سایت ارزی (Arzee)/ معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت:  متاسفانه سوء استفاده ای در واکسیناسیون پاکبانان در شهرستان خوی صورت گرفته بود که با دستور استاندار، با فرد مختلف برخورد و از سمت خود عزل شد. 

علی مصطفوی امروز ۱۳اردیبهشت در یکصد و نوزدهمین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا، با اشاره به روند واکسیناسیون افراد علیه بیماری کرونا در کشور و در  آذربایجان غربی گفت: روند واکسیناسیون باید بر اساس اولویت بندی افراد و بر اساس زمان بندی اعلام شده وزارت بهداشت و درمان صورت گیرد و ضروری است واحد های نظارتی دانشگاه علوم پزشکی نظارت لازم را در این زمینه داشته باشند و اجازه ندهند در روند واکسیناسیون تخلف و سوء استفاده صورت گیرد.  

وی افزود: متاسفانه سوء استفاده ای در واکسیناسیون پاکبانان در شهرستان خوی صورت گرفته بود که با دستور استاندار، با فرد مختلف برخورد و از سمت خود عزل شد. 

مصطفوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه متاسفانه آذربایجان غربی به دلیل موقعیت جغرافیایی و هم مرز بودن با ترکیه در مسیر خروج غیر مجاز اتباع کشورهای مختلف از جمله افغانستان و پاکستان قرار دارد، گفت: یکی از علل افزایش شیوع ویروس کرونا در استان حضورغیرمجاز اتباع خارجی است که قصد دارند از شهرهای شمالی استان به ترکیه بروند. 

وی ادامه داد: با توجه شرایط ویژه استان ، طی نامه ای از وزیر بهداشت و درمان درخواست شده است تا سهمیه واکسن آذربایجان غربی افزایش پیدا کند. 

مصطفوی شرایط استان از نظر شیوع بیماری کرونا را شکننده عنوان کرد و افزود: بر اساس بررسی های انجام شده متاسفانه میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در استان نسبت به میانگین کشور پایین است و این مسئله نگرانی ها را از افزایش شیوع بیماری کرونا افزایش می دهد. 

معاون استاندار ادامه داد: از تمامی مردم و مسئولان درخواست داریم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در قطع زنجیره انتقال بیماری کمک کنند.

وی گفت: هیچ راهکاری برای درمان بیماری کرونا وجود ندارد و تنها راه مقابله با این بیماری رعایت دستورالعمل های بهداشتی است.