تسنيم/ رستم قاسمي در نخستين‌ حکم خود به عنوان وزير راه و شهرسازي دولت سيزدهم، علي جعفري را به‌عنوان مشاور و سرپرست حوزه وزارتي وزارت راه و شهرسازي منصوب کرد.
در حکم وزير راه خطاب به علي جعفري آمده است:
نظر به تجربه، شايستگي‌، توانمندي‌ و تعهد جنابعالي به موجب اين حکم به‌عنوان «مشاور وزير و سرپرست حوزه وزارتي» منصوب مي‌شويد.
چنانچه مستحضريد به دليل گستردگي وزارت راه و شهرسازي با بيش از 30 معاونت، سازمان، مرکز و شرکت تابعه، جايگاه جنابعالي به‌عنوان هماهنگ‌کننده و تنظيم‌کننده اين روابط نقشي کليدي و تعيين‌کننده در اجراي سياست‌هاي ابلاغي و پيشبرد مصوبات وزارتخانه دارد.
هماهنگي سفرهاي بين‌المللي و استاني، ارتباط با نخبگان، اساتيد دانشگاه، کارشناسان و اصناف مرتبط، تسهيل ارتباط با مديران استاني، پيگيري ويژه مأموريت‌هاي خاص و همچنين شناسايي منافذ فساد و مبارزه جدي با آن در تمام سطوح وزارتخانه از ديگر مطالبات اينجانب است که انتظار مي‌رود نسبت به آن دقت لازم را داشته باشيد.
در پايان حديث شريف سيد و سالار شهيدان اباعبدالله (ع) را يادآور مي‌شوم که فرمودند: «بدانيد نيازمندي‌هاى مردم به‌سوي شما از نعمت‌هاى الهى است؛ پس از اين نعمت‌ها خسته نشويد.» لذا اميد است فرصت خدمتگزاري به اقشار مختلف مردم به ويژه مستضعفان را ارج نهاده و با تمام توان در راستاي سياست‌هاي کلي نظام مقدس جمهوري اسلامي و خدمت به مردم اهتمام ورزيد.»
مشاور نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي، معاون قرارگاه فرهنگي اجتماعي بقيه‌الله، مشاور رئيس ديوان محاسبات، رئيس شبکه ياوران مردمي ديوان در کشور و مدير گروه سياسي شبکه افق سيما از جمله سوابق جعفري است.
پيش از اين مصطفي طاعتي مقدم مديرکل دفتر وزارتي بود.