تسنیم/موارد ابتلا به کرونا در هند همچنان رو به افزایش است و رشد بیش از حد انتظار حجم ذخایر نفت خام آمریکا سبب شده تا ابراز اطمینان اوپک پلاس مبنی بر ترمیم تقاضای جهانی نفت تا حدود زیادی خنثی شود، قیمت نفت امروز شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 3 سنت کاهش به 66 دلار و 39 سنت رسید. دیروز نفت برنت شاهد رشد 1.2 درصدی بود. قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه ژوئن هم امروز با 3 سنت کاهش به 62 دلار و 91 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدییت دیروز را با رشد 1.7 درصدی به پایان برده بود.
انستیتوی نفت آمریکا گزارش داده که حجم ذخایر نفت خام این کشور احتمالا در هفته اخیر شاهد رشد بیش از 4 میلیون بشکه ای بوده است. این رقم بسیار بیشتر از رقم مورد انتظار تحلیلگران بوده است. آمارهای رسمی دولت آمریکا در مورد حجم ذخایر قرار است امشب منتشر شود.
پس از آنکه کمیته نظارتی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش به برنامه قبلی این گروه مبنی بر افزایش 2.1 میلیون بشکه ای تولید در طی سه ماهه می تا جولای پایبند باقی ماند، قیمت نفت در اوایل امروز شاهد افزایش بود. این رقم شامل بازگشت یک میلیون بشکه ای است که عربستان به صورت آزمایشی کاهش داده است.
ویوک دار تحلیلگر بازار نفت در بانک کامنولث گفت: «به نظر می رسد که آنها وضعیت هند و برخی نگرانی ها در برزیل را مد نظر قرار داده و گفته اند اینها ریسک های موجود هستند، اما وضعیت کلی تقاضا در جهان اوضاع بهتری دارد.»
در حالی که به دلیل خیز مجدد ویروس کرونا میزان استفاده و پالایش نفت خام در سومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان به شدت کاهش یافته، رشد قیمت نفت در بازارهای جهانی متوقف شده است. اما در عین حال بازار همچنان به ترمیم تقاضا در آمریکا و چین امیدوار است.