1403/01/09

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۱۲ ژانویه (۲۳ دی)

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۱۲ ژانویه (۲۳ دی)

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۱۲ ژانویه (۲۳ دی)

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین، اتریوم، ریپل، بیت کوین کش، لایت کوین، کاردانو، بایننس کوین، پولکادات، استلار و چین لینک را برای امروز (۲۳ دی) در ادامه می‌خوانید:

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین طی دو روز گذشته تا کف روزانه خود در ۳۰,۴۲۰ دلار به پایین کشیده شده است، اما دوباره خود را بازیابی کرد و در روز گذشته در سطح ۳۵,۴۰۴ دلار بسته شده است. با این ‌حال خرس‌های بازار بی‌رحمانه به بازار ورود کرده و فشار فروشی تهاجمی به بازار اعمال کردند.

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۱۲ ژانویه (۲۳ دی)

قیمت بیت کوین به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۳۲,۰۹۳ دلار رفته است، اما در نزدیکی سطح ۳۸.۲ درصد اصلاحی فیبوناچی خود در ۲۹,۶۸۸.۱۰ دلار حمایت شده است. با توجه به جهش قیمت از این سطح می‌توان گفت که این ریزش یک اصلاح طبیعی پس از این روند صعودی گسترده در نظر گرفته خواهد شد و احتمال از سر گرفتن روند صعودی به دست گاوهای بازار وجود خواهد داشت.

در طرف مقابل اگر فروشندگان با بالا بردن فشار فروش موفق به پایین آوردن قیمت به زیر سطح ۲۹,۶۸۸.۱۰ دلار شوند، حمایت بعدی در سطح ۵۰ درصد اصلاحی فیبوناچی در ۲۵,۸۹۷.۴۲ دلار قرار خواهد گرفت. این سطح کمی در بالای میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA ۵۰ – خط قرمز در تصویر) در ۲۴,۳۰۷ دلار واقع شده است. ریزش یک‌باره قیمت از کاهش مومنتوم (شتاب) صعودی قیمت و شروع روند جدید هشدار می‌دهد.

  • مقاومت‌ها: ۳۶,۱۷۱ – ۳۷,۵۵۵ – ۴۰,۷۰۰
  • حمایت‌ها: ۲۹,۶۸۸.۱۰ – ۲۵,۸۹۷.۴۲

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم

قیمت اتریوم در ۱۰ ژانویه، کندلی دوجی با فتیله بلند در تایم فریم روزانه تشکیل داده است که با ریزش شدید آن در روز گذشته همراه بوده است. این امر نشان از ذخیره سود تهاجمی به‌دست معامله‌گران اشاره دارد. خریداران در وضعیت فعلی در تلاش برای حمایت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۹۵۶ دلار هستند.

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۱۲ ژانویه (۲۳ دی)

در صورت موفقیت در این حرکت، احتمال ورود دوباره فروشندگان در موج بازیابی قیمت تا مقاومت ۱,۱۰۰ دلار وجود خواهد داشت. اگر قیمت پس از برخورد به این مقاومت چرخش کرده اما خریداران اجازه ریزش به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه را ندهند، احتمال ورود قیمت به فاز تحکیم و نوسانات عرضی آن به‌مدت چند روز وجود خواهد داشت.

در طرف مقابل اگر فروشندگان قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه هدایت کنند، ایستگاه بعدی ۸۴۰.۹۳ دلار خواهد بود. اگر این حمایت نیز نقض شود، احتمال عمیق‌تر شدن اصلاح قیمت تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA ۵۰ – خط قرمز در تصویر) در ۷۱۲ دلار وجود خواهد داشت. هرچه ریزش قیمت بیشتر باشد، بازیابی آن مدت زمان بیشتری به طول خواهد انجامید.

  • مقاومت‌: ۱,۱۰۰
  • حمایت‌: ۹۵۶ – ۸۴۰.۹۳ – ۷۱۲

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ریپل

قیمت ریپل به بالای مقاومت بالاسر خود در ۰.۳۸۴۹۹۸ دلار رفته است. این امر نشان‌دهنده این است که معامله‌گران در موج بازیابی قیمت، از موقعیت‌های خود در بازار کاسته‌اند. قیمت پس از حفظ خود به‌مدت سه روز متوالی در بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۰.۳۰ دلار، در نهایت در روز گذشته به زیر این حمایت حرکت کرده است.

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۱۲ ژانویه (۲۳ دی)

در وضعیت فعلی احتمال ریزش قیمت تا حمایت ۰.۱۶۹ دلار وجود خواهد داشت. در این سطح احتمالاً خریداران به بازار ورود خواهند کرد. جهش قیمت از این حمایت می‌تواند به‌معنی نوسانات عرضی آن به‌مدت چند روز بین دو سطح ۰.۱۶۹ الی ۰.۳۸۴۹۹۸ دلار باشد.

در طرف مقابل اگر فروشندگان قیمت را به زیر سطح ۰.۱۶۹ دلار هدایت کنند، احتمال ادامه روند نزولی با هدف ۰.۱۰ دلار وجود خواهد داشت.

  • مقاومت‌ها: ۰.۳۸۴۹۹۸
  • حمایت‌ها: ۰.۱۶۹ – ۰.۱۰

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت لایت کوین

پس از تلاش چندروزه قیمت لایت کوین به‌منظور بریک اوت (شکست سطح) به بالای سطح ۱۸۰ دلار طی چند روز گذشته، در نهایت در روز گذشته تسلیم جریان ذخیره سود معاملات شده و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۱۴۲ دلار حرکت کرده است. قیمت در وضعیت فعلی در تلاش برای حفظ خود در بالای حمایت ۱۲۰ دلاری است.

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۱۲ ژانویه (۲۳ دی)

اگر قیمت از سطوح فعلی جهش کند، خریداران به‌منظور ادامه روند صعودی تلاش خواهند کرد. اما این روند صعودی احتمالاً با مقاومت سنگین میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه روبه‌رو خواهد شد. اگر قیمت به بالای این سطح هل داده شود، احتمال رشد تدریجی قیمت تا ۱۶۰ دلار وجود خواهد داشت.

اگر قیمت پس از برخورد به زیر این میانگین متحرک به‌سمت پایین چرخش کند، خریداران به‌منظور هدایت قیمت به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۱۰۸ دلار تلاش خواهند کرد. در صورت موفقیت، احتمال ادامه ریزش آن تا ۱۰۰ دلار وجود خواهد داشت و چنین حرکتی به‌منزله تغییر روند قیمت خواهد بود.

  • مقاومت‌ها: ۱۴۲ – ۱۶۰
  • حمایت‌ها: ۱۲۰ – ۱۰۸ – ۱۰۰

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت‌ کوین کش

قیمت بیت کوین کش در ۹ ژانویه به بالای مقاومت بالاسر خود در ۵۱۵.۳۵ دلار رفته است و به‌دنبال آن با افزایش مومنتوم صعودی، تا ۶۳۱.۷۱ دلار نیز به بالا کشیده شده است.

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۱۲ ژانویه (۲۳ دی)

جریان شدید ذخیره سود معاملات قیمت را طی روز گذشته به زیر ۵۱۵.۳۵ دلار کشیده است. این نشانه منفی برای قیمت خواهد بود و به این معنی است که این سطح به حمایت تبدیل نشده است. قیمت تمام رشد خود از ۹ ژانویه را اصلاح کرده است.

در وضعیت فعلی احتمال ورود قیمت به فاز تحکیم بین دو سطح ۳۷۰ الی ۵۱۵.۳۵ دلار وجود خواهد داشت. اگر فروشندگان قیمت را به زیر ناحیه حمایتی ۳۵۳ الی ۳۷۰ دلار هدایت کنند، احتمال ادامه ریزش تا ۲۵۰ دلار نیز وجود خواهد داشت. خریداران به‌منظور تقویت غلبه خود در بازار باید قیمت را به بالای سطح ۵۱۵.۳۵ دلار برده و تثبیت کنند.

  • مقاومت‌ها: ۵۱۵.۳۵
  • حمایت‌ها: ۳۷۰ – ۳۵۳ – ۲۵۰

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت کاردانو

قیمت کاردانو به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۰.۲۳۶ دلار رفته است که کمی در زیر سطح ۶۱.۸ درصد اصلاحی فیبوناچی در ۰.۲۳۹۵۰۸۸ دلار قرار دارد. به‌هرحال فتیله بلند شمع روزانه نشان از دفاع قوی خریداران از این سطح دارد.

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۱۲ ژانویه (۲۳ دی)

اگر قیمت موفق به جهش از این سطح و حفظ آن باشد، احتمال ادامه روند صعودی به‌دست خریداران وجود خواهد داشت. اولین سطحی که در مسیر صعود باید به آن توجه داشت، ۰.۲۸ دلار خواهد بود. اگر خریداران موفق به هدایت قیمت به بالای این مقاومت شوند، احتمال رشد آن تا ۰.۳۴ دلار نیز وجود خواهد داشت.

در طرف مقابل اگر خریداران موفق به تثبیت جهش قیمت در سطوح بالا نشوند یا قیمت از ۰.۲۸ دلار به‌سمت پایین چرخش کند، فروشندگان برای پایین آوردن آن به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه تلاش خواهند کرد. در چنین شرایطی ادامه ریزش تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA ۵۰ – خط قرمز در تصویر) در ۰.۱۸ دلار ممکن خواهد بود.

  • مقاومت‌ها: ۰.۲۸ – ۰.۳۴
  • حمایت‌ها: ۰.۲۳۶ – ۰.۱۸

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت پولکادات

قیمت پولکادات در ۱۰ ژانویه از سطح ۳۸.۲ درصد اصلاحی فیبوناچی در ۸.۵۵۱۵ دلار به‌سمت بالا جهش کرده است اما خریداران با قدرت بر روی این موج افزایشی سوار نشده‌اند، که نشان از کمبود تقاضا در سطوح بالاتر دارد.

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۱۲ ژانویه (۲۳ دی)

این امر موجب ورود فروشندگان کوتاه‌مدت به بازار شده است که در نهایت به ریزش قیمت تا سطح اصلاحی ۶۱.۸ درصد فیبوناچی در ۷.۲۳۶۵ دلار طی روز گذشته شده است. اگر خریداران موفق به تبدیل سطح ۶.۸۶۱۹ دلار به حمایت شوند، احتمال ادامه روند صعودی وجود خواهد داشت.

موج بازیابی قیمت با مقاومت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۸.۱۶ دلار روبه‌رو است. اما اگر این مقاومت نقض شود، احتمال رشد آن تا ۱۰.۶۸ دلار وجود خواهد داشت. تغییر روند قیمت با حرکت آن به زیر ۶.۸۶۱۹ دلار محتمل خواهد بود.

  • مقاومت‌ها: ۸.۱۶ – ۱۰.۶۸
  • حمایت‌ها: ۶.۸۶۱۹

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت چین لینک

قیمت چین لینک در ۱۰ ژانویه موفق به تثبیت در بالای مقاومت ۱۷.۷۷۷۷ دلاری خود نبوده که موجب ذخیره سود معامله‌گران در این سطح شده است. فشار فروش طی روز گذشته افزایش یافته و قیمت تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA ۵۰ – خط قرمز در تصویر) در ۱۳.۳۱ دلار نیز به پایین کشیده شده است.

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۱۲ ژانویه (۲۳ دی)

اگر قیمت در زیر این میانگین متحرک تثبیت شود، احتمال ادامه ریزش آن تا خط روند صعودی وجود خواهد داشت. رصد واکنش قیمت به این سطح مهم خواهد بود زیرا در صورت نقض این حمایت، احتمال ادامه ریزش تا ۸ دلار وجود دارد.

در طرف مقابل اگر قیمت از سطوح فعلی یا خط روند صعودی جهش داشته باشد، خریداران به‌منظور هدایت قیمت به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۱۴ دلار تلاش خواهند کرد. در این صورت رشد آن تا ۱۵ دلار و در بالای آن تا ۱۷.۷۷۷۷ دلار ممکن خواهد بود.

  • مقاومت‌ها: ۱۴ – ۱۵ – ۱۷.۷۷۷۷
  • حمایت‌ها: ۸

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بایننس کوین

فتیله بلند شمع قیمت بایننس کوین در تایم فریم روزانه نشان از ورود تهاجمی خریداران در ریزش قیمت تا سطح ۴۰ دلار دارد، اما خریداران در روز گذشته موفق به حفظ روند بازیابی قیمت نبوده‌اند. خرس‌های بازار به اعمال فشار فروش ادامه داده‌اند که این امر قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۳۸.۵۳ دلار هل داده است.

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۱۲ ژانویه (۲۳ دی)

خریداران در وضعیت فعلی در تلاش برای حفظ قیمت در بالای حمایت ۳۵.۶۹ دلار هستند. در صورت موفقیت، احتمال جهش رو به بالای قیمت تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه وجود خواهد داشت. اگر قیمت پس از برخورد به این میانگین متحرک به‌سمت پایین چرخش کند، ریزش تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA ۵۰ – خط قرمز در تصویر) در ۳۳.۴۰ دلار و در پایین آن تا ۳۲ دلار ممکن خواهد بود. چنین حرکتی نشان می‌دهد که احتمالاً در سطوح بالاتر شاهد سقف کوتاه‌مدت قیمت بوده‌ایم.

به‌هرحال اگر قیمت از سطوح فعلی جهش کرده و طی چند روز آینده به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه حرکت کند، می‌توان گفت که همچنان در سطوح پایین قیمت شاهد تقاضا در بازار هستیم و احتمال ادامه روند صعودی به دست خریداران وجود خواهد داشت.

  • مقاومت‌ها: ۳۸.۵۳
  • حمایت‌ها: ۳۵.۶۹ – ۳۳.۴۰ – ۳۲

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت استلار

خریداران طی چهار روز گذشته از سطح ۰.۲۸۶۴ دلار در قیمت استلار دفاع کرده‌اند، اما جهش ضعیف قیمت نشان از کمبود تقاضا در سطوح بالاتر قیمتی دارد. قیمت در روز گذشته به زیر حمایت ۰.۲۸۶۴ دلار و سطح ۶۱.۸ درصد اصلاحی فیبوناچی در ۰.۲۳۲۹۲۸ دلار رفته است.

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۱۲ ژانویه (۲۳ دی)

در وضعیت فعلی خریداران در تلاش برای دفاع از قیمت در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۰.۲۱۴ دلار هستند. در صورت موفقیت، رشد آن تا ۰.۲۸۶۴ دلار ممکن خواهد بود. احتمالاً این سطح به‌عنوان یک مقاومت قوی بر سر راه قیمت قرار خواهد گرفت، اما اگر خریداران موفق به هدایت قیمت به بالای آن شوند، رشد آن تا ۰.۳۵ دلار محتمل خواهد بود.

در طرف مقابل اگر فروشندگان قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) هدایت کنند، می‌توان گفت که با ریزش‌های قیمت خریداران به بازار ورود نخواهند کرد. این امر نشان‌دهنده این است که رشد قیمت در ۶ ژانویه تله گاوی بوده است.

  • مقاومت‌ها: ۰.۲۸۶۴ – ۰.۳۵
  • حمایت‌ها: ۰.۲۱۴

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *