1403/01/10

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

همایش سرمایه گذاری در صندوق برای مقابله با تورم

همایش سرمایه گذاری در صندوق برای مقابله با تورم

همایش سرمایه گذاری در صندوق برای مقابله با تورم

طبق آخرین گزارش مرکز آمار ایران، میانگین عمومی قیمت‌ها در مرداد 1401 نسبت به مرداد سال قبل بیش از 52 درصد رشد داشت. به عبارتی تورم مرداد 1401 نسبت به سال قبل معادل 52.2 درصد است. سایه وحشتناک این تورم تمامی ابعاد زندگی اجتماعی و فردی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

حال مهم‌ترین پرسشی که ذهن مردم را به خود مشغول ساخته، این است که آیا راهی برای عبور از تورم وجود دارد؟ سرمایه گذاری می‌تواند بهترین پاسخ به این سوال باشد. سرمایه گذاری اگر در مقصدی مناسب و با رعایت اصول مدیریت سرمایه صورت گیرد، می‌تواند علاوه بر حفظ ارزش پول در مقابل تورم، به سوددهی نیز برسد. اما کدام نوع سرمایه گذاری؟ مناسب‌ترین راهِ سرمایه گذاری در ایران چیست؟ در ادامه این مطلب به بررسی مفاهیمی که از آن‌ها نام بردیم می‌پردازیم و به سوالات مطرح‌شده پاسخ می‌دهیم.

همایش سرمایه‌گذاری در صندوق های سرمایه گذاری برای مقابله با تورم

فرصت‌ استفاده از صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای مقابله با تورم و حفظ ارزش دارایی ها توسط کارشناسان این حوزه در همایش “سرمایه‌گذاری در صندوق های سرمایه گذاری برای مقابله با تورم” بررسی خواهد شد.

همایش سرمایه‌گذاری در صندوق های سرمایه گذاری برای مقابله با تورم

برای ثبت‌نام و شرکت در همایش به این لینک www.finco.capital مراجعه نمایید.

تورم چیست؟

در علم اقتصاد تعاریف مختلفی برای تورم نوشته شده است که وجه مختلف همه این تعاریف، اشاره به افزایش مستمر و همه‌گیر قیمت‌هاست. افزایش و یا کاهش تورم، نشان‌دهنده تغییر سرعت افزایش قیمت کالاها در جامعه است. تورم به افرادی که درآمد ثابت دارند آسیب می‌زند و قدرت خرید آنها را به شدت کاهش می‌دهد.

بررسی و تحلیل آخرین اتفاقات بازارهای مالی با ارزی(Arzee.ir)

نصب اپلیکیشن ارزی(Arzee.ir)

چگونه با تورم مقابله کنیم؟

سرمایه گذاری یکی از راه‌های مطمئن مقابله با تورم است. سرمایه گذاری، در مقابل تورم، می‌تواند هم به حفظ ارزش پول و هم به کسب سود کمک کند. سرمایه گذاری راه‌های مختلفی دارد. راه‌های سرمایه‌ گذاری برای عموم چندان متنوع نیست.

بازار سرمایه و بورس، ملک و ساختمان، طلای فیزیکی و ارز، خودرو و …از مهمترین راه‌های سرمایه‌گذاری در ایران است که افراد باتوجه به میزان سرمایه، افق زمانی سرمایه گذاری(کوتاه‌مدت و بلندمدت) و میزان دانش، تخصص و تجربه دست به انتخاب و سرمایه‌گذاری می‌زنند. بررسی آمارهای پنج سال گذشته نشان می‌دهد بازدهی بازار بورس به مراتب از دیگر بازارها بیشتر بوده‌است. اما سوال اصلی اینجاست: راحت‌ترین و مطمئن‌ترین روش سرمایه‌گذاری در بورس چگونه است؟

وضعیت سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی مختلف

در جدول زیر می‌خواهیم سناریوهای مختلف سرمایه‌گذاری را بررسی کنیم. اگر سال 1395، با سرمایه خود به بازارهای مالی مختلف ورود می‌کردیم، سال 1400 چه اتفاقی برای سرمایه ما رخ می‌داد؟

میزان سرمایه (م تومان) سود سپرده بانکی مسکن (م تومان) دلار (م تومان) سکه بهار آزادی (م تومان) صندوق‌های سرمایه‌گذاری (میلیون تومان)
10 21 73 77 101 147
50 107 365 387 507 735
100 215 730 775 1015 1147

مقایسه بازدهی و خرید آنلاین صندوق‌های سرمایه‌گذاری

صندوق سرمایه گذاری ابزاری برای کسانی که فرصت تحلیل ندارند

یکی از بهترین و مطمئن‌ترین راه‌ها برای سرمایه‌گذاری، سپردن سرمایه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری است. صندوق‌های سرمایه‌گذاری به نهادهایی گفته می‌شود که با حضور تعدادی از متخصصین و کارشناسان مالی تشکیل شده است. کار این کارشناسان، مدیریت سرمایه تجمیعی گروهی از سرمایه‌گذاران است که سرمایه خود را در اختیار آن‌ها قرار داده‌اند.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری انواع مختلفی دارند که هر یک از آن‌ها می‌تواند برای گروهی از سرمایه‌گذاران مناسب باشد. صندوق‌ها از لحاظ میزان ریسک، به سه نوع درآمد ثابت، سهامی و مختلط تقسیم می‌شوند که افراد با توجه به میزان ریسک‌پذیری خود می‌توانند هر کدام از این انواع صندوق‌ها را انتخاب کنند.

یکی دیگر از مزیت‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری این است که فرد سرمایه‌گذار نیازی به تسلط بر بازار و آگاهی از اصطلاحات و مفاهیم تخصصی آن را ندارد بلکه می‌تواند بدون نیاز به داشتن آگاهی و دانش تخصصی مورد نیاز، سرمایه خود را در اختیار صندوق‌های سرمایه‌گذاری قرار داده تا کارشناسان و متخصصان صندوق‌ها، سرمایه او را مدیریت کنند. نقدشوندگی بالا، بازدهی مناسب، ریسک پایین و ضمانت نقدشوندگی از دیگر مزایای صندوق های سرمایه گذاری هستند.   

صندوق های سرمایه گذاری به چند دسته تقسیم می شوند؟

صندوق‌های سرمایه‌گذاری از لحاظ ترکیب دارایی(نحوه سرمایه‌گذاری) به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند:

  • درآمدثابت: این دسته از صندوق‌ها اکثر دارایی سرمایه‌گذاران را در اوراق بهادار بدون ریسک سرمایه‌گذاری می‌کنند. ازین نظر ریسک بسیار پایینی دارند و پیش‌بینی بازدهی ثابت و پایداری دارند. این نوع صندوق­ها بهترین جایگزین برای سپرده‌های بانکی هستند چراکه محاسبه بازدهی آنها به صورت روزشمار است و بازدهی مورد انتظار آنها بیشتر از سپرده بانکی است.
  • سهامی: این صندوق‌ بیشتر دارایی خود را در بازار بورس سرمایه‌گذاری می‌کنند به همین دلیل بهتریبن گزینه برای کسانی هست که از هیجان و ریسک کردن در بازار بورس لدت می‌برند. ذکر این نکته الزامی‌ست که ریسک صندوق های سهامی از سرمایه‌گذاری مستقیم در بورس پایین‌تر است.
  • مختلط: این نوع صندوق‌ها مناسب کسانی‌ست که از طرفی تحمل ریسک زیادی ندارند، اما علاقه به سرمایه‌گذاری در بازار سهام دارند.

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *