فارس/ در حالی که اخیراً یکی از شرکت‌های بزرگ تولیدکننده لوازم خانگی قیمت محصولاتش را 25 درصد افزایش داد، دبیر انجمن صوتی و تصویری گفت: موافق افزایش قیمت‌ها نیستیم، زیرا مردم توان خرید ندارند و کالا روی دست تولیدکنندگان خواهد ماند.

اخیراً یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی، قیمت محصولاتش را 25 درصد افزایش داد. این در شرایطی است که دبیر انجمن صوتی و تصویری ایران معتقد است، مردم توان خرید لوازم خانگی با قیمت‌های بالا را ندارند و به همین دلیل افزایش قیمت لوازم خانگی در شرایط فعلی درست نیست.
محمدرضا شهیدی، دبیر انجمن صوتی و تصویری ایران با بیان اینکه با توجه به تولید انبوه توسط تولیدکنندگان، با افزایش قیمت‌ها، کالا روی دست تولیدکنندگان خواهد ماند، اظهار داشت: تاکنون در حوزه لوازم صوتی و تصویری و به‌طور ویژه تلویزیون افزایش قیمتی اعلام نشده است.
وی اضافه کرد: هرچند با توجه به افزایش نرخ دستمزد، مدارک مربوطه برای افزایش قیمت‌ها آماده است، اما از طرفی منتظریم ببینیم سرنوشت نرخ ارز چه می‌شود.
شهیدی ادامه‌ داد: تداوم مقطعی یا دراز مدت نرخ ارز به‌ طور حتم بر برنامه‌ریزی‌ها و نحوه فعالیت تولیدکنندگان موثر خواهد بود.
وی ادامه داد: این در حالی است که هنوز تکلیف نرخ عوارض گمرکی ورود مواد اولیه، اجزا و قطعات لوازم‌خانگی و مبنای محاسبه آن بر مبنای دلار ۴۲۰۰ تومانی یا نیمایی مشخص نشده و همه اینها باعث شده تا به جمع‌بندی در خصوص افزایش دادن قیمت‌ها نرسیده باشیم.
دبیر انجمن صوتی و تصویری ایران تصریح‌کرد: شرایط اقتصادی فعلی و مشخص نبودن بسیاری شاخص‌ها از جمله نرخ ارز، عوارض گمرکی و … سبب شده تا تولیدکنندگان نیز تکلیف خود را در تولید، برنامه‌ریزی و سفارش‌گذاری کالا‌ها و مواد اولیه و قطعات ندانند.