1403/01/09

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

نظر یک کارشناس: نگهداری بیت کوین در صرافی‌ها باعث کاهش قیمت می‌شود

نظر یک کارشناس: نگهداری بیت کوین در صرافی‌ها باعث کاهش قیمت می‌شود

نظر یک کارشناس: نگهداری بیت کوین در صرافی‌ها باعث کاهش قیمت می‌شود

یکی از تحلیلگران ارزهای دیجیتال ادعا کرده است که اگر سرمایه‌گذاران بیت کوین‌های خود را در صرافی‌ها نگهداری کنند، این مراکز تبادلاتی می‌توانند بیت کوین‌های آنها را به شخص دیگری بفروشند. در این حالت با افزایش عرضه بیت کوین، قیمت این ارز دیجیتال کاهش می‌یابد.

به گزارش کوین تلگراف، هک و نقص‌های امنیتی از جمله خطراتی هستند که نگهدارندگان بیت کوین در صرافی‌های متمرکز را تهدید می‌کنند. یکی از تحلیلگران ادعا کرده است که نگهداری بیت کوین در صرافی‌ها باعث کاهش قیمت این ارز دیجیتال می‌شود.

روفاس کامائو (Rufas Kamau)، پژوهشگر و تحلیلگر ارزهای دیجیتال در اسکوپ مارکتس کنیا (Scope Markets Kenya)، توضیح داده است که چگونه به نظر او نگه‌داشتن بیت کوین در صرافی‌ها باعث کاهش قیمت این ارز دیجیتال می‌شود. او بر این باور است که خرید بیت کوین در صرافی‌ها فقط نوعی از خرید‌های من به شما بدهکارم یا IOU است. IOUها اسنادی غیررسمی هستند که بدهی یک فرد یا مجموعه را به دیگری تصدیق می‌کنند. کامائو این نوع بیت کوین‌ها را با نام «بیت کوین‌های کاغذی» توصیف می‌کند.

او در ارتباط با این موضوع گفته است:

اگر بیت‌ کوین را از صرافی بخرید، در اصل دارید بیت ‌کوین کاغذی می‌خرید؛ نوعی خرید IOU از صرافی‌ها که به‌محض آنکه تصمیم می‌گیرید بیت‌ کوین خود را به خارج از صرافی منتقل کنید، آن را تسویه می‌کنند. به همین دلیل است که کارمزد برداشت از صرافی‌ها بسیار زیاد است.

کامائو به این نکته اشاره کرده است که صرافی‌ها از روش‌های زیادی استفاده می‌کنند تا سرمایه‌گذاران بیت کوین‌های خود را برداشت نکنند. کارمزدهای بالا هم یکی از این روش‌هاست. از سوی دیگر، صرافی‌ها با ارائه خدماتی مانند سهام‌گذاری، سرمایه‌گذاران را به نگهداری بیت کوین‌هایشان در صرافی‌ها تشویق می‌کنند.

طبق گفته‌های کامائو، دلیل تشویق سرمایه‌گذاران این است که صرافی‌ها بتوانند بیت ‌کوین‌های معامله‌گران را به خریداران دیگر بفروشند. از طرفی صاحبان بیت کوین‌های کاغذی هم از دریافت بازدهی سالانه خود راضی هستند.

به‌ این دلیل کامائو ادعا می‌کند سرمایه‌گذارانی که بیت ‌کوین می‌خرند و آن را در صرافی‌ها نگه می‌دارند، دچار ضرر می‌شوند؛ چراکه این فرایند باعث می‌شود صرافی‌ها بتوانند بیت ‌کوین کاغذی بیشتری چاپ کنند و در نتیجه با افزایش عرضه بیت کوین، قیمت آن کاهش می‌یابد. به همین دلیل، او از کاربران خواسته‌ است دارایی‌هایشان را از صرافی‌ها دور نگه دارند. او عقیده دارد اگر سرمایه‌گذاران می‌خواهند دنیا را با بیت کوین تغییر دهند، بهتر است این کار را با بیت کوین واقعی‌شان انجام دهند [نه با بیت کوین کاغذی].

با آنکه بسیاری از صحبت‌های کامائو را در توییتر لایک و بازتوییت کرده‌اند، این‌طور نبوده است که همه افراد با گفته‌های او موافق باشند.

یکی از کاربران توییتر با نام مستعار «Koning_Marc» به کامائو پاسخ داده است که صحبت‌های او در بهترین حالت تنها «حدس و گمان غیرواقع‌بینانه» محسوب می‌شود. علاوه بر این، فیلیپ انسیناس (Felipe Encinas)، یکی دیگر از کاربران توییتر، نیز به گفته‌های او پاسخ داده است. این کاربر می‌گوید اگر چنین موضوعی حقیقت داشته باشد، صرافی‌ها می توانند بیت کوین را بدون داشتن آن بفروشند؛ به همین علت چنین چیزی نمی‌تواند اتفاق بیفتد.

با این حال، صرافی‌های ارزهای دیجیتال چنین اقدامی را انکار نکرده‌اند. اریک هی (Eric He)، رئیس ال‌بنک (LBank)، به کوین تلگراف گفته‌ ‌است صرافی‌هایی که این عمل را انجام می‌دهند، تنبیه خواهند شد.

او توضیح داده‌ است:

بازار به صرافی‌هایی که بیت کوین‌های کاربرانشان را می‌فروشند، درس عبرت خوبی می‌دهد؛ زیرا آنها نمی‌توانند بیت کوینی را که فروخته‌اند، بازخرید کنند. چنین مبادلاتی به‌طور قطع شکست خواهند خورد.

او این را هم گفت که صرافی‌های ارزهای دیجیتال که در حال رشد و شکوفایی هستند، از معتقدان راسخ ارزهای دیجیتال هستند. آنها معتقدند بیت کوین می‌تواند به قیمت ۱۰۰,۰۰۰ دلار برسد و در نتیجه، به‌جای کارهای مشکوک مانند فروش بیت کوین‌های دیگران، خودشان این ارز دیجیتال را می‌خرند.

تاکنون تنها صرافی بایننس به این موضوع واکنش نشان داده‌ است. سخن‌گوی این صرافی در بیانیه‌ای به کوین تلگراف گفته‌ است صرافی‌های ارزهای دیجیتال اجازه ندارند سرمایه کاربران خود را بدون رضایت آنها انتقال دهند. او درباره صرافی بایننس گفته‌ است این شرکت با دارایی کاربران، موقعیت‌های معاملاتی باز نمی‌کند و ارزهای دیجیتال کاربران را در امنیت کامل و در کیف پول‌های سرد آفلاین درون صرافی ذخیره و نگهداری می‌کنند.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *