2024/04/19

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

سبقت صندوق ها از شاخص کل بورس

سبقت صندوق ها از شاخص کل بورس

به گزارش ارزی(Arzee.ir) به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه،

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، بررسی جزئیات عملکرد صندوق های سرمایه گذاری فعال در بازار سرمایه نشان از آن دارد که همگام با فضای مثبت حاکم بر بازار، این نهادهای مالی نیز عملکردی قابل توجه داشتند. البته در این میان نباید نقش نوسانات حاکم بر بازار به ویژه در شهریورماه را نادیده گرفت که تا حدود زیادی از بازدهی نیمه نخست سال، کاست. به این ترتیب میانگین رشد بهترین صندوق های سهامی در شش ماه اول سال 99 بین 200 تا 270 درصد ارزیابی شد که در این میان صندوق اندیشه خبرگان سهام با 276 درصد بازدهی توانست عملکردی شگفت انگیز کسب کند و در رتبه اول قرار گیرد. در ادامه این روند نیز دو صندوق مشترک یکم آبان با ثبت بازدهی 252 درصدی و صندوق باران کارگزاری بانک کشاورزی با ثبت بازدهی 239 درصد بازدهی به ترتیب در رتبه های دوم و سوم جای گرفتند. صندوق سهام بزرگ کاردان نیز در نیمه نخست سال توانست سودی بالغ بر 225درصد به سرمایه گذاران اعطا کند و در فهرست برترین صندوق های این دوره شناخته شود.

در میان صندوق های با درآمد ثابت نیز میانگین بازدهی کسب شده در محدوده 37 درصد قرار داشت. البته در این میان برخی صندوق ها، سودهایی به مراتب بالاتر کسب کردند و عملکردی قابل توجه در کارنامه خود ثبت کردند. در این راستا می توان به  ثبت بازدهی بیش از 50 درصدی توسط صندوق گنجینه الماس بیمه دی اشاره کرد. دو صندوق مشترک گنجینه الماس پایدار و مشترک البرز نیز هر کدام به ثبت سودی در محدوده بیش از 43 درصد در فهرست دیگر صندوق های برتر شناخته شدند.

 بازدهی صندوق های مختلط نیز با توجه به ماهیت عملکردی، در محدوده سوددهی دو صندوق سهامی و درآمد ثابت در نوسان بود. به طوری که برترین صندوق های این حوزه بازدهی در محدوده 100 تا 150 درصد را کسب کردند. در این راستا صندوق سپهر اندیشه نوین، با کسب بازدهی بیش از 162 درصدی به عنوان برترین صندوق در این حوزه شناخته شد. جایگاه دوم نیز به صندوق توسعه پست بانک با سودی بالغ بر 129درصد تعلق گرفت.

در میان صندوق های قابل معامله سهامی یا همان ETF های بازدهی تا محدوده 236درصد پیش رفت. به نحوی که  شاخص 30 شرکت بزرگ فیروزه به عنوان برترین صندوق شناخته شد. صندوق سرو سودمند مدبران نیز در حالی رتبه دوم را با ثبت بازدهی 229درصدی کسب کرد که سه صندوق آرمان آتیه درخشان مس، افق ملت و تجارت شاخصی کاردان با اختلافی اندک از یکدیگر در رتبه های بعدی جای گرفتند.

 

 

 

 

 

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *