1402/12/29

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

ریپل خواستار افشای میزان توکن‌های خریداری‌شده توسط کارکنان کمیسیون بورس آمریکا شد

ریپل خواستار افشای میزان توکن‌های خریداری‌شده توسط کارکنان کمیسیون بورس آمریکا شد

ریپل خواستار افشای میزان توکن‌های خریداری‌شده توسط کارکنان کمیسیون بورس آمریکا شد

وکلای ریپل اخیراً از قاضی پرونده خود خواسته‌اند به کمیسیون بورس آمریکا دستور دهد که اطلاعات مربوط به معاملات ارزهای دیجیتال کارکنان خود را به دادگاه ارائه کند. کمیسیون بورس باید تا ۳ روز دیگر به این درخواست پاسخ دهد.

به گزارش کوین تلگراف، ریپل در جریان دعوی حقوقی خود با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا از دادگاه خواسته است این نهاد را مجبور کند جزئیاتی از سیاست‌های داخلی خود را که به معاملات ارزهای دیجیتال مربوط می‌شود فاش کند.

جیمز فیلان (James Filan)، وکیل آمریکایی که پرونده ریپل و کمیسیون بورس را از نزدیک دنبال می‌کند، اخیراً در حساب توییتر خود سند مربوط به درخواست جدید وکلای ریپل را به اشتراک گذاشته است. همان طور که از متن این درخواست پیداست، وکلای ریپل قصد دارند این موضوع را روشن کنند که آیا کمیسیون بورس به کارکنان خود این اجازه را داده است که توکن‌های «XRP» را معامله کنند یا خیر، آن هم وقتی که کمیسیون بورس آمریکا ادعا می‌کند توکن‌های XRP اوراق بهادار ثبت‌نشده و غیرقانونی هستند.

این درخواست که به نمایندگی از متهمان پرونده ریپل یعنی شرکت ریپل لبز (Ripple Labs)، برد گارلینگهاوس (Brad Garlinghouse)، مدیرعامل، و کریس لارسن (Chris Larsen) مدیر اجرایی این شرکت، ارائه شده است، از دادگاه بخش جنوبی نیویورک خواسته است تا کمیسیون بورس آمریکا را مجبور کند اطلاعاتی را در رابطه با سیاست‌های معاملاتی درون‌سازمانی خود که به ارزهای دیجیتال مربوط می‌شود ارائه کند.

وکلای ریپل قصد دارند کمیسیون بورس آمریکا را وادار کنند تا اسناد محرمانه‌ای را به دادگاه ارائه دهد که حاوی جزئیات مربوط به «مجوزهای تأیید معاملات کارکنان» این نهاد دولتی است و علاوه بر توکن‌های XRP، معاملات بیت کوین و اتریوم را هم در بر می‌گیرد.

در متن این درخواست آمده است:

متهمان همچنین خواستار مدارک مربوط به آن دسته از کارکنان کمیسیون بورس هستند که توکن XRP در اختیار دارند، این مدارک می‌تواند یا با ویرایش اطلاعات شخصی کارکنان یا به‌صورت تجمیعی ارائه شود.

فهرست تجمیعی به مجموعه‌ای از اطلاعات و داده‌ها گفته می‌شود که در آن اطلاعات شخصی افراد یا سازمان‌ها به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم فاش نشده است.

وکلای ریپل تأکید کرده‌اند که تا پیش از این تمامی تلاش‌هایشان برای دریافت اطلاعات از کمیسیون بورس آمریکا ناموفق بوده است:

روزهای ۸ و ۱۵ ژوییه (۱۷ و ۲۴ تیر) و همچنین ۱۸ و ۲۵ اوت (۲۷ مرداد و ۳ شهریور) در رابطه با این موضوع با کمیسیون بورس دیدار و گفتگو کردیم، اما نتیجه‌ای حاصل نشد.

به‌گفته فیلان، دادگاه تا ۳ سپتامبر (۱۲ شهریور) به کمیسیون بورس فرصت داده است تا به درخواست ریپل پاسخ دهد. این وکیل آمریکایی افزود که این دستور فقط به‌صورت داکت بوده (یعنی فقط وارد صورت پرونده‌های دادگاه برای رسیدگی شده) و هیچ دستور کتبی جداگانه‌ای در این مورد به ثبت نرسیده است.

آخرین تلاش‌های ریپل در حالی صورت می‌گیرد که جامعه ارز دیجیتال انتظار دارد یک جلسه مجازی در آینده با کمیسیون بورس آمریکا برگزار شود که در آن درباره اقدام معوق ریپل برای وادار کردن این کمیسیون به ارائه مجموعه‌ای از اسناد و مدارک که وکلای ریپل معتقدند با دفاعیه آنها درباره «اطلاع‌رسانی منصفانه» ارتباط دارد بحث و بررسی کنند.

«اطلاع‌رسانی منصفانه» به قانونی اشاره دارد که مطابق آن هیچ‌کس نباید مجبور شود معنای یک قانون را حدس بزند. قانون باید آن‌قدر شفاف باشد که هر کسی بتواند به‌درستی درک کند چه چیزی مجاز و چه چیزی ممنوع است. در این مورد ریپل ادعا کرده است که دقیقاً نمی‌دانسته فروش ریپل به‌معنای عرضه اوراق بهادار هست یا نه.

سارا نتبرن (Sarah Netburn)، قاضی این پرونده از دادگاه بخش جنوبی نیویورک، جلسه مجازی ریپل و کمیسیون بورس را برای ۳۱ اوت (۹ شهریور) تنظیم کرد.

کمیسیون بورس آمریکا در دسامبر ۲۰۲۰ (آذر ۹۹) یک دعوی حقوقی را علیه ریپل آغاز کرد و مدعی شد که ریپل ۱.۳ میلیارد دلار از توکن‌های XRP را به صورت اوراق بهادار ثبت‌نشده به فروش رسانده است. قاضی نتبرن ماه گذشته به ریپل اجازه داده بود تا از شهادت ویلیام هینمن (William Hinman)، مدیر اسبق بخش امور مالی در کمیسیون بورس آمریکا، استفاده کند. مقام سابق کمیسیون بورس آمریکا بیشتر به واسطه سخنرانی سال ۲۰۱۸ خود معروف است که در آن گفته بود اتریوم اوراق بهادار محسوب نمی‌شود.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *