارج شده هر کاری میکنم نمیتونم برم داخل کیفم که ترون هام و انتقال بدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *