1402/12/29

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

مقام بانک مرکزی چین: بیت کوین هیچ ارزشی ندارد

مقام بانک مرکزی چین: بیت کوین هیچ ارزشی ندارد

مقام بانک مرکزی چین: بیت کوین هیچ ارزشی ندارد

یکی از مقامات ارشد بانک مرکزی چین گفته است بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال ارز قانونی نیستند و هیچ ارزشی ندارند. به‌گفته این مقام ارشد، بانک مرکزی چین به‌دنبال اتخاذ تدابیری است تا فعالیت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال را به‌طور کامل در این کشور متوقف کند.

به گزارش کریپتو پوتیتو، دولت چین به تلاش‌های هدفمند خود برای متوقف‌کردن استفاده از ارزهای دیجیتال در این کشور ادامه می‌دهد و بار دیگر خطرات مرتبط با ارزهای دیجیتال را به شهروندان خود گوشزد کرده است.

به گزارش یکی از رسانه‌های داخلی چین، ین یوپینگ (Yin Youping)، معاون دفتر حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خدمات مالی در بانک مرکزی چین، روز ۲۷ اوت (۵ شهریور) در جریان یک نشست خبری گفته است «ارزهای دیجیتال چیزی جز سرمایه‌گذاری‌های پرخطر نیستند».

او از سرمایه‌گذاران چینی خواسته تا با اجتناب از معاملات مربوط به ارزهای دیجیتال و افزایش آگاهی خود نسبت به خطرات سرمایه‌گذاری‌های این‌چنینی، از دارایی خود محافظت کنند.

این مقام بانک مرکزی چین گفته است:

یک‌ بار دیگر به مردم یادآوری می‌کنیم که ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین ارز قانونی نیستند و هیچ ارزش واقعی ندارند.

یوپینگ در ادامه افزود که بانک مرکزی چین به‌دنبال اتخاذ تدابیر شدیدتری است تا فعالیت‌های مرتبط با معاملات ارزهای دیجیتال را با همکاری سایر نهادهای نظارتی این کشور به‌طور کامل متوقف کند. این اقدامات شامل شناسایی صرافی‌های خارجی و معامله‌گران داخلی و همچنین توقف فعالیت تمامی وب‌سایت‌ها، برنامه‌ها و شرکت‌های فعال در زمینه ارزهای دیجیتال است.

بانک مرکزی چین در حال برنامه‌ریزی برای گسترش تبلیغات مربوط به این سیاست‌ها از طریق نهاد‌های دولتی و دیگر کانال‌های فعال در این کشور است تا در نهایت شاهد توقف کامل معاملات ارزهای دیجیتال در چین باشد.

یوپینگ گفت بانک مرکزی چین قصد دارد سیستمی را ارائه کند که کار مقابله با فعالیت‌های مرتبط با ارز دیجیتال را از طریق تشویق مردم به گزارش آنی موارد تخلف آسان‌تر کند.

دولت چین در ماه‌های گذشته ممنوعیت‌های مربوط به صنعت ارز دیجیتال را همواره شدید‌تر کرده است تا از رشد سریع بازار ارز دیجیتال این کشور جلوگیری کند.

بانک مرکزی چین چند ماه پیش به تمامی بانک‌ها و مؤسسات مالی این کشور دستور داد تا ارائه خدمات مرتبط با ارزهای دیجیتال را که به مشتریان حقیقی و حقوقی ارائه می‌دهند متوقف کنند و هشدار داد که در غیر این صورت ممکن است مجوز فعالیت آنها باطل شود.

ممنوعیت‌های اعمال‌شده از سوی دولت چین تأثیرات منفی زیادی بر صنعت ارز دیجیتال داشته است که از جمله این موارد می‌توان به سقوط ۵۰ درصدی قیمت بیت کوین پس از پشت سر گذاشتن اوج تاریخی ماه آوریل (فروردین) اشاره کرد. اما فشارهای مقامات چینی به ممنوع‌کردن معاملات ارز دیجیتال ختم نمی‌شود.

ممنوع‌شدن فعالیت ماینرهای بیت کوین در پرجمعیت‌ترین کشور جهان هم ضربه شدیدی به بدنه صنعت ارز دیجیتال وارد کرد.

به‌دنبال ممنوعیت گسترده استخراج ارزهای دیجیتال در چین، شبکه بیت کوین برای اولین بار در ۱۰ سال گذشته، با ۴ کاهش سختی متوالی مواجه شد.

چین که زمانی بیش از ۵۰ درصد فعالیت‌های استخراج بیت کوین را به خود اختصاص داده بود، در نهایت ماینرها را مجبور کرد تا فعالیت خود را به کشورهایی منتقل کنند که رابطه بهتری با ارزهای دیجیتال دارند.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *