1403/01/09

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

جنگ قدرت؛ دلسوزی یا پوز زنی؟؟

جنگ قدرت؛ دلسوزی یا پوز زنی؟؟

جنگ قدرت؛ دلسوزی یا پوز زنی؟؟

به گزارش ارزی(Arzee.ir) به نقل از بورس نیوز،

به گزارش بورس نیوز از نقاط قوت بورس ما هم این است که خدا هوای شاخص مان را دارد! مثلا 500 نماد قرمز هستند، ولی آخر بازار شاخص کل فقط 11 هزار واحد افت نشان می دهد. اگر اینها معجزه نیست، پس چیست؟!

جنگ قدرت؛ دلسوزی یا پوز زنی 

شنیده ها از بهارستان حاکی از آن است که چند نفری آنجا به هر دری می زنند تا به نوعی، مدیرعامل پر حاشیه و تازه کار صنعت پتروشیمی را پایین بکشند! البته نه اینکه فکر کنید دلسوز سهامداران هستند؛ نه! فقط می خواهند خیلی نرم، دماغ تخت طاووس را به خاک بمالند و بگویند دیدید ما بیشتر از شما به فکر سهامدار خرد هستیم؟ اینطوری رای هم پیش خرید کرده اند!
حالا جالب اینجاست که به برخی اهالی تخت طاووس می گوییم چرا از قدرت قانونی تان برای تایید صلاحیت مدیران نهادهای مالی استفاده نمی کنید؟ لپ شان را می کشند و با خجالت می گویند “آخه قبلا این کار رو نکردیم؛ حالا زشت نیست یهو سخت بگیریم”! امان از رودروایسی…

تهدیدی برای اقتصاد و…

قانون ما در مورد سرمایه گذاری در حوزه مسکن آنقدر سست بوده که بنگاه های تولیدی نه فقط رغبتی به توسعه فعالیت خود ندارند، که صدقه سری همین قوانین همه دلال مسکن شده اند. بازار مسکن اگر پتانسیل صعود هم نداشته باشد، بازیگران پر قدرتش طوری هل می دهند که مجبور به صعود شود. برخی بیمه ها هم از جمله دلالان این بازارند. از بیمه گزار پول می گیرند که برایش سرمایه گذاری کنند، ملک می خرند و در آتش گرانی مسکن می دمند که سود کنند! کسی هم به روی خودش نمی آورد این شیوه سرمایه گذاری، خودش ریسکی برای صنعت بیمه محسوب می شود‌. صنعتی که کل سرمایه ثبت شده اش، 30 همت هم نیست و مثلا قرار است ریسک های مختلف در بخش های گوناگون را پوشش دهد! ضمن اینکه گرانی بازار مسکن در چند دهه آینده یقه جامعه شناسی و ساختار جمعیتی و اقتصاد و سیاست و… ما را خواهد گرفت.

عداوت آشکار با بورس

این چند وقت چند بار تذکر داده ایم که حمایت از بازار سرمایه، به معنای شعارهای پوپولیستی و صدجور انگ و ناسزا به رقیب بستن و… نیست! حمایت از بازار سرمایه یعنی قانونگذار یاد بگیرد هر جا کم آورد، دستش را در جیب شرکت ها یا بهتر بگوییم، سهامداران، نکند! بعضی آقایان معلوم نیست مواجب بگیر کجا هستند که شمشیر عداوت با بورس را از رو بسته اند. هر وقت پای محاسبه هزینه ها برای صنایع وسط بیاید، یقه می درانند که همه جای دنیا این هزینه n دلار است و اینجا ارزان فروشی می کنیم! انگار نه انگار که این مردم برای گذران زندگی با همین هزینه های مثلا ارزان شان، نان در خون خود می زنند و صورت با سیلی سرخ می کنند. انگار نه انگار که سود برخی از همین صنایع بورسی، منبع تامین حقوق و مستمری قشر بازنشسته در کشور ما است و… حالا هم دلال خواندن سهامدار، راضی شان نکرده و علنا سنگ اندازی مقابل مصوبه 10 بندی بورس را شروع کرده اند. کاش یکی پیگیری می کرد دلیل این همه عداوت با مردم چیست؟

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *