تسنیم/ رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: پتروشیمی چهارم کرمانشاه با سرمایه‌گذاری ۷۰۰۰ میلیارد تومان هدیه‌ای برای مردم استان است.

محمدباقر نوبخت در نشست شورای برنامه‌ریزی و ستاد اقتصاد مقاومتی استان که در استانداری برگزار شد اظهار داشت: بررسی و ارائه گزارشی از جلسات و وعده‌های دولت به استان کرمانشاه و برنامه‌‌ها در مدت زمان باقی مانده برای دولت از اهداف این سفر است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بیان کرد: در سفری که دولت به این استان داشت برای 54 پروژه 1108 میلیارد تومان در نظر گرفت که تاکنون از این مبلغ 1903 میلیارد تومان پرداخت و 172 درصد از تعهدات انجام شد.
نوبخت گفت: اتصال استان کرمانشاه به شبکه سراسری ریلی کشور مهمترین پروژه بود که انجام شد و اکنون این پروژه ریلی به سمت مرز خسروی در حال پیشروی است.

وی با بیان اینکه دو برنامه برای سال 99 در نظر گرفته شده است گفت: طرح‌های ناتمام که امکان اتمام تا پایان امسال و بهار 1400 وجود دارد و 17 پروژه با 980 میلیارد تومان اعتبار در استان شناسایی شده است و جزو تعهدات است که قبل از اتمام دولت به بهره‌برداری برسند.
نوبخت با اشاره به اینکه پتروشیمی چهارم کرمانشاه با سرمایه‌گذاری 7000 میلیارد تومان هدیه‌ای برای مردم استان است افزود: امروز درآمد 119 میلیارد دلاری نفت و گاز کشور به دو تا سه میلیارد دلار رسیده است.
وی عنوان کرد: در راستای جهش تولید و اشتغالزایی 52 طرح و پروژه تولیدی در استان شناسایی شده که اگر برای این طرح‌ها 1451 میلیارد تومان از منابع دولتی و تسهیلات کمک شود 8111 فرصت شغلی ایجاد می‌شود و می‌تواند 5940 میلیارد تومان به ارزش افزوده تولید بیافزاید.
نوبخت گفت: تا پایان امسال 1000 میلیارد تومان برای 17 طرح عمرانی و 1451 میلیارد تومان برای 52 طرح تولیدی در استان کرمانشاه سرمایه‌گذاری می‌‌شود و کمیته امداد نیز 6000 اشتغال با 200 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ایجاد کرده است.

وی عنوان کرد: برای پرداخت اضافه کار کارمندان مجوزی به استان داده شده که از طریق فروش اموال مازاد نسبت به تسریع پرداخت‌های جاری و عمرانی اقدام شود و در روزهای آینده برای برای جبران اضافه کار و کسری اقدام ویژه‌ای انجام می‌شود.

بازسازی واحد‌های سیل‌زده روستایی در استان کرمانشاه به اتمام رسید
گزارش سفر معاون رئیس‌جمهور به کرمانشاه / 1000 میلیارد تومان پروژه تا پایان امسال در کرمانشاه به بهره‌برداری می‌رسد
نوبخت با بیان اینکه من را تا پایان دوره به عنوان یک نماینده کرمانشاه بدانید گفت: هر زمان لازم باشد برای رسیدگی به مسائل استان تشکیل جلسه می‌دهم.
وی با اشاره به اینکه کرمانشاه همیشه برای من تداعی بخش مقاومت، انسانیت و عطوفت است گفت: از زمان حضور من در کرمانشاه 34 سال می‌گذرد و در این مدت هیچگاه از کرمانشاه دور نبودم.
در سفر معاون رئیس‌جمهور به کرمانشاه تفاهم‌نامه احداث 2000 واحد مسکونی با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، استانداری و با پشتیبانی مالی سازمان برنامه و بودجه امضا شد که توسط رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اولویت بین مددجویان توزیع می‌شود.

در این سفر برای توسعه شبکه دیجیتالی و تکمیل پوشش سیگنال‌رسانی تفاهم‌نامه‌ای با اعتبار 47 میلیارد تومان با صدا و سیما امضا شد.