2024/04/23

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۱ ژوئن (۱۱ خرداد)

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۱ ژوئن (۱۱ خرداد)

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین در یک روند نزولی قرار دارد. میانگین‌های متحرک شیبی رو به پایین دارند و شاخص قدرت نسبی (RSI) در محدوده منفی قرار دارد که نشان می‌دهد فروشندگان دست بالاتری در بازار دارند. با این حال، خریداران هم برنامه‌هایی برای خود دارند و در حال تلاش برای آغاز یک روند احیای قیمت هستند.

نمودار قیمت بیت کوین

بیت کوین پیش‌تر یک الگوی مثلث را تشکیل داده بود. در صورتی که خریداران بتوانند قیمت را بالای خط مقاومت مثلث تثبیت کنند، احتمال صعود با فیبوناچی ۵۰ درصدی در ۴۴,۷۵۰ دلار وجود دارد. پس از آن میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA50) در ۵۰,۱۶۱ دلار قرار دارد. چنین حرکتی می‌تواند بیانگر پایان روند نزولی باشد.

در طرف دیگر، اگر قیمت از این خط مقاومت به پایین سیر کند، ممکن است طی چند روز آینده شاهد نوسانات در داخل این الگو باشیم. شکستن خط حمایت مثلث و تثبیت قیمت هم بیانگر تداوم روند نزولی خواهد بود.

فروشندگان در این صورت ممکن است قیمت را تا ۳۰,۰۰۰ دلار پایین بکشند و در صورت شکستن این سطح، احتمال افزایش فشار فروش وجود دارد. این افزایش فشار فروش می‌تواند به سقوط به ۲۸,۰۰۰ دلار و پس از آن به ۲۰,۰۰۰ دلار ختم شود.

  • مقاومت‌ها: ۴۴,۷۵۰ – ۵۰,۱۶۱
  • حمایت‌ها: ۳۰,۰۰۰ – ۲۸,۰۰۰ – ۲۰,۰۰۰

تحلیل تکنیکال اختصاصی قیمت اتریوم

با افزایش فعالیت معامله‌گران، قیمت اتریوم پیش‌تر از خط حمایت مثلث متقارن خود جهش کرد. در حال حاضر این احتمال وجود دارد که خریداران تلاش کنند قیمت را تا بالای خط مقاومت بالا بکشند. در این محدوده شاهد مقاومت گسترده‌ای از سوی فروشندگان خواهیم بود.

نمودار قیمت اتریوم

در  صورتی که خریداران قیمت را تا بالای مثلث برسانند، احتمال جهش تا فیبوناچی ۶۱.۸ درصدی در ۳,۳۶۲.۷۲ دلار وجود دارد. چنین حرکتی نشان‌دهنده خریدهای سنگین در سطوح پایین‌تر است. شکستن ۳,۳۶۲.۷۲ دلار می‌تواند نوید اتمام روند نزولی را بدهد.

با این حال، به نظر نمی‌رسد فروشندگان به این سادگی‌ها تسلیم شوند. شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA20) در ۲,۷۵۶ دلار رو به پایین است و شاخص قدرت نسبی در محدوده میانی قرار دارد که نشان می‌دهد قدرت فروشندگان کمی بیشتر از خریداران است.

در صورتی که قیمت از خط مقاومت مثلث سقوط کند، فروشندگان تلاش خواهند کرد قیمت را تا پایین خط حمایت مثلث پایین بکشند. در صورت موفقیت آنها، احتمال تست دوباره کف ۲۳ مه (۲ خرداد) در ۱,۷۲۸.۷۴ دلار وجود دارد. این کف به‌واسطه فروش هیجانی معامله‌گران تشکیل شده بود.

  • مقاومت‌ها: ۲,۷۵۶ – ۳,۳۶۲.۷۲
  • حمایت‌ها: ۱,۷۲۸.۷۴

تحلیل تکنیکال اختصاصی قیمت بایننس کوین

قیمت بایننس کوین روز یکشنبه به زیر حمایت ۳۰۶.۶۱ دلار سقوط کرد، اما فروشندگان موفق به حفظ فشار فروش در سطوح پایین‌تر نشدند. بایننس کوین یک روز بعد، از این ناحیه به‌سرعت احیا شد و تا بالای ۳۰۶.۶۱ دلار رسید که نشان از انباشت در سطوح پایین‌تر دارد.

نمودار قیمت بایننس کوین

در حال حاضر خریداران تلاش می‌کنند تا قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۴۰۰ دلار برسانند که به احتمال زیاد به‌عنوان یک مقاومت سخت عمل خواهد کرد. در صورتی که قیمت بایننس کوین از این ناحیه سقوط کند، بیانگر آن خواهد بود که احساسات حاکم بر بازار همچنان نزولی است و معامله‌گران در رالی‌های قیمت اقدام به فروش می‌کنند.

در این صورت، فروشندگان تلاش خواهند کرد تا قیمت را به ۲۱۱.۷ دلار برسانند. در طرف مقابل، اگر خریداران قیمت را تا بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۴۲۸ دلار برسانند، احتمال جهش تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۵۱۲ دلار وجود دارد.

  • مقاومت‌ها: ۴۰۰ – ۴۲۸ – ۵۱۲
  • حمایت‌ها: ۲۱۱.۷

تحلیل تکنیکال اختصاصی قیمت کاردانو

قیمت کاردانو روز یکشنبه تا زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه پایین آمد، اما فروشندگان نتوانستند از این اتفاق استفاده لازم را ببرند. این ارز دیجیتال یک روز بعد تا بالای میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه احیا شد که نشان می‌دهد خریداران در سطوح پایین‌تر اقدام به خرید می‌کنند.

نمودار قیمت کاردانو

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه صاف شده است و شاخص قدرت نسبی در محدوده میانی قرار دارد که حاکی از تعادل میان عرضه و تقاضا است.

در صورتی که خریداران بتوانند قیمت را تا بالای خط روند نزولی برسانند، اوضاع به نفع آنها خواهد شد. در این صورت، احتمال افزایش قیمت تا ۱.۹۴ دلار وجود دارد. هدف بعدی قیمت کاردانو اوج تاریخی در ۲.۴۷ دلار خواهد بود.

در طرف مقابل، اگر قیمت از خط روند نزولی پایین بیاید، فروشندگان بار دیگر تلاش خواهند کرد تا حمایت ۱.۳۳ دلاری را بشکنند. در صورت موفقیت آنها، ممکن است شاهد سقوط قیمت به ۱.۲۴ و پس از آن ۱ دلار باشیم.

  • مقاومت‌ها: ۱.۹۴ – ۲.۴۷
  • حمایت‌ها: ۱.۳۳ – ۱.۲۴ – ۱

تحلیل تکنیکال اختصاصی قیمت ریپل

روز یکشنبه شاهد آن بودیم که فروشندگان قیمت ریپل را تا زیر ۰.۸۸ دلار پایین کشیدند، اما موفق به تثبیت در این سطح نشدند. یک روز بعد، قیمت ریپل به بالای ۰.۸۸ دلار بازگشت که نشان می‌دهد خریداران فعالیت زیادی در بازار دارند.

نمودار قیمت ریپل

در صورتی که خریداران قیمت را تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۱.۰۸ دلار بالا بکشند، بیانگر این مسئله خواهد بود که ۰.۶۵ دلار کف قیمت ریپل بوده است. پس از این اتفاق می‌توان انتظار جهش تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۱.۳۲ دلار را داشت. پس از فتح این مقاومت، هدف بعدی عبور از خط روند نزولی خواهد بود.

این دیدگاه صعودی در صورتی که قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند، باطل خواهد شد. در این صورت، فروشندگان تلاش خواهند کرد قیمت را به زیر ۰.۸ دلار بکشانند و در صورت موفقیت، می‌توان منتظر سقوط دوباره به حمایت ۰.۶۵ دلاری بود.

  • مقاومت‌ها: ۱.۰۸ – ۱.۳۲
  • حمایت‌ها: ۰.۸- ۰.۶۵

تحلیل تکنیکال اختصاصی قیمت دوج کوین

نوسانات دوج کوین به‌دلیل نبود فشار قدرتمند خرید یا فروش کاهش یافته است. میانگین‌های متحرک تقاطع نزولی را کامل کرده‌اند و شاخص قدرت نسبی در محدوده نزولی قرار دارد که بیانگر این دست بالاتر در اختیار فروشندگان است.

نمودار قیمت دوج کوین

در صورتی که قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۰.۳۶ دلار سقوط کند، فروشندگان تلاش می‌کنند تا قیمت دوج کوین را به زیر حمایت پراهمیت ۰.۲۱ دلاری بکشانند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، الگوی نزولی سر و شانه تکمیل می‌شود. در این صورت، اصلاح تا ۰.۱ دلار و پس از آن ۰.۰۵ محتمل خواهد بود.

در طرف دیگر، اگر خریداران قیمت را تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بالا بکشند، اوج‌گیری تا مقاومت ۰.۴۷ دلار محتمل خواهد بود. شکستن این مقاومت هم به احتمال زیاد به رالی تا ۰.۵۹ دلار خواهد انجامید.

  • مقاومت‌ها: ۰.۴۷- ۰.۵۹
  • حمایت‌ها: ۰.۳۶ – ۰.۲۱ – ۰.۱ – ۰.۰۵

تحلیل تکنیکال اختصاصی قیمت پولکادات

قیمت پولکادات به دنبال آن است که از حمایت ۱۷.۵ دلاری احیا شود. این امر نشانه‌ای مثبت است؛ چراکه نشان می‌دهد خریداران منتظر کف ۱۵ دلاری برای خرید نمی‌مانند. این احتمال وجود دارد که شاهد جهش تا ۲۶.۵ دلار باشیم و به احتمال زیاد این طرح به‌عنوان یک مقاومت قوی عمل کند.

نمودار قیمت پولکادات

میانگین‌های متحرک شیبی رو به پایین دارند و شاخص قدرت نسبی در زیر ۴۰ در حال نوسان است. این مسائل نشان می‌دهد که فروشندگان قدرت بیشتری در بازار دارند. اگر قیمت از ۲۶.۵ دلار سقوط کند، می‌توان انتظار نوسانات عرضی طی چند روز آینده را داشت.

اولین حرکت صعودی این است که خریداران قیمت را تا بالای ۲۶.۵ دلار برسانند. در این صورت، رالی تا ۳۱.۲۸ دلار و پس از آن میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۳۳ دلار محتمل خواهد بود. به‌علاوه، اگر قیمت به زیر ۱۵ دلار برسد، بستر برای یک روند نزولی دیگر مهیا می‌شود.

  • مقاومت‌ها: ۲۶.۵ – ۳۱.۲۸ – ۳۳
  • حمایت‌ها: ۱۷.۵ – ۱۵

تحلیل تکنیکال اختصاصی قیمت یونی سواپ

یونی سواپ در یک روند نزولی قرار دارد، ولی خریداران در تلاش هستند تا اوج قیمت بالاتری در ۲۱.۵ دلار ثبت کنند. رو یکشنبه قیمت یونی سواپ از حمایت خود جهش کرد و حالا خریداران به دنبال آن هستند تا این ارز دیجیتال را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۲۸.۲۷ دلار برسانند. پس از این سطح، هدف بعدی خریداران ۳۰ دلار خواهد بود.

نمودار قیمت یونی سواپ

در صورت موفقیت آنها، می‌توان گفت که روند نزولی در کوتاه‌مدت به پایان رسیده است. پس از آن این احتمال وجود دارد که شاهد رالی تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۳۳.۹۴ دلار باشیم. این ناحیه ممکن است با مقاومت سختی همراه شود، اما شکستن این مقاومت می‌تواند به جهش تا ۳۸.۱۵ دلار منجر شود.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شیبی رو به پایین دارد که نشان می‌دهد فروشندگان قدرتمندتر از خریداران عمل می‌کنند، اما شاخص قدرت نسبی در بالای ۴۴ دارد است که بیانگر قصد خریداران برای به کامبک است.

در صورتی که قیمت یونی سواپ از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند و به زیر ۲۱.۵ دلار برسد، این تحلیل صعودی از درجه اعتبار ساقط خواهد بود. چنین نوساناتی می‌تواند به سقوط تا زیر کف ۲۳ مه در ۱۳.۰۴ دلار منجر شود.

  • مقاومت‌ها: ۲۸.۲۷ – ۳۰ – ۳۳.۹۴ – ۳۸.۱۵
  • حمایت‌ها: ۲۱.۵ – ۱۳.۰۴

تحلیل تکنیکال اختصاصی قیمت اینترنت کامپیوتر

قیمت اینترنت کامپیوتر روز جمعه به زیر محدوده ۱۲۰ تا ۱۶۸ دلار رسید، اما فروشندگان موفق نشدند قیمت را تا زیر حمایت ۱۰۳.۷۱ دلاری پایین بکشند. قیمت این ارز دیجیتال طی سه روز گذشته بین ۱۰۳.۷۱ تا ۱۲۰ دلار در نوسان بوده است.

نمودار قیمت اینترنت کامپیوتر

نوسانات در یک بازه محدود نشان از نبود قطعیت در تصمیم معامله‌گران دارد. در صورتی که این ابهامات برطرف شود و روند قیمت به‌سمت پایین باشد، احتمال سقوط تا کف ۱۹ مه در ۸۶.۰۱ دلار وجود دارد. کاهش قیمت به زیر این حمایت می‌تواند قیمت اینترنت کامپیوتر را تا ۶۰ دلار پایین بکشد.

در طرف دیگر، اگر خریداران قیمت را تا بالای ۱۲۰ دلار بالا ببرند و در آنجا تثبیت کنند، نشان‌دهنده آن خواهد بود که فروشی در سطوح پایین‌تر انجام نشده است. در این صورت، شاهد افزایش تدریجی تا ۱۶۸ دلار خواهیم بود. جهش و بسته‌شدن قیمت بالای ۱۶۸ دلار می‌تواند رالی احیا را آغاز کند. در این رالی، هدف احتمالی فیبوناچی ۳۸.۲ درصدی در ۲۴۳.۰۸ دلار است.

  • مقاومت‌ها: ۱۲۰ – ۱۶۸ – ۲۴۳.۰۸
  • حمایت‌ها: ۱۰۳.۷۱ – ۸۶.۰۱ – ۶۰

تحلیل تکنیکال اختصاصی قیمت بیت کوین کش

بیت کوین کش به‌دنبال جهش تا بالای ۶۸۵.۳۶ دلار است. اگر خریداران بتوانند قیمت را بالای این مقاومت تثبیت کنند، احتمال افزایش تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۸۲۱ دلار وجود دارد. انتظار می‌رود این ناحیه به‌عنوان یک مقاومت سرسخت عمل کند.

نمودار قیمت بیت کوین کش

اگر قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه سقوط کند، بیانگر آن است که احساسات حاکم بر بازار همچنان نزولی است و معامله‌گران در هر رالی جزئی اقدام به فروش می‌کنند. در صورتی که فروشندگان قیمت را تا زیر ۶۰۰ دلار پایین بیاورند، احتمال سقوط تا ۴۶۸.۱۳ دلار وجود دارد.

در طرف مقابل، اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بکشانند، نشان‌دهنده آن است که تقاضا بیشتر از عرضه است. این موضوع می‌تواند جهش به فیبوناچی ۳۸.۲ درصدی در سطح ۹۱۹.۶ دلار را آغاز کند. هدف بعدی در این حالت فیبوناچی ۵۰ درصدی در ۱,۰۵۹.۰۷ است.

  • مقاومت‌ها: ۶۸۵.۳۶ – ۸۲۱ – ۹۱۹.۶ – ۱,۰۵۹.۰۷
  • حمایت‌ها: ۶۰۰ – ۴۶۸.۱۳

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *