2024/05/14

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

آموزش ثبت نام در صرافی کوینکس تصویری

آموزش ثبت نام در صرافی کوینکس تصویری

coinex

تو این مقاله میخام، کامل آموزش بدم که چطوری میتونید توی صرافی کوینکس ثبت نام کنید و با تمام ریزه کاری‌هایه صرافی‌ها آشنا بشیم.

لطفا، اگه سوال یا ابهامی دارید توی کامنت بنویسید تا بتونم کمکتون کنم. ( در ضمن خوشحال میشم، کانال من رو هم دنبال کنید ) خب قبل از هر چیزی اصلا بزارید، ببینیم صرافی ارزهای دیجیتال چی هست!؟

صرافی ارزهای دیجیتال چیست؟

خب اینجا به نقل از ویکی پدیا فارسی بهتون میگیم که صرافی ارزهای دیجیتال چیست؟ (خودم میخواستم توضیح بدم، ولی دیدم توضیحش خوبه از ویکی پدیا استفاده کردم و علاوه بر اون گفتم منبع معتبر هم توی مقاله باشه، بهتره)

صرافی ارز دیجیتال به انگلیسی: (cryptocurrency exchange) کسب‌وکاری است که به مشتریان امکان می‌دهد (ارز دیجیتال (رمزارز، خود را در ازای دریافت دارایی‌های دیگری نظیر پول دستوری(فیات) یا سایر انواع ارزهای دیجیتال واگذار کنند. صرافی ارز دیجیتال می‌تواند به شکل بازار گردان اداره شود که در آن، سود دریافتی از شکاف قیمت پیشنهادی خرید و فروش خواهد بود. صرافی ارز دیجیتال همچنین می‌تواند فقط یک پلتفرم برای ارتباط فروشندگان با خریداران باشد و کارمزدی از این کار دریافت کند. برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال ساختاری فیزیکی دارند و برخی دیگر نیز فقط به صورت برخط فعالیت می‌کنند.

در انتخاب صرافی تون خیلی دقت کنید و حتما حتما قبل از اینکه صرافی تون رو انتخاب کنید، قشنگ بررسیش کنید که مورد تایید باشه.

لابد پیش خودتون میگید، چجوری!؟

اینجا یکی و البته فکر میکنم بهترین راهش که میتونید یک صرافی رو مورد بررسی قرار بدید، بهتون توضیح میدم.

ببینید وقتی میگیم صرافی ارزهای دیجیتال یعنی شما با یک وبسایت طرف هستید و باید بتونید و یاد بگیرید که چطوری یک وبسایت رو مورد بررسی قرار بدید، چون این صرافی ها مثله اون صرافی های معمولی نیستش که مثلا: شما پاشید برید دم در مغازشون ببینید، کی هستش، چی هستش، در اصلاح سرش به تنش میعرزه یا نه که تازه اون صرافی‌ها چون قدیمی ترن و در طول زمان و سیاست گزاری و قانون گزاری دولت‌ها براشون قانونهای خاص خودشون رو پایه گزاری کردند و یک ارگان مهم و معتبری مثله بانک مرکزی بهشون مجوز میده و خیلی راحت میتونید از بانک مرکزی مورد تایید بودنشون رو سوال و بررسی کنید، ولی این صرافی هایی که ما باهاشون کار داریم و مد نظر ما هستش هنوز همچین قانونهایی براشون وضع نشده و خودتون یکمی باید زرنگ و زبل باشید که کلاه سرتون نره. (من اینجا از تجربیاتم و هر چیزی که فکر میکنم لازمه بدونید میگم تا امیدوار کلاه سره هیچکسی نره و پولی که با زحمت کسب کرده رو به راحتی از دست نده)

1. باید از دامین اون وبسایت whois بگیرید.

Whois برای اینه که متوجه بشید، نام دامنه متعلق به چه کسی است. در نتیجه این جستجو شما اطلاعاتی نظیر زیر را بدست میارید.(البته اینم بگم که میتونن اینا رو مخفی هم بکنند، حالا چرا مخفی بکنند دلایل خاصی داره که از حوصله این مقاله خارجه و نیاز نیست، شما بدونید)

1. نام شرکت ثبت کننده وبسایت (شرکتی که آن دامنه را خریداری کرده است)

2. زمان ایجاد

3. زمان انقضاء

4. اطلاعات تماس نظیر ایمیل، شماره تلفن ثابت، شماره همراه

در زیر Whois یک وبسایت رو براتون گرفتم که اطلاعاتش رو ببینید و باهاش آشنا بشید. (برای هویز گرفتن وبسایت هایی که دامنه .ir دارند میتونید از سایت ایرنیک استفاده کنید)

لینکش و اینجا گذاشتم.

هویز گرفتن از دامنه .ir

خب حالا اینکه از این اطلاعاتی که بهتون نشون میده رو چی میفهمید، مهمه. گیرم که یه ایمیل و یه همراه خاموش هم اونجا نوشته باشن به چه کارتون میاد، والا !

اول اینکه شما متوجه میشید مثلا: یه شرکت یا همون صرافی ادعاء میکنه که مثلا واسه آمریکاست ولی میایید نگاه میکیند که وبسایتشون توی چین ثبت شده! خب این یعنی چی؟ یه جایه کارشون میلنگه دیگه، مگه توی چین اینترنت نیست یا جایی نیست دامین ثبت کنند!

دوم اینکه اگه دیدید یک وبسایت زمان ثبت شدنش زیر یکساله بهش شک کنید، وبسایت هایه کلاه برداری اصولا این مدلی هستن که یهو میان با یه ادعاء کذب و جیب مردم و خالی میکنن و میرن! پس به این مورد هم توجه لاز م رو بکنید.

مورد سوم، سایت‌های جعلی اصولا اطلاعات تماس ثبت نمی‌کنند، اگه اینو نداشت که دیگه فقطططط شک کنید.

خب حالا گیریم که همه این موارد بالا رو هم داره و گل و بلبله و همه چیزیش درسته. صبر کنیییید بابا هنوز کار داریم. بعد از اینکه اگه همه موارد بالا رو داشت که البته تو پرانتز بهتون هم گفتم امکانش هست که اونا رو مخفی هم بکنند، میریم سراغ اینکه ببینید اطلاعات ثبت شد اصلا درست هست یا نه.

اطلاعات تماس را تست کنید

اگر اطلاعات تماس در وبسایت مورد بررسی قرار دارد، سعی کنید با آن شماره تماس گرفته یا به آدرس ایمیل ذکر شده، ایمیلی ارسال کنید. در صورتیکه به یک سیستم صوتی اتوماتیک هدایت شدید، شماره تلفن ذکر شده در شبکه موجود نیست، کسی طی ساعات کاری به شما پاسخ نداد یا به هر دلیل دیگری موفق به تماس نشدید در این صورت مراقب باشید.

بررسی کنید که صفحات لاگین، ایجاد اکانت و پرداخت، ایمن باشد

این یکم تخصصیه ولی خب کاری نداره، بازم یکم زرنگ باشید میفهمید کاری نداره که والا نمیخایم، آپالو هوا کنیم که.

ببینید برای اینکه این مورد رو بررسی کنید، اول از همه که باید ببینید اصلا اون وبسایت به خودش زحمت داده SSL بگیره. (باز دوباره رسیدیم به یک کلمه تخصصی و من مبنا رو بر این قرار دادم کسی که این مقاله رو میخونه اصلا هیچ چی بلد نیست واسه همین هم خیلی ساده و روان دارم مینویسم و هم اینکه تمام تلاشم رو میکنم که همه چیز و بگم و موردی رو جا نندازم، گفتم بهتون بازم اگه سوالی یا ابهامی بود توی کامنت بپرسید سعی میکنم خیلی سریع جوابتون رو بدم.)

