2024/05/13

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

درآمد بی‌رمق گروه فلزات اساسی

درآمد بی‌رمق گروه فلزات اساسی

درآمد بی‌رمق گروه فلزات اساسی

فروش محصولات اکثر شرکت‌‌های گروه فلزات اساسی در مردادماه با کاهش همراه بوده و تنها فملی، ذوب و کاوه افزایشِ ارزش فروش داشته‌اند.
فملی با 15 درصد بیشترین رشد فروش ماهانه را تجربه کرد و فتوسا با 88 درصد کاهش، بیشترین افت فروش ماهانه را در مردادماه به خود دیده است.

فروش ماهانه فلزات اساسی

اگر بازه‌ی یکساله را معیار قرار دهیم، وضعیت بهتر بوده و ارزش فروش اکثر شرکت‌های گروه فلزات اساسی نسبت به مرداد سال قبل افزایش یافته است. فملی با 171 درصد بالاترین رشد و فتوسا با 56 درصد کاهش، بیشترین افت فروش را داشته‌اند.

جمع کل ارزش فروش فلزات اساسی از اواخر سال قبل با جهش قابل‌توجهی مواجه شد. اما در مردادماه به نسبت ماه قبل کاهش یافته است. جمع فروش یازده شرکت مورد بررسی-که در دو نمودار فوق نیز به آن‌ها اشاره شد-از عدد 258 هزار میلیارد ریال در مردادماه 1401 به 471 هزار میلیارد تومان در مردادماه سال جاری رسیده است.

فروش فلزات اساسی

فروش شرکت‌های ذوب و فولاد کم‌ترین نوسان را در سال جاری داشته‌اند و فاسمین بیشترین فراز و فرود را تجربه کرده است.

فولاد

فتوسا بیشترین کاهش فروش را از ابتدای سال داشته(معادل 88 درصد) و فسبزوار بیشترین افزایش فروش(معادل 67 درصد) را تجربه کرده است.

فولاد

به طور کلی، گروه فلزات اساسی در سال گذشته به واسطه افت قیمت‌های جهانی فروش بسیار پایینی داشته است، اما در سال جاری این کاهش از محل رشد قیمت دلار تا حدی جبران شد.

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید