مهر/ گلدمن ساکس برآورد خود از قیمت نفت برای سه‌ ماه سوم امسال را افزایش داد و به ۷۵ دلار برای هر بشکه رساند.

به نقل از رویترز، بانک آمریکایی گلدمن برآورد خود از قیمت نفت خام برنت را برای سه‌ماهه دوم و سوم امسال ۱۰ دلار افزایش داد و دلیل آن را انتظار کاهش ذخیره‌سازی نفت، افزایش هزینه‌های حاشیه‌ای برای شروع دوباره فعالیت بالادستی و ورود نقدینگی احتمالی عنوان کرد.

این بانک وال استریت پیش‌بینی می‌کند قیمت‌های برنت در سه‌ماه دوم امسال به ۷۰ دلار برای هر بشکه و در سه ماه سوم به ۷۵ دلار برای هر بشکه برسد. این رقم‌ها در برآورد پیشین این بانک به ترتیب ۶۰ و ۶۵ دلار برای هر بشکه بود.

این بانک اکنون انتظار دارد تقاضای جهانی نفت تا اواخر ماه ژوئیه سال ۲۰۲۱ به ۱۰۰ میلیون بشکه در روز برسد، این در حالی است که در برآورد پیشین این بانک انتظار می‌رفت تقاضا در ماه اوت ۲۰۲۱ به این رقم برسد.

گلدمن پیش‌بینی می‌کند که یخبندان ایالت تگزاس در این ماه سبب کمبود جهانی روزانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت شود و انتظار می‌رود این رقم در ماه مارس به‌دلیل آسیب‌دیدگی زیرساخت‌ها و تکمیل نشدن پروژه‌ها ۲۰۰ هزار بشکه در روز باشد.

این بانک گفت: توافق تسهیل کاهش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک پلاس) در نشست آینده این ائتلاف در ماه مارس سبب کاهش قیمت‌ها نخواهد شد، زیرا قرار است این افزایش عرضه تدریجی باشد.

بانک سوئیسی یوبی‌اس هفته گذشته برآورد خود از قیمت نفت خام برنت در نیمه دوم امسال را ۶۸ دلار برای هر بشکه اعلام کرد.