2024/04/18

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

پلتفرم بکت (Bakkt) ناجی وال استریت خواهد بود نه ارزهای دیجیتال

پلتفرم بکت (Bakkt) ناجی وال استریت خواهد بود نه ارزهای دیجیتال

بر اساس شایعات موجود، پلتفرم بکت (Bakkt) پیگیری های لازم برای کسب تاییدیه از سوی دولت آمریکا را متوقف و درخواست مجوز ارز دیجیتال در سطح ملی را صادر خواهد کرد.

به گفته عده ای از افراد، این به معنای مرگ پلتفرم بکت است. من شک دارم که اینطور باشد، البته مهم هم نیست. همانطور که در عنوان نوشته شده، بکت (Bakkt) ناجی ارز دیجیتال نخواهد بود، حوزه ارز دیجیتال به آهستگی، به طور طبیعی و ذاتی، و بدون کمک بکت، مسیر توسعه خود را طی می‌کنند.

پلتفرم بکت (Bakkt) ناجی وال استریت خواهد بود نه ارزهای دیجیتال

بکت ناجی ارزهای دیجیتال نیست، بلکه وال استریت را نجات می‌دهد.

پلتفرم بکت چگونه وال استریت را نجات خواهد داد؟

بکت جالب است، زیرا با استفاده از یک زیر ساخت جامع سازمانی که برای خواسته های منحصر به فرد معامله‌گران حوزه کریپتو طراحی شده، امکان خرید، فروش و مبادله ارزهای دیجیتال را فراهم می آورد.

این پلتفرم قصد دارد که با ارائه مشتقات، خدمات سرمایه گذاری، و ابزارهای پیچیده ای که سرمایه گذاران بزرگ برای مدیریت صحیح سرمایه به آن نیاز دارند، به نسخه قوی تری از کوین بیس (Coinbase) تبدیل شود.

مهمتر از همه، بکت تمام ریسک های عملیاتی و نظارتی پیرامون خرید و فروش ارزهای دیجیتال، از جمله نگهداری، امنیت، بیمه، و تسویه کلیه تراکنش ها را در نظر خواهد گرفت.

اساسا بکت با ارائه چارچوب قانونی، امکان برقراری مبادلات امن را برای سرمایه گذاران فراهم می سازد. این پلتفرم به نوعی راه حل های بازرگانی نظیر کارت های اعتباری و پردازش پرداخت را ارائه می دهد.

بکت با یک هدف، بازار خود را از صفر می سازد: تسلط یافتن بر بازار ارز دیجیتال

درست مثل شرکت تابعه بورس اوراق بهادار نیویورک که بر بازارهای سرمایه تسلط دارد.

اگر از ارزهای دیجیتال استفاده کرده باشید، متوجه خواهید شد که بکت یک پلتفرم کاملا غیرضروری و اضافی است. زمانی که می خواهید سهامی را خریداری کنید، معامله ای انجام دهید (انتقال مناسب و به موقع پول به فروشنده و سهام به خریدار)، CDO (تعهدات بدهی وثیقه) بخرید، یا مشتقات مالی و سایر ابزارهای مالی را خرید و فروش کنید، به وال استریت نیاز دارید، به یک بنگاه دلالی، یک دلال و یک شرکت سرمایه گذاری. شما به فردی درون این مجموعه احتیاج دارید.

پلتفرم بکت (Bakkt) ناجی وال استریت خواهد بود نه ارزهای دیجیتال

دانلود کردن کیف پول بیت کوین ؟ همه می توانند این کار را انجام دهند.

ثبت نام در صرافی های ارز دیجیتال مانند کوین بیس یا جمینی؟ این هم آسان است.

اگر می توانید نحوه استفاده از یک دفترچه چک را یاد بگیرید، پس نحوه استفاده از کیف پول بیت کوین را نیز می توانید بیاموزید. اگر می توانید نحوه سفارش آنلاین غذا را یاد بگیرید، پس می توانید ثبت نام کردن در یک صرافی ارز دیجیتال را نیز یاد بگیرید. شما برای انجام این کارها به وال استریت نیاز ندارید.

آیا وال استریت مهم است؟ بله، کاملا.

زیرا در اقتصاد جهان، یک نقش حیاتی ایفا می کند. وال استریت از عده کثیری، میزان کمی پول جمع آوری می کند و این پول را در صندوق های مالی بزرگ قرار می دهد. دولت ها، کسب و کارها، کشاورزان، و بانک ها از این وجوه برای رشد کردن، کسب درآمد و ایجاد مشاغل استفاده می کنند. سرمایه گذاران برای دادن اجازه این کار به وال استریت، پاداش کوچکی دریافت می کنند.

در عوض، وال استریت سود کمتری می گیرد و اطمینان حاصل می کند که معامله برای همه منصفانه بوده است.

اتاق های تهاتر (اتاق پایاپای)، شرکت های تسویه، ثبت کنندگان، متخصصان انطباق با قوانین و مقررات، معامله گران، بروکرها، و افراد و شرکت های بسیار دیگری، همگی سهمی از آن خواهند داشت.

این در واقع چگونگی شروع به کار وال استریت را نشان می دهد. در سال ۱۷۹۲، بازارهای سرمایه در آمریکا، به طرز وحشتناکی بی نظم و مملو از کلاهبرداری بودند.

پلتفرم بکت (Bakkt) ناجی وال استریت خواهد بود نه ارزهای دیجیتال

گروهی از تریدرها در یکی از دفاتر بورس وال استریت با یکدیگر توافق کردند که تنها با استفاده از هزینه های ثابت و شفاف، به معامله با یکدیگر بپردازند. آن ها در حوالی وال استریت، کسب و کارهای کوچکی راه اندازی کردند تا به انجام فعالیت های تسویه، تهاتر، صدور پروانه، رسمی و محضری کردن گواهی، و تمامی کار های قانونی و اداری که با یک عملیات منظم و موفق باید همراه باشد، کمک کنند.

با گذشت زمان، این کسب و کار کوچک به مرکز مالی ایالات متحده و یک مرکز سود عظیم برای موسسات مالی تبدیل شد.

ارز دیجیتال، قاتل سودها

ارزهای دیجیتال خدمات وال استریت را منسوخ می کنند.

هنگامی که دارایی ها توکنیزه شده و در بلاک چین ثبت می شوند، شما به دفاتر پایاپای نیازی نخواهید داشت. هنگامی که توسعه دهندگان قراردادهای هوشمند کاربرپسند و صرافی های غیرمتمرکز را ایجاد کنند، دیگر به کارگزاران گر احتیاج نخواهید داشت. هنگامی که اپلیکیشن های مالی توزیع شده به محبوبیت دست یافته و مشتری جذب کنند، به شرکت های تجاری نیاز نخواهید داشت.

شما دیگر برای خدمات اجرایی و قانونی مثل تهاتر، پردازش، صدور گواهی نامه، و دلالی تراکنش های مالیتان، به وال استریت نیاز نخواهید داشت.

پلتفرم بکت (Bakkt) ناجی وال استریت خواهد بود نه ارزهای دیجیتال

اصلا شاید هرگز به وال استریت نیاز پیدا نکنید

کلیه امور مالی را می توان به یک شبکه ایر بی.ان.بی مانند و متشکل از متخصصان و شرکت های کوچکی که توسط تکنولوژی به هم مرتبطند، منتقل کرد. شما در حال حاضر شاهد این ماجرا در فین تک هستید. فین تک دارد از شرکت های قدیمی ناکارآمد و بوروکراتیک فاصله می گیرد و به رقبای چالاک تری مانند مشاور مالی آنلاین Personal Capital، شرکت SoFi (سازمان دهنده امور مالی اجتماعی)، شرکت Circle و سایر تازه به دوران رسیده هایی (که برخی از آنها زیر مجموعه های شرکت هایی در وال استریت هستند) نزدیک می شود.

پلتفرم بکت (Bakkt) ناجی وال استریت خواهد بود نه ارزهای دیجیتال

ارز دیجیتال این روند را سرعت می‌بخشد

بکت بهترین امید وال استریت برای حفظ سود است

بکت نمی تواند این روند را تغییر دهد، اما می تواند پیشرفت کند و به موفقیت دست یابد. بکت می تواند فناوری هایی را ایجاد کند که قراردادهای هوشمند را مفیدتر می کنند، می تواند شبکه هایی را به وجود بیاورد که کارآفرینان و شرکت های حوزه ارز دیجیتال را به هم وصل می کنند، و زیرساخت های لازم برای حمایت از پذیرش گسترده ارز دیجیتال در میان مردم را توسعه بخشد. بکت می تواند از این تصویر و اعتبار استفاده کند و اعتماد مردم را به درستی و مشروعیت ارز دیجیتال جلب کند.

به این جمله مشهور ماهاتما گاندی فکر کنید:

اول تو را نادیده می گیرند، سپس به تو می خندند، بعد با تو می جنگند و در آخر تو پیروز می شوی.

پلتفرم بکت (Bakkt) ناجی وال استریت خواهد بود نه ارزهای دیجیتال

بکت به دنبال مبارزه نیست

بکت برعکس سخن گاندی را انجام می دهد.

به جای اینکه ارز دیجیتال را نادیده بگیرد، به آن بخندد و یا با آن مبارزه کند، سعی می کند که بر آن پیروز شود. بکت توسط گروهی از افراد حرفه ای و دارای روابط اجتماعی قوی در دنیا اداره می شود. گروهی از بزرگ ترین هواداران ارزهای دیجیتال از آن حمایت می کنند. دید بکت جسورانه و شرکای آن قوی هستند. بکت توجه تمام بازار ارز دیجیتال و تمام دنیا را به سوی خود جلب کرده است.

آیا موفق خواهد شد؟

به خاطر وال استریت هم که شده باید موفق شود. در غیر این صورت، وال استریت ناپدید خواهد شد.

این مقاله ترجمه ای از وب سایت مدیوم بوده و ارز دیجیتال صحت مطالب عنوان شده در آن را قبول یا رد نمی کند.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *