خانه ملت/ عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به کاهش ۱۰ هزار تومانی قیمت سیمان در روزهای اخیر گفت: امیدوارم با افزایش همکاری و هم افزایی دولت و مجلس روند نزولی قیمت مصالح ساختمانی تدوام داشته و موجب کاهش قیمت مسکن شود.
 

علیرضا زندیان نماینده مردم بیجار گروس و عضو مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود حباب در قیمت مسکن، گفت: مجلس شورای اسلامی برای ساماندهی بازار مسکن طرح های خوبی را نظیر مالیات بر خانه‌های خالی و طرح جهش تولید و تامین مسکن جهت ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی را به تصویب رسانده که با اجرای دقیق آن‌ها حباب بازار مسکن تخلیه خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر بخش عمده‌ای از قیمت مسکن را نرخ زمین تشکیل می‌دهد که مجلس برای این موضوع راهکار بسیار خوبی داشته و با استفاده از اراضی ملی، زمین را به صورت رایگان و با اجاره ۹۹ ساله در اختیار سازندگان قرار می‌دهد و این موضوع موجب حذف قیمت زمین از نرخ تمام شده مسکن می‌شود. بی تردید با اجرای قانون جهش تولید و تامین مسکن که در آن به موضوع تامین مصالح ساختمانی با قیمت مناسب و زمین رایگان برای سازندگان اشاره شده، شاهد کاهش قیمت مسکن خواهیم بود.

 
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در روزهای اخیر با پیگیری های انجام شده حدودا ۱۰ هزار تومان قیمت هر پاکت سیمان کاهش یافته و امیدواریم با افزایش همکاری و هم افزایی دولت و مجلس این امر تدوام داشته و شاهد کاهش قیمت سایر مصالح ساختمانی و سپس مسکن نیز باشیم.

نماینده مردم بیجار گروس در مجلس با بیان اینکه بخشی از افزایش قیمت مسکن متاثر از مسائل اقتصادی کشور بوده و البته بخشی دیگر آن به صورت کاذب و ناشی از فعالیت های سوداگرانه گران شده است، اظهار کرد: یکی از طرح های بسیار خوب مجلس برای جلوگیری از فعالیت دلالان در بازار مسکن، طرح مالیات بر عایدی سرمایه بوده که در حال بررسی کارشناسی در کمیسیون اقتصاد است و بی تردید با تصویب و اجرای آن، احتمال کاهش قیمت مسکن وجود دارد.