این SSL که گفتیم چیست؟

یک فناوری امنیتی استاندارد برای برقراری یک پیوند رمزگذاری شده بین یک سرور و یک مرورگر است. این SSL پیوند امن، محرمانه باقی ماندن تمامی داده هایی که بین سرور و مرورگر رد و بدل می‌شوند را تضمین می‌کند. اجازه بدهید که این تعریف را بازتر کنیم، هنگامی که وارد صفحه ای می‌شوید که حاوی یک فرم است، بعد از آنکه فرم مزبور را تکمیل کردید و دکمه ارسال را فشردید، اگر آن صفحه گواهی SSL نداشته باشد تمامی اطلاعاتی که در فرم مزبور وارد کرده‌اید توسط هکرها قابل مشاهده خواهد بود. ولی اگر SSL داشته باشه این اتفاق نمیفته که حداقل تا الان نیفتاده ولی خب هیچ چیزی قطعی نیست، اگر هم بخواد بیفته کار رو برای هکر سخت میکنه که امکانش هست بیخیالش بشه و این کار و نکنه.

حالا که با SSL آشنا شدیم، چجوری بفهمیم که آیا SSL داره یا نه ؟

ببینید خیلی راحت و مرتب میتونید متوجه این موضوع بشید، فقط کافیه اون چشایه خوشکلتون رو یکمی باز کنید و آدرس دامین رو خوب بنگرید.

همونطور که در لینک یا همون آدرس هر وبسایت می بینید، یه سری حروف قبل خود نام سایت هم هستش مثل: عکسی که در زیر دارید می‌بینید که در اون حروف https://www رو مشاهده میکنید، هر کاری میکنم مقاله کوتاه بشه نمیشه چرا ! توضیح نمیدم اینا چی هست و نیست فقط اینکه بگم اگه بعد http حرف S رو نداشت یعنی: SSL نداره، به همین راحتی.

یا

از یه راه راحت تر هم میتونید متوجه این موضوع بشید که یه موقع خدایی نکرده اذیت نشید و به خودتون زیاد زحمت بدید. ?

عکس شماره 2

به عکس های زیر توجه کنید.

عکس شماره 3

عکس 3 . اگر در کنار اسم وبسایت اون علامت ? بود که یعنی اون وبسایت SSL داره.

عکس شماره 4

عکس 4 . اگر در کنار اسم وبسایت علامت ? نبود، یعنی خبری از SSL نیست، نبود نرگرد نیست.

خب اینم از SSL حالا فکر میکنم کافی باشه دیگه خودتون الان هر کدوم یه پا مهندس شدین و هر وبسایتی که بهتون بدن رو زیر و زبرش و در میارید. بریم سر اصل مطلب و موضوع اصلی مقاله مون.

برای این کار قدم به قدم توضیح میدم با من همراه باشید، ابتدا در گوگل سرچ کنید. Coinex

بعدش با صفحه زیر روبرو میشید که در اون لینک شماره 2 را انتخاب می کنید. (از روی عکس‌ها توضیح میدم که بسیار بسیار راحت بشود. ) (در تصاویر تمام مواردی که بهش اشاره کردم رو دورشون خط کشیدم و مشخص است)

عکس شماره 5

بعد از انتخاب لینک به صفحه زیر وارد میشید که در این صفحه باید روی گزینه Sign Up کلیک کنید. (عکس شماره 6 )

عکس شماره 6

خب ما با این صفحه کار داریم، پس حسابی توضیحش میدم، توجه کنید.

شماره 1 در عکس 6: ایمیل خودتون رو باید قرار بدید. (یه ایمیل درست و حسابی قرار بدید، نه یه ایمیلی باشه که فردا پسوردش یادتون بره، پیشنهاد منم اینه که از جیمیل یا AOL استفاده کنید)

شماره 2 در عکس 6: بعد از اینکه ایمیل خودتون رو وارد کردید از طرف کوینکس برای وریفای شدن ایمیل تون یه کد میفرسته بهش که باید اون و بردارید و اینجا بزارید.

شماره 3 در عکس 6: پسورد اکانت کوینکس تون است که بهتون پیشنهاد میکنم، حتما یه پسورد درست و حسابی قرار بدید، حالا اینکه درست و حسابی یعنی چی؟ یعنی از تاریخ تولدتون، شماره ملی تون، شماره همراه هتون، شماره موبایل عمه تون و… استفاده نکنید.

برای اینکه بتونید پسورد قوی تولید کنید از علائم زیر استفاده کنید تا پسوردتون قوی بشه.

@ # % & *

در کل بگم براتون که پسوردتون باید یه چیز عادی نباشه یعنی یه جوری باشه که خودتون هم به سختی بتونید حفظش کنید، و اینم هم بگم براتون که این پسورد و چندجا نگه دارید که یه موقع گم نشه؟

یه پیشنهاد بهتر هم براتون دارم که بتونید پسوردهایه عالی تولید کنید و البته بتونید اونا رو یه جا امن نگه دارید.

نرم افزار LastPass

به نقل از سایت ارزی:

نرم افزار مدیریت پسورد برای کاربردهای اینترنتی است که با استفاده از آن دیگر لازم نیست نگران فراموش کردن رمزهای اکانت های مختلفی باشید که در سایت های گوناگون دارید. LastPass از مرورگرهای محبوبی همچون Internet Explorer, Firefox, Edge, Chrome, Opera پشتیبانی می کند و امکانی را برای شما فراهم می کند تا در استفاده از هر پسوردی در اینترنت، تنها یک بار مجبور به وارد نمودن آن باشید! شما می توانید پسورد هایی با ضریب اطمینان بالا انتخاب کنید، LastPass آنها را در سرور خود ذخیره می کند و در مراجعه های بعدی به سایت های مورد نظر، بخش های مربوط به نام کاربری و کلمه عبور را به صورت خود کار برای شما پر میکند.

  • از بین بردن امکان فراموش کردن پسوردهای مختلف
  • پر کردن فرم ها و فیلد های مربوط به مشخصات به صورت خودکار
  • محافظت از پسوردها
  • محیطی ساده و کاربر پسند
  • دارای دیتابیس آنلاین وقابل در دسترس
  • دسترسی و مدیریت داده های خود از چندین کامپیوتر
  • پشتیبانی از مرورگر های Internet Explorer ، Firefox ، Safari ، Google Chrome و Opera
  • و …

برای دانلود این نرم افزار می‌توانید از اینجا دانلود کنید.

شماره 4 در عکس 6: در این باکس باید پسورد ایمیل تون رو تکرار کنید.

شماره 5 در عکس 6: در این باکس باید کدریفرال وارد کنید که برای اینکه به مدت سه ماه تخفیف داشته باشید، در خرید و فروش هاتون از کد kpzsc استفاده کنید. (در عکس شماره شماره 7 مشخص است)

میتونید از همون اول از طریق این لینکی که در پایین قرار میدم، مراحل ثبت نام رو انجام بدید که از این تخفیف استفاده کنید.

https://www.coinex.com/register?refer_code=kpzsc

 

شماره 5 در عکس 6: هر وبسایتی تابع یکسری قوانین و مقرراته که وقتی میخایید داخل اون ثبت نام کنید، ازتون سوال میکنن آیا قوانین ما رو مطالعه کردید و با اونها موافق هستید که این گزینه نشانگر اون است و تیکش و بزنید، نیاز نیست بخونید.

شماره 7 در عکس 6: بعد از اینکه تمام مراحل بالا رو درست انجام دادید، آماده اون هستید که گزینه Sign Up رو بزنید تا ثبت نام بشید و وارد وبسایت بشید.

عکس شماره 8

اگه مراحل رو درست انجام داده باشید باید به یه همچین صفحه‌ای منتقل بشید، به توضیح موارد این عکس می‌پردازیم. ( عکس شماره 8 )

شماره 1 در عکس 8 : این شماره نشانگر این است که تمام مواردی که در این صفحه می‌بینید اطلاعات اکانت شما است.

شماره 2 در عکس 8 : یعنی ثبت نام شما با موفقیت انجام شده است. (البته هنوز تموم نشده صبر کن)

شماره 3 در عکس 8 : آها اینو باید جلوتر توضیح میدادم ولی اشکال نداره حالا که اینجا هستش، همینجا میگم.

برای اینکه امنیت اکانت خود را بالا ببرید، باید از نرم افزار google 2fa authenticator استفاده کنید.

حالا اینکه این نرم افزار چی هست و چه کار میکنه مجدد یه تعریف کوچولو میدم که باهاش آشنا بشید.

 

نرم افزار google 2fa authenticator چیست؟

	 Google Authenticator

به نقل از ویکی پدیا:

رمزساز گوگل (به انگلیسی: Google Authenticator) نرم‌افزار ساخت رمز،که به صورت یک بار مصرف شرکت گوگل برای ایجاد لایه امنیتی بیشتر کاربران، طراحی شده‌است. این نرم‌افزار به صورت رایگان برای نسخه اندروید و آی او اس و بلک بری، برای ورود به اکانت گوگل یا تارنماهای دیگری که از رمز دومرحله‌ای استفاده می‌کنند قابل استفاده است.[۱]

از مزایای این نرم‌افزار این است که با حذف ارسال پیام کوتاه برای ارسال رمز یک بار مصرف مانع دسترسی دولت‌ها (که به ارتباطات مخابراتی دسترسی دارند و به جاسوسی کاربران می‌پردازند) به اکانت محرمانه کاربران می‌شود.

خب کافیه همینقدر دونستن و حالا برای دانلود این نرم افزار می‌توانید از اینجا اقدام کنید.

شماره 4 در عکس 8 : ایمیل تون است که با اون اکانت را ایجاد کردید، جلوش یه نوشته‌ای هست اگه بعدها خواستید تغییرش بدید، باید اونو بزنید و عوضش کنید.

شماره 5 در عکس 8 : نام اکانت تون است که شما میتونید هر چیزی که دوست دارید، بزاریدش. (فقط یادتون نره بعدا )

شماره 6 در عکس 8 : از طریق این گزینه میتونید اکانت خودتون رو وریفای کنید، حالا بعدا در مورد اون هم یه مقاله جداگانه می‌نویسم.

موارد 7 و 8 رو در سلاید بعدی هستش اونجا توضیح میدم.

عکس شماره 9

خب یکم اسکرول کنید بیایید، پایین تر با عکس شماره 9 مواجه میشید که این عکس مربوط به تنظیمات امنیت اکانت شما است که در زیر به توضیح اون می‌پردازیم.

شماره 1 در عکس 9 : نشاندهنده این است که تنظیمات امنیت را می‌توانید انجام دهید.

شماره 2 در عکس 9 : این باکس مربوط به پسورد اکانت است که گزینه های سبز رنگ نشاندهنده آن است که پسورد قوی دارید اگر پسورد ضعیف باشه سبز نمیشود و به شما نشان می‌دهد.

شماره 3 در عکس 9 : در این باکس میتوانید شماره موبایل خود را قرار دهید و اون و با اکانت خود ست کنید.

شماره 4 در عکس 9 : همون Google Authenticator که بالاتر توضیح دادم.

شماره 5 در عکس 9 : این باکس نیاز به توضیح داره، پایین می‌نویسم.

این anti phishing code برای جلوگیری از فیشینگ است، اینکه فیشینگ چیه؟ رو برید گوگل کنید بخونید.

شما در اینجا یک کلمه یا جمله را بین خودتان و صرافی کوینکس رمز قرار می‌دهید و از این پس هر ایمیلی که از سمت کوینکس برای شما ارسال می‌شود، حاوی این کد است و به نوعی اصل بودن آن ایمیل را تایید می‌کند، حالا چرا اصل بودن ایمیل می‌تونه مهم باشه رو بعد از اینکه با فیشینگ آشنا شدید، متوجه خواهید شد.

عکس شماره 10

بعد از اینکه روی گزینه شماره 5 کلیک کنید، با صفحه‌ای نظیر عکس شماره 10 مواجه خواهید شد، در اینجا به راحتی این کد را تنظیم می‌کنید.

بعد از تنظیم آن ایمیل‌هایی که برای شما می‌آید، شبیه به عکس شماره 11 حاوی کد مربوطه است.

عکس شماره 11

شماره 6 در عکس 9 : گزینه Transaction Verification کاربردش اینه که شما هر باری بخواهید ترید کنید ازتون رمز 2 رو میخاید، برای اینکه مطمئن بشه کسی جز شما به حسابتون دسترسی پیدا نکرده و براتون خطری نداشته باشه.

این گزینه رو روی همون Everytime بزارید، اینجوری مطمئن تره خیال‌تون راحته. (کار از محکم کاری عیب نداره)

شماره 7 در عکس 9 : در این شماره IP شما است که نشون میده از کجا لاگین شدین، من چون از فیلترشکن استفاده کردم دارین می‌بینید که برام زده Germany یعنی همون آلمان خودمون.

شماره 8 در عکس 9 : و اما گزینه Sign-in History تاریخچه لاگین هایه شما است که هربار که لاگین شدین رو براتون دقیق آورده است.

خب بزارید ببینم دیگه چی مونده که نگفتم باید بهتون بگم، آها در همین صفحه اون بالا سمت چپ (مطابق عکس شماره 12) روی Preferences Settings کلیک کنید، بعد از کلیک کردن با صفحه‌ای شبیه به عکس زیر روبرو میشید که به توضیح اون می‌پردازم.

عکس شماره 12

شماره 1 در عکس 12 : گزینه Order Reminder همونطور که از اسمش کامل پیداست، به این منظور استفاده میشه که شما برای سفارش هاتون یادآوری میزارید تا بهتون یادآوری بشه.

شماره 2 در عکس 12 : گزینه Use CET as Fees با فعال شدن این گزینه همونطور که بالا بهتون عرض کردم باید کدریفرال رو این ( kpzsc ) بزنید که بعدش این گزینه فعال میشه و شما توی هر خرید و فروشتون 30درصد تخفیف می گیرید.
شماره 3 در عکس 12 : گزینه Exchange Rate قیمت ارزها رو بر مبنا اون چیزی که شما میخاید، میسنجه مثلا: میگید بر مبنا دلار بهم نشون بده.

شماره 4 در عکس 12 : گزینه Language اینم که هر آدم عاقل و بالغی میدونه چی هستش دیگه، زبان وبسایت را براتون انتخاب میکنه و باید بگم خدمتتون که از فارسی هم پشتیبانی نمیکنه.(حداقل الان که من دارم این مقاله رو مینویسم)

شماره 5 در عکس 12 : گزینه Dark Mode تم وبسایت رو براتون مشخص میکنه، اگه چشمایه لطیفتون اذیت میشه و با سفید نمیتونید کار کنید، میتونید رنگش رو عوض کنید.

شماره 6 در عکس 12 : گزینه E-mail Subscriptions با فعال کردن این گزینه تقریبا هر اتفاقی توی اکانت شما بیفته از طرف کوینکس به ایمیل‌تون یه پیغام ارسال میشه. (برا بعضی‌ها کاربرد داره)

خب بریم عکس بعدی که کم‌کم داره، تموم میشه، و اما دوباره از اون بالا سمت چپ روی گزینه Messages کلیک کنید تا با عکس زیر (شماره 13) روبرو بشید.

عکس شماره 13

عکس شماره 13 : این گزینه خدایش دیگه نیاز به توضیح نداره، ولی جهت تکمیل عرایض خدمتتون میگم، پیام های شما است.

اگه سوال یا ابهامی داشتید توی کامنت بزارید تا بهش رسیدگی بشود. اگه چیزی رو هم نگفتم یا نیاز نبوده که بدونید یعنی: مهم تلقی نمیشده از نظر من که نگفتم، و یا اینکه تو مقالات بعدی بهش می‌پردازم.

دیدگاهتان را بنویسید