فارس/ قیمت نفت به دنبال اخبار مثبت در مورد ویروس کرونا که امیدواری سرمایه‌گذاران نسبت به بهبود تقاضا برای سوخت شد، بالا رفت و در آستانه ورود به کانال 50 دلاری قرار گرفت.
 
به گزارش رویترز، به دنبال اخبار مثبت در مورد ویروس کرونا که سبب شد تا سرمایه‌گذاران نسبت به بهبود تقاضا برای سوخت امیدوار شوند، قیمت نفت را بالا رفت و از نگرانی‌ها در مورد افزایش غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته پیشی گرفت.
هر بشکه نفت برنت با 49 سنت افزایش 49.33 دلار و هر بشکه نفت خام آمریکا با 50 سنت افزایش 46.10 دلار معامله شد.
موسسه آمریکن پترولیوم دیروز اعلام کرد: ذخایر نفت خام، بنزین و فرآورده‌های نفتی آمریکا هفته گذشته به شدت افزایش یافته به طوری که ذخایر نفت خام 1.14 میلیون بشکه بیشتر شده است.
آمار رسمی هفتگی از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا، ساعات پایانی روز چهارشنبه منتشر خواهد شد.
چیوکی چن، تحلیلگر ارشد بازار گفت: «افزایش ذخایر نفت آمریکا، حسی از احتیاط را در میان سرمایه گذاران ایجاد کرد.»
وی با پیش بینی اینکه قیمت نفت برنت و در اواخر این ماه نفت وست تگزاس WTI به 50 دلار در هر بشکه می رسد، گفت: «اخبار مربوط به پیشرفت در تحولات واکسن و امید برای اجرای محرک های اقتصادی آمریکا توسط بایدن، روند بازار را افزایشی کرد.»
آژانس بین المللی انرژی دیروز اعلام کرد: انتظار می رود، تولید نفت خام آمریکا سال آینده 240 هزار بشکه در روز کاهش یابد و به 11.10 میلیون بشکه در روز برسد که این رقم کمتر از پیش بینی قبلی برابر با 290 هزار بشکه در روز است.