تسنیم/ رستم قاسمی در نخستین‌ حکم خود به عنوان وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم، علی جعفری را به‌عنوان مشاور و سرپرست حوزه وزارتی وزارت راه و شهرسازی منصوب کرد.
در حکم وزیر راه خطاب به علی جعفری آمده است:
نظر به تجربه، شایستگی‌، توانمندی‌ و تعهد جنابعالی به موجب این حکم به‌عنوان «مشاور وزیر و سرپرست حوزه وزارتی» منصوب می‌شوید.
چنانچه مستحضرید به دلیل گستردگی وزارت راه و شهرسازی با بیش از 30 معاونت، سازمان، مرکز و شرکت تابعه، جایگاه جنابعالی به‌عنوان هماهنگ‌کننده و تنظیم‌کننده این روابط نقشی کلیدی و تعیین‌کننده در اجرای سیاست‌های ابلاغی و پیشبرد مصوبات وزارتخانه دارد.
هماهنگی سفرهای بین‌المللی و استانی، ارتباط با نخبگان، اساتید دانشگاه، کارشناسان و اصناف مرتبط، تسهیل ارتباط با مدیران استانی، پیگیری ویژه مأموریت‌های خاص و همچنین شناسایی منافذ فساد و مبارزه جدی با آن در تمام سطوح وزارتخانه از دیگر مطالبات اینجانب است که انتظار می‌رود نسبت به آن دقت لازم را داشته باشید.
در پایان حدیث شریف سید و سالار شهیدان اباعبدالله (ع) را یادآور می‌شوم که فرمودند: «بدانید نیازمندی‌هاى مردم به‌سوی شما از نعمت‌هاى الهى است؛ پس از این نعمت‌ها خسته نشوید.» لذا امید است فرصت خدمتگزاری به اقشار مختلف مردم به ویژه مستضعفان را ارج نهاده و با تمام توان در راستای سیاست‌های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی و خدمت به مردم اهتمام ورزید.»
مشاور نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی، معاون قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه‌الله، مشاور رئیس دیوان محاسبات، رئیس شبکه یاوران مردمی دیوان در کشور و مدیر گروه سیاسی شبکه افق سیما از جمله سوابق جعفری است.
پیش از این مصطفی طاعتی مقدم مدیرکل دفتر وزارتی بود.