1403/01/09

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

۷ فرصت شغلی حوزه بلاک چین در سال ۲۰۱۹

۷ فرصت شغلی حوزه بلاک چین در سال ۲۰۱۹

۷ فرصت شغلی حوزه بلاک چین در سال ۲۰۱۹

بلاک چین در حال تبدیل شدن به یکی از داغ‌ترین زمینه‌های کاری است. طبق یک نظرسنجی که اخیرا توسط «دیلویت» (Deloitte Insights) انجام شده است، ۸۶ درصد از پاسخ‌دهندگان معتقدند که فناوری بلاک چین جای کار بسیار دارد و بالاخره در هر گوشه‌ای استفاده‌های آن را خواهیم دید. در نظرسنجی دیگری که توسط «آپ‌ورک» (Upwork)، بزرگترین شبکه‌ی فریلنسرهای جهان انجام شد، نتایج حاکی از آن بود که بلاک چین جزو ۲۰ مهارتی است که بیشترین سرعت رشد را به خود اختصاص داده‌اند.

بر اساس گزارشی از وب‌سایت کسب‌وکار «انترپرنر» بسیاری از غول‌های فناوری به‌ دنبال افرادی با تخصص در زمینه بلاک چین هستند، در عین حال برای اینکه بتوانید خرج زندگی‌تان را از این حوزه نو بدست آورید، باید دارای مهارت و دانش کافی باشید. در ادامه به هفت زمینه کاری در حوزه بلاک چین می‌پردازیم که خواهان زیاد دارند.

نویسنده‌ی محتوا

تولید محتوا در حوزه بلاک چین

تقاضا برای تولیدکننده محتوا در حوزه‌ی بلاک چین به طرز چشم‌گیری در حال افزایش است. اما این فرصت شغلی ویژه به این معنا نیست که شما می‌توانید به راحتی وارد آن شوید؛ علاوه بر دانش گسترده در خصوص فناوری بلاک چین، لازم است که مهارت‌های کافی در زمینه ایجاد مطالب علمی برای محصولات و خدمات بلاک چینی را دارا باشید.

سایر فرصت‌های شغلی در دنیای بلاک چین برای افرادی با قدرت نگارش بالا، شامل ایجاد صفحه فرود (لندینگ پیج)، محتوای بلاگ، اخبار و وایت پیپرهاست (White Paper).

برای تبدیل شدن به نویسنده‌ی محتوای خوب لازم نیست از تمام جنبه‌های فنی بلاک چین آگاه باشید، اما افرادی که تازه به این حوزه وارد می‌شوند، لازم است تا اطلاعات ابتدایی را بدانند و توانایی جستجو و تحقیق بالایی هم داشته باشند.

اگر از تسلط بالایی در زبان انگلیسی و نگارش فارسی برخوردار هستید و مفاهیم پایه ارزهای دیجیتال را فرا گرفته‌اید، می‌توانید با ارسال رزومه خود، در وب‌سایت سایت ارزی (Arzee) به عنوان نویسنده محتوا فعالیت داشته باشید.

توسعه‌دهنده

توسعه سیستم‌های بلاک چینی

یک مطالعه که اخیرا انجام شده، نشان می‌دهد که تقاضا برای توسعه‌دهندگان بلاک‌ چین که در زمینه‌ی جاوا، ++C ، پایتون، رمزنگاری و یادگیری ماشین مهارت دارند، بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ حدود ۱۱۵ درصد رشد داشته است. هر کسب و کار مرتبط با بلاک چین، به یک توسعه‌دهنده‌ی ماهر در حوزه‌ی بلاک چین نیاز دارد تا خدمات بهتری، هم در زمان حال و هم در آینده به مشتریانش ارائه کند.

این در حالی است که سازمان‌های ایده‌آلی در دنیا به دنبال جذب متخصصانی با مهارت در زمینه‌های ++C، دات‌نت، MVC ،HTML، ویژوال استودیو، مایکروسافت اس‌کیوال سرور، AJAX ،SOAP ،REST، اسکرام، شبکه‌های عصبی و XCOD هستند.

طراح وب

طراح وب در حوزه ارزهای دیجیتال

شرکت‌ها به دنبال طراحان وب برای ایجاد رابط‌های کاربری خیره‌کننده برای موبایل و برنامه‌های تحت وب هستند. اگر شما در این زمینه‌ خود را بی رقیب می‌بینید، می‌توانید وارد این حوزه شوید و سفارش بگیرید.

معامله ارزهای دیجیتال (تریدینگ)

معامله ارزهای دیجیتال به عنوان شغل

یک جمله معروف در میان معامله‌گران وجود دارد: «ارزان بخر، گران بفروش و پول دار شو» البته فقط گفتنش راحت است. درست مثل تجارت در هر حوزه دیگری، معاملات در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال نیز یک سرمایه‌گذاری بسیار پر خطر است، مخصوصا این‌که فضای ارزهای دیجیتال جدید است و بازاری بسیار پرنوسان دارد. برای رسیدن سود‌های هنگفت در این حوزه‌، باید چیزی بیشتر از مهارت فنی مناسب داشته باشید که توانایی کنترل احساسات یکی از مهمترین آن‌هاست.

مدیر روابط عمومی

مدیر روابط عمومی در حوزه ارزهای دیجیتال

این نوع از مدیران، نقش بسیار مهمی در موفقیت هر پروژه‌‌ای در حوزه ارزهای دیجیتال دارند. وظیفه چنین مدیرانی ایجاد آگاهی برای مخاطبان و تعامل با مشتری‌های آینده است. موفقیت یک استارت‌آپ بدون کمک مدیر روابط عمومی و بازاریاب سخت خواهد بود. از طرف دیگر با وجود و ظهور شرکت‌های زیاد در این حوزه، به خدمت گرفتن چنین مدیری ضروری است.

مهندس

مهندس بلاک چینی فعال در شرکت‌های مختلف

با افزایش روزافزون استفاده از بلاک چین، شرکت‌ها به‌ دنبال مهندسانی هستند که بتوانند نیازهای شرکت‌ در حوزه فناوری را بیابند و بتوانند یک برنامه بلاک چین برای رفع مشکلات شرکت ارائه کنند. برای این که به راحتی وارد این بازار کار شوید، باید مهارت‌های کاملی در زمینه‌ی جاوا، ریپل، هایپرلجر، سالیدیتی (Solidity)، اوراکل آیدنتیتی (Oracle Identity)، بیت کوین و مدیریت پایگاه داده داشته باشید.

مشاور حقوقی

مشاور حقوقی در حوزه بلاک چین

با توجه شبهات قانونی بسیاری که در حوزه‌ی بلاک چین وجود دارد، شکی نیست که هر شرکتی که با ارزهای دیجیتال سر و کار دارد، به یک متخصص حقوقی نیز برای ایجاد چهارچوب‌های قانونی مختلف و رسیدگی به مشکلات قانونی و حقوقی گسترده‌تر نیاز خواهد داشت. برای استخدام شدن لازم نیست که دانش فنی زیادی درباره بلاک چین داشته باشید. اما برای محافظت از شرکت‌ها در برابر مشکلات حقوقی، وکلا باید علاوه بر مدارک تحصیلی و مجوزهای لازم در حوزه حقوق، از تجربه بالا در مسائل حقوقی – اقتصادی و دانش پایه بلاک چین برخوردار باشند.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *