1403/01/10

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

رقیب جدید S۱۹ Pro از راه رسید؛ بررسی مشخصات ماینر بیت کوین جدید کنان

رقیب جدید S۱۹ Pro از راه رسید؛ بررسی مشخصات ماینر بیت کوین جدید کنان

رقیب جدید S۱۹ Pro از راه رسید؛ بررسی مشخصات ماینر بیت کوین جدید کنان

کَنان (Canaan)، یکی از بزرگترین شرکت‌های فعال در زمینه تولید ماینرهای بیت کوین، چند روز پیش از مدل ای‌سیک (ASIC) جدید خود به نام اوالون ۱۲۶۶ (Avalon ۱۲۶۶) رونمایی کرد. این ماینر از نظر مشخصات فنی چیزی بین «S19» و «S19 Pro» شرکت بیت مین (Bitmain) است؛ اما مدیران کنان ادعا می‌کنند ویژگی اصلی این مدل جدید استحکام و دوام آن است.

به گزارش کوین دسک، کنان، شرکت سازنده تجهیزات استخراج بیت کوین، به‌تازگی از ماینر ای‌سیک (ASIC) جدید خود به نام اوالون ۱۲۶۶ رونمایی کرده است. این شرکت گفته است هدفش از عرضه این مدل جدید سرمایه‌گذاری در بازار ماینرهای ای‌سیک است و انتظار دارند این بخش در ادامه سریع‌تر از گذشته رشد کند.

یکی از مدیران این شرکت در کنفرانس «بیت کوین ۲۰۲۲» در شهر میامی، اعلام کرده است که مدل اوالون ۱۲۶۶ دارای قدرت پردازشی‌ ۱۰۰ تراهش بر ثانیه (TH/s) و بازده انرژی ۳۵ ژول بر تراهش (J/T) خواهد بود. این مدل جدید نسبت به اوالون ۱۲۴۶ که دارای قدرت پردازشی ۹۰ تراهش بر ثانیه و بازده ۳۸ ژول بر تراهش بود، بهبود یافته است.

مدل جدید کنان در مقایسه با آن دسته از ماینرهای بیت‌‌ مین که سیستم خنک‌کننده غیرمایع دارند، از نظر مشخصات فنی بین مدل «S19» با هش ریت ۹۵ تراهش بر ثانیه و بهر‌وری انرژی ۳۴.۵ ژول بر تراهش و مدل «S19 Pro» با ۱۱۰ تراهش بر ثانیