سایت ارزی (Arzee)/ معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: ۱۰ درصد مشترکان در تهران مشمول طرح تخفیف ۱۰۰ درصدی برق رایگان و ۲۰ درصد مشترکان در صورت عدم کاهش مصرف برق خود مشمول ۱۰ درصد افزایش تعرفه برق خواهند شد و مشترکان به راحتی می توانند با نصب اپلیکیشن “برق من” از وضعیت مصرف خود آگاه شوند.

مسعود عزیزی در گفت و گو با سایت ارزی (Arzee)، اظهار کرد: مشترکان در سه گروه قرار دارند؛ مشترکان کم مصرف خانگی که مصرف آن ها در ماههای گرم (خرداد، تیر، مرداد و شهریور) زیر ۱۰۰ کیلووات ساعت و در ماه های سرد ۸۰ کیلووات ساعت است. مشترکان دسته دوم مشترکان خوش مصرف هستند که در ماه های گرم تا ۳۰۰ کیلووات ساعت و در ماه های غیر گرم ۸۰ تا ۲۰۰ کیلووات ساعت مصرف برق دارند.

مشترکان با مصرف صفر شامل تخفیف نمی شوند

وی با تاکید بر اینکه مشترکان پر مصرف آن دسته از مشترکانی هستند که در ماه های گرم ۳۰۰ کیلووات ساعت برق و در ماه های غیر گرم بیش از ۲۰۰ کیلووات ساعت مصرف می کنند، تصریح کرد: مشترکانی که مصرف آن ها صفر باشد شامل بخشودگی نخواهند شد و می بایست آبونمان و سایر هزینه ها را پرداخت کنند.

پر مصرف ها تا پایان اسفندماه فرصت دارند

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ ادامه داد: مشترکانی که بیشتر از صفر و تا ۸۰ کیلووات ساعت مصرف برق دارند شامل تخفیف ۱۰۰ درصدی خواهند شد و تا پایان اسفند ماه به مشترکان پر مصرف مهلت داده شده تا مصرف خود را در حد الگو مصرف کاهش دهند؛ در غیر این صورت ۱۰ درصد به تعرفه آنها اضافه خواهد شد.

عزیزی با اشاره به هدف اجرای طرح برق امید، گفت: این طرح با هدف اصلاح الگوی مصرف اجرا شده است و قصد جریمه و افزایش درآمد صنعت برق را ندارد. درواقع هدف این است که مشترکان کم مصرف تشویق شوند و مشترکان پر مصرف نیز نسبت به کاهش مصرف خود تمایل داشته باشند.

۲۰ درصد تهرانی ها پرمصرف و ۱۰ درصد کم مصرف هستند

وی با بیان اینکه هدف نهایی صنعت برق اصلاح الگوی مصرف است، اظهار کرد: تعداد مشترکان پر مصرف در تهران در فصول مختلف سال متفاوت است، اما به طور کلی ۲۰ درصد مشترکان در هر فصلی جزو پرمصرف ها هستند که ممکن است در برخی ماه ها به ۲۵ درصد و حتی بیشتر نیز برسد.

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با بیان اینکه این طرح از ابتدای آبان ماه آغاز شده است، گفت: در حال حاضر در صورت حساب مشترکانی که مصرف آنها کمتر از ۸۰ کیلووات ساعت باشد تخفیف ۱۰۰ درصدی لحاظ شده است که اگر متوسط سالانه را درنظر بگیریم، حدود ۱۰ تا ۱۱ درصد مشترکان را دربر می گیرد.

قرار نیست به بهانه این طرح تعرفه برق افزایش یابد

به گفته عزیزی در برخی ماه ها ممکن است حتی ۱۶ درصد مشترکان نیز شامل این طرح شوند و در برخی ماه ها حدود ۹ درصد مشترکان را دربرگیرد، اما به طور متوسط می توان گفت ۱۰ درصد مشترکان تهرانی از تخفیف ۱۰۰ درصدی برق برخوردار می شوند.

وی با بیان اینکه راهروها و مشاع ساختمان هایی که دارای کنتور هستند یک مشترک به حساب می آید، اظهار کرد: این طرح صرفا برای مشترکان خانگی است و در بحث اصلاح الگوی مصرف در تابستان برای مشترکان صنعتی و اداری طرح های تشویقی را در نظر داشتیم و تا امسال برای مشترکان خانگی به صورت ویژه طرحی مد نظر نبود.

پنل های خورشیدی به پشت بام تهرانی ها می آید

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ افزود: هدف این طرح تشویق مشترکان خانگی است و قرار نیست که به بهانه اجرای این طرح تعرفه برق مشترکان افزایش یابد و تنها جنبه تشویقی دارد. علاوه بر این قصد داریم بستر توسعه استفاده از پنلهای خورشیدی در تهران را ایجاد کنیم و حتما مشترکان را به این سمت سوق خواهیم داد.

عزیزی اظهار کرد: در صورت اجرای این طرح نیز مشترکان علاوه بر اینکه می توانند از برق تولیدی خودشان استفاده کنند، می توانند مازاد آن را به شبکه بفروشند که هم برای مشترک و هم برای صنعت برق سودآور است.

باغ ویلاها و خانه های خالی شامل این طرح نمی شوند

وی با تاکید بر اینکه این طرح شامل حال مشترکانی که خانه های خالی و باغ ویلاهایی که افراد به صورت موقت در آن ساکن می شوند نخواهد شد الزود: البته در تهران تعداد این خانه ها کم است و تنها در حاشیه شهر شاهد آن هستیم. این خانه ها از طریق بازدید، مصارف کنتورها و کدهایی که در نظر گرفته شده مشخص شده و به راحتی قابل شناسایی هستند. در کن سولقان تعداد کمی از این واحد ها وجود دارد که تعداد آنها در مقایسه با سه میلیون و ۳۰۰ هزار مشترک خانگی تهرانی بسیار کم است.

از مصرف خود مطلع شوید

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ  با بیان اینکه مشترکان می توانند با مراجعه به اپلیکیشن “برق من”  از اطلاعیه های طرح برق امید و اطلاعات کامل مصرف خود جویا شوند، گفت: تنها کافی است مشترک، شناسه قبض خود را وارد کند تا اطلاعات کامل مصرف خود را جویا شود. علاوه بر این از طریق این اپلیکیشن می توان تمام خدمات برقی را به صورت غیر حضوری انجام داد.