2024/04/19

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

نوسان محدود قیمت دلار /قیمت درهم ناکام ماند

حباب قیمت سکه بیش از 4 درصد است

اقتصاد نیوز : هفته گذشته عرضه دلار رکورد زد، با این وجود قیمت دلار در شروع معاملات امروز رشد کرد. مدتی است که عرضه دلار بالاست و احتمالا این مسئله ابزار عرضه بانک مرکزی را تضعیف کرده است.

نوسان محدود قیمت دلار /قیمت درهم ناکام ماند

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار آمریکا که ظهر پنج‌شنبه در حوالی 27 هزار و 470 تومان قرار داشت، در شروع معاملات امروز 27 هزار و 680 تومان بود.

هفته گذشته حجم عرضه دلار بسیار بالا بود و حتی رکورد سال جابجا شد. اینکه قیمت دلار با وجود این حجم از عرضه، معاملات امروز را افزایشی آغاز کرد، می‌تواند نشانه این باشد که نیروهای صعودی در بازار قابل توجه هستند.

احتمال دیگر این است که تداوم عرضه در سطوح بالا موجب شده باشد، انتظارات حول همین مقدار از عرضه شکل گرفته و ابزار عرضه به نوعی قدرت خود را از دست داده باشد. به هر روی دامنه نوسان قیمت دلار در شروع معاملات امروز محدود بود، قیمت دلار از مرز 27 هزار و 800 تومان عبور نکرد، در ادامه کاهش یافت و در آخرین ساعات معاملات نیمه اول روز روی 27 هزار و 540 تومان قرار گرفت. فضای بازار خبری و مستعد نوسان‌گیری است و روند میان‌مدت قیمت دلار به واسطه عدم قطعیت نسبت به آینده مذاکرات احیای برجام نامشخص است.

قیمت درهم از مرز حساس عبور نکرد

تحلیل‌گران معتقد بودند در صورت عبور قیمت درهم از مرز 7 هزار و 600 تومان، تمایل برای خرید در بازار دلار افزایش می‌یابد و قیمت دلار شانس بیشتری برای عبور از مرز 27 هزار و 800 تومان پیدا می‌کند، قیمت درهم در شروع معاملات امروز 27 هزار و 550 تومان بود و تا پایان معاملات نیمه‌ اول روز از مرز 7 هزار و 600 تومان عبور نکرد. احتمالا این مسئله با کاهش قیمت دلار، پس از اینکه معاملات را افزایشی آغاز کرد، ارتباط داشت.

حباب قیمت سکه بیش از 4 درصد است

ظهر پنج‌شنبه سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران قیمت سکه را در حدود 11 میلیون و 750 هزار تومان اعلام کرده بود، در همان زمان سکه در بازار حدود 11 میلیون و 860 هزار تومان معامله می‌شد. عملکرد طلای جهانی در روز پنج‌شنبه منفی بود.

از سوی دیگر قیمت طلا در روز جمعه نیز نتوانست خود را بالا بکشد و هفته گذشته را با قیمت 1750 دلار به پایان رساند.

بازار ارز دو

قیمت بازاری سکه در شروع معاملات امروز نیز از نرخ اعلامی اتحادیه بالاتر بود. قیمت بازاری سکه در شروع معاملات امروز روی 11 میلیون و 867 هزار تومان قرار داشت. با احتساب قیمت 27 هزار و 650 تومان برای دلار اندازه حباب قیمتی سکه بیش از 4 درصد به دست می‌آمد.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار معاملات امروز را با ثبت تغییراتی مثبت نسبت به نرخ ظهر پنج‌شنبه آغاز کرد، اما در ادامه روند کاهش را دنبال کرد. قیمت درهم نتوانست از مرز 7 هزار و 600 تومان عبور کند و موجب افزایش قیمت دلار شود. قیمت بازاری سکه در شروع معاملات امروز بالای مرز 11 میلیون و 800 هزار تومان قرار داشت. قیمت اعلامی سایت اتحادیه طلا و جواهر برای سکه از قیمت بازاری آن کمتر بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *