1402/12/29

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

پس از ورود ایلان ماسک به توییتر، دوج کوین می‌تواند رشدی ۱۵۰ درصدی را تجربه کند

پس از ورود ایلان ماسک به توییتر، دوج کوین می‌تواند رشدی ۱۵۰ درصدی را تجربه کند

پس از ورود ایلان ماسک به توییتر، دوج کوین می‌تواند رشدی ۱۵۰ درصدی را تجربه کند

روز گذشته و هم‌زمان با انتشار خبر عضویت ایلان ماسک در هیئت‌مدیره توییتر، قیمت دوج کوین بیش از ۲۰ درصد رشد کرد. این جهش باعث شد کندل قیمت دوج کوین از محدوده یک الگوی نموداری صعودی خارج شود که هدف این الگو ۱۵۰ درصد بالاتر از قیمت فعلی است؛ اما این الگو تحت چه شرایطی درست عمل می‌کند؟

به گزارش کوین تلگراف، چهار هفته بعد از اینکه دوج کوین به کف ۰.۱۰ دلار برخورد کرد، قیمت وارد یک روند صعودی شد. در حال حاضر هم به نظر می‌رسد که این ارز دیجیتال می‌تواند در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۲ بیش از پیش صعود کند.

قیمت دوج کوین از ابتدای هفته تقریباً ۶.۵ درصد رشد کرده و به ۰.۱۶ دلار رسیده است. رشد اخیر این میم کوین بعد از آن اتفاق افتاد که ایلان ماسک در ۴ آوریل (۱۵ فروردین) اعلام کرد ۳ میلیارد دلار از سهام توییتر را خریده است. روز گذشته هم پاراگ آگراوال، مدیرعامل توییتر، رسماً اعلام کرد که ایلان ماسک عضو هیئت‌مدیره این شبکه اجتماعی شده است.

ماسک همواره از طرفداران دوج کوین بوده و مدام از آن حمایت کرده است. او چندی پیش اعلام کرده بود که فروشگاه آنلاین شرکت تسلا از این پس برای فروش برخی محصولات خود دوج کوین می‌پذیرد.

سرمایه‌گذاری او در سهام توییتر می‌تواند به پیشبرد طرح‌های مربوط به ارزهای دیجیتال در این شبکه اجتماعی کمک کند و حتی ممکن است جایی هم برای دوج کوین در توییتر پیدا شود.

دوج کوین در حال خروج از الگوی کنج کاهشی است

سرمایه‌گذاری ایلان ماسک در توییتر و عضویت او در هیئت‌مدیره این شبکه اجتماعی، به دوج کوین کمک کرد تا از الگوی کنج کاهشی روی نمودار خود خارج شود. الگوی کنج کاهشی برخلاف نامش، یک الگوی صعودی است که با تغییر روند همراه می‌شود. به عبارت دیگر، این الگو زمانی ایجاد می‌شود که قیمت در محدوده‌ای متشکل از دو خط همگرا و نزولی نوسان کند. گفتنی است در این محدوده، دنباله‌ای از سقف‌ها و کف‌هایی ایجاد می‌شود که هر یک پایین‌تر از سقف‌ها و کف‌های قبلی هستند.

در یک سناریوی بی‌نقص، زمانی قیمت افزایش می‌یابد که بتواند قاطعانه خط روند بالایی الگوی کنج کاهشی را بشکند. اگر چنین اتفاقی بیفتد، معامله‌گران هدف بعدی قیمت را رشد به اندازه حداکثر فاصله بین خط روند بالایی و خط روند پایینی الگو در نظر می‌گیرند.

حالا که دوج کوین در الگوی مشابهی قرار دارد و توانسته است خط روند بالایی خود را در ۴ آوریل (۱۵ فروردین) بشکند، احتمال این وجود دارد که به روند صعودی خود ادامه دهد. بنابراین، هدف بعدی این میم کوین می‌تواند ۰.۳۷ دلار باشد که ۱۵۰ درصد بیشتر از قیمت آن در ۵ آوریل (۱۶ فروردین) است.

پس از ورود ایلان ماسک به توییتر، دوج کوین می‌تواند رشدی ۱۵۰ درصدی را تجربه کند

ریسک کاهش قیمت دوج کوین همچنان وجود دارد

از طرفی، این ریسک هم وجود دارد که چشم‌انداز صعودی فعلی با یک سقوط مواجه شود و به هدف ۰.۳۷ دلاری نرسد. دوج کوین در حالی به بالای خط روند الگوی کنج کاهشی حرکت کرده است که حجم معاملات آن چندان زیاد نیست. این نشان می‌دهد که معامله‌گران باور ندارند این ارز دیجیتال بتواند روند صعودی خود را به‌طور موفقیت‌آمیزی به اتمام برساند.

دوج کوین در حال حاضر زیر دو سطح حمایتی مهم قرار گرفته است. این دو سطح حمایتی مهم میانگین متحرک نمایی (EMA) ۲۰ هفته‌ای (خط سبزرنگ) و ۵۰ هفته‌ای (خط قرمزرنگ) هستند که به‌ترتیب در محدوده ۰.۱۵ و ۰.۱۷ دلار قرار دارند.

پس از ورود ایلان ماسک به توییتر، دوج کوین می‌تواند رشدی ۱۵۰ درصدی را تجربه کند

اگر دوج کوین عقب‌نشینی کند، ممکن است دوباره به خط روند بالایی الگوی کنج کاهشی برگردد و آن را به‌عنوان حمایتی جدید آزمایش کند. از طرف دیگر، اگر روند نزولی این ارز دیجیتال باز هم ادامه داشته باشد، ممکن است این چشم‌انداز صعودی به‌کلی بی‌اعتبار شود.

دوج کوین تنها زمانی می‌تواند به هدف ۰.۳۷ دلاری برسد که خط روند بالایی الگوی کنج کاهشی را به‌عنوان حمایت حفظ کند و بتواند با حجم معاملات زیاد از میانگین متحرک نمایی ۲۰ هفته‌ای و ۵۰ هفته‌ای خود عبور کند.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *