تسنیم/دبیر شورای عالی تأمین اجتماعی با بیان اینکه افزایش ۳۷ درصدی قیمت بیمه شخص ثالث مردم را شوکه کرده است،گفت: فعالان این حوزه باید پاسخگو باشند و یا حداقل قبل از افزایش قیمت، زمینه سازی کنند.

 محمد اکبر اشرفی دبیر شورای عالی تأمین اجتماعی و عضو هیئت مدیره کانون مرکزی کارکنان بازنشسته و مستمری بگیران تأمین اجتماعی کل کشور در مصاحبه با رادیو با بیان اینکه افزایش نرخ حق بیمه باید بر اساس معیار و شاخص هایی انجام شود گفت: اگر شاخص هایی که برای افزایش قیمت بیمه شخص ثالث وجود دارد حداقل باید برای جامعه هدف مشخص شود یعنی مردم باید بدانند که این ارقام بر اساس چه فعل و انفعالات علمی و یا تجربی و اقتصادی تعیین می شود.

وی افزود: افزایش نرخ حق بیمه تأثیر زیادی روی زندگی روزمره مردم می گذارد چراکه بیمه شخص ثالث اجباری است و لذا هر درصدی که به آن اضافه می شود باید بر مبنای یک آنالیز و بررسی و تحقیقات میدانی و علمی باشد.

دبیر شورای عالی تأمین اجتماعی با بیان اینکه افزایش 37 درصدی قیمت بیمه شخص ثالث مردم را شوکه کرده گفت: فعالان این حوزه باید پاسخگو باشند و یا حداقل قبل از افزایش قیمت، زمینه سازی کنند تا مردم هم در جریان کار قرار بگیرند.

اشرفی افزایش نظارت ها در حوزه بیمه ای به ویژه بیمه شخص ثالث و سایر بیمه های صنعتی را خواستارشد و افزود: به ازای افزایش حق بیمه شخص ثالث باید تعهداتی هم تعریف شود اما با توجه به موقعیت درآمدی و دریافتی مردم باید نظارت ها را بیشتر و برای افزایش قیمتها نیز مبانی را تعریف کنیم.

دبیر شورای عالی تأمین اجتماعی با بیان اینکه نرخ دیه و بیمه شخص ثالث خارج از چارچوب قانونی و علمی تعریف نمی شود گفت: گزارشات شرکت های بیمه مبنی بر خسارت 107 درصدی از بابت بیمه شخص ثالث باید قابل اثبات و مبانی آن نیز مشخص باشد