اقتصاد آنلاین/ سفیر ایران در روسیه از بازار روسیه به عنوان یک ظرفیت خوب برای صادرات کالاهای ایران نام برد و گفت: صادرات به این کشور در سال ۲۰۲۰ رشد ۱۰۵ درصدی داشته است.
به گزارش اقتصادآنلاین، «کاظم جلالی» بر وجود زمینه‌های متعدد و متنوعی برای ارتباط اقتصادی دو کشور ایران و روسیه تاکید کرد و افزود: اقتصاد روسیه، اقتصاد بزرگی است و این کشورحدود ۲۶۰ میلیارد دلار واردات دارد، بنابراین ما به عنوان همسایه روسیه می‌توانیم با تامین بخشی از کالاهای مورد نیاز آن، سهم خودمان از بازار این کشور داشته باشیم.

وی ادامه‌داد: سهم ما در صادرات به روسیه در سال ۲۰۱۹حدود ۳۹۰ میلیون دلار و در سال ۲۰۲۰ با رشد بالای ۱۰۰ درصدی به ۸۰۰ میلیون دلار افزایش پیدا کرد.

جلالی خاطرنشان‌کرد: با توجه به اینکه روابط ما با روسیه، بیشتر روابط سیاسی، امنیتی و دفاعی است و از طرفی به دلیل وجود ظرفیت‌های اقتصادی متقابلی که وجود دارد، بی‌تردید باید روابط اقتصادی بین دو کشور نیز توسعه و گسترش یابد.

سفیر ایران در روسیه نقش وزارت صنعت را در این گسترش روابط اقتصادی با روسیه و کشورهای دیگر را کلیدی توصیف کرد و گفت: با توجه به اینکه تجارت خارجی ما مربوط به سازمان توسعه تجارت و وزارت صنعت است و از آنجا که این وزارتخانه مسوول بخش زیادی از تولیدات، چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی، در داخل کشور است، بر این اساس می‌تواند جهت‌دهی و خط‌دهی مناسبی را برای روابط با فدراسیون روسیه داشته باشد.