1403/01/10

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

لایحه زیرساخت آمریکا ماه آینده در مجلس نمایندگان به رأی گذاشته می‌شود

لایحه زیرساخت آمریکا ماه آینده در مجلس نمایندگان به رأی گذاشته می‌شود

لایحه زیرساخت آمریکا ماه آینده در مجلس نمایندگان به رأی گذاشته می‌شود

لایحه مربوط به اخذ مالیات از ارزهای دیجیتال که بدون اعمال تغییرات از سوی سنا تصویب شده بود، قرار است ماه آینده در مجلس نمایندگان آمریکا به رأی گذاشته شود. با این حال یکی از مقامات وزارت خزانه‌داری آمریکا اخیراً گفته است کسب‌وکار‌هایی که امکان تطبیق فعالیت‌های خود را با مقررات جدید ندارند، ملزم به ارائه گزارش مالیاتی نخواهند بود.

به گزارش کوین تلگراف، قرار است لایحه جنجالی سرمایه‌گذاری زیرساختی ۱ تریلیون دلاری سنای آمریکا بدون اعمال تغییرات در بخش‌های مربوط به دریافت مالیات از ارزهای دیجیتال، برای تبدیل‌شدن به قانون، روز ۲۷ سپتامبر (۵ مهر) توسط مجلس نمایندگان آمریکا به رأی گذاشته شود.

مجلس نمایندگان زمانی با رأی‌گیری برای تصویب این لایحه موافقت کرد که برنامه بودجه ۳.۵ تریلیون دلاری دموکرات‌ها را با ۲۲۰ رأی موافق و ۲۱۲ رأی مخالف به تصویب رسانده بود. با وجود فشارهای برخی از دموکرات‌های میانه‌رو که به بودجه ۳.۵ تریلیون دلاری رأی مخالف داده بودند، نانسی پلوسی (Nancy Pelosi) رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، اعلام کرد که تا قبل از ۲۷ سپتامبر (۵ مهر) لایحه زیرساختی را به تصویب می‌رساند.

پلوسی گفته است:

تضمین می‌دهم که تا قبل از ۲۷ سپتامبر (۵ مهر) لایحه دوحزبی زیرساختی را تصویب کنم. این کار را با تکیه بر حمایت دموکرات‌های مجلس نمایندگان انجام خواهم داد.

اواخر ژوییه (تیر) مقرراتی مربوط به دریافت مالیات از ارزهای دیجیتال در روزهای پایانی بررسی لایحه زیرساختی به این طرح اضافه شد. بر اساس مقررات جدید قرار است ۲۸ میلیارد دلار از منبع مالی مورد نیاز برای اجرای این طرح با اخذ مالیات از فعالیت‌های مرتبط با ارز دیجیتال تأمین شود.

متن غیرمنطقی این لایحه شوکی جدی را به بدنه جامعه ارز دیجیتال وارد کرد. کارشناسان معتقدند که این طرح اعتبارسنج‌های شبکه‌های مبتنی بر اثبات سهام و توسعه‌دهندگان پلتفرم‌های ارز دیجیتال را ملزم به رعایت مقررات سخت‌گیرانه مربوط به ارائه گزارش‌های مالیاتی می‌کند و این در حالی است که این کسب‌وکارها شرایط لازم برای انطباق فعالیت‌های خود با قوانین جدید را ندارند.

اوایل اوت (مرداد) به نظر می‌رسید که سناتورهای آمریکا عزم خود را جزم کرده‌اند تا اصلاحیه‌ای را به تصویب برسانند که به‌طور مشخص اعتبارسنج‌ها و توسعه‌دهندگان پلتفرم‌های ارز دیجیتال را از ارائه گزارش مالیاتی معاف می‌کند، اما به‌دلیل مخالفت یکی از سناتورها، سنای آمریکا این طرح را بدون هیچ تغییری به تصویب رساند.

با این حال گفته‌های یکی از مقامات وزارت خزانه‌داری سبب امیدواری جامعه ارز دیجیتال شده است. او به شبکه سی‌ان‌بی‌سی (CNBC) گفته است کسب‌وکار‌هایی که امکان تطبیق فعالیت‌های خود با مقررات جدید را ندارند، ملزم به ارائه گزارش مالیاتی نخواهند بود.

این مقام ناشناس گفت وزارت خزانه‌داری قصد دارد تا با انجام تحقیقاتی دقیق، مشخص کند که کدام کسب‌وکارهای فعال در صنعت ارز دیجیتال می‌توانند فعالیت‌های خود را با مقررات جدید مطابقت دهند.

با این حال، این اظهارات فقط تا حد کمی باعث امیدواری جری بریتو (Jerry Brito)، مدیر اجرایی کوین سنتر (Coin Center)، شده است. بریتو تأکید کرد مطابق با متن فعلی این لایحه، باید تمامی تراکنش‌ها و معاملات مربوط به ارز دیجیتال گزارش شوند. بریتو به این موضوع هم اشاره کرد که همه تراکنش‌های ارز دیجیتال که بیش از ۱۰,۰۰۰ دلار ارزش دارند، باید همراه با اطلاعات شخصی طرف مقابل، به اداره درآمد داخلی آمریکا گزارش شوند.

مدیر اجرایی کوین سنتر گفت:

جای قدردانی دارد که ظاهراً وزارت خزانه‌داری قصد دارد این کار را انجام دهد، اما لطفاً این را قبول نکنید که جامعه ارز دیجیتال «بیش از حد» به این مقررات واکنش نشان داده است.

کریستین اسمیت (Kristin Smith)، مدیر اجرایی انجمن بلاک چین آمریکا، در واکنش به تصویب لایحه زیرساختی بدون اعمال تغییرات، گفت این رویدادها تأسف‌آورند اما چندان هم غیرمنتظره نبودند.

اسمیت دراین‌باره می‌گوید:

با این حال، این پایان ماجرا نخواهد بود. [ما در] انجمن بلاک چین به همراه ۴۶ شرکت عضو آن و نیز جامعه ارز دیجیتال در سراسر کشور که دوباره انرژی گرفته‌اند، عزم خود را جزم می‌کنیم تا از آزادی فناوری و تنظیم قوانین در جهت منافع صنعت ارز دیجیتال حمایت کنیم، هم در این مورد خاص که به مسائل مالیاتی مربوط می‌شود و هم در سیاست‌گذاری‌های کلان ارز دیجیتال.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *