تجارت نیوز/از ابتدای اسفندماه سال جاری سهمیه لیتراژی تمامی ناوگان وانت‌بار تک سوز کم‌مصرف از ۱۵۰ به ۱۲۰ لیتر و پرمصرف از ۲۵۰ به ۲۰۰ لیتر تغییر یافته است.

 رانندگان نیسان از کاهش سهمیه بنزین سخن می‌گویند، سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اظهار بی‌اطلاعی می‌کند و در نهایت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در اطلاعیه‌ای رسمی اعلام می‌کند: از ابتدای اسفندماه سال جاری سهمیه لیتراژی تمامی ناوگان وانت‌بار تک سوز کم‌مصرف از ۱۵۰ به ۱۲۰ لیتر و پرمصرف از ۲۵۰ به ۲۰۰ لیتر تغییر یافته است و معادل ریالی این تغییرات تا سقف پرداختی فعلی جهت ناوگان ساماندهی شده در قالب سهمیه اعتباری (در کارت‌بانکی مالک یا نماینده قانونی وی) جبران خواهد شد و هیچ‌گونه کاهشی در سهمیه سوخت وانت‌بارهایی که خدمات عمومی ارائه می‌دهند، اعمال نخواهد شد.

در این اطلاعیه همچنین آمده است: سهمیه تخصیصی به وانت‌بارها به دو صورت سهمیه لیتراژی (شارژ بر روی کارت هوشمند سوخت) و سهمیه اعتباری (تخصیص اعتبار ریالی بر روی کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب) انجام می‌شود. مجموع سهمیه تخصیص‌یافته بر اساس این دو سهمیه اشاره‌ شده در بند یک به وانت‌بارهایی که توسط متولیان امر (سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و وزارت صمت که مورد تائید وزارت کشور است) ساماندهی شده‌اند و خدمات عمومی ارائه می‌کنند، به تفکیک وانت‌بار تک سوز کم‌ مصرف از ۱۲۰ تا ۴۰۰ لیتر و وانت‌بار تک سوز پرمصرف از ۲۰۰ تا۶۰۰ لیتر متناسب با عملکرد خودرو است.

پیش از این اطلاعیه رسمی، صاحبان وانت‌‌بار و نیسان از کاهش ۳۰ تا ۵۰ لیتری سهمیه بنزین خود از ابتدای اسفند ماه خبر داده بودند. این درحالیست که تیر ماه امسال نیز طرح دوگانه سوز کردن رایگان خودروهای عمومی همراه با کاهش سهمیه بنزین وانت‌بارها اجرا شده بود.
یک راننده زامیاد که شغلش باربری وسایل ساختمانی است می‌گوید: سهمیه بنزین من ۲۵۰ لیتر بود اما این ماه متوجه شدم ۲۰۰ لیتر شده. قبل از این ۴۵۰ لیتر بود ، هی کم شد تا رسید به ۲۵۰ لیتر. این ماه این مقدار را کم کردند اما در مقابل پولی به ما ندادند.

یکی دیگر از رانندگان می‌گوید :من با این ماشین کار می‌کنم، با این وضعیت ۱۰ روز هم نمی‌توانم سر کنم، از اول گفتند به خاطر دوگانه سوزی، سهمیه بنزین ما را کم می‌کنند، این ماه همین مقدار را هم کردند. ما نمی‌دانیم به چه کسی باید شکایت کنیم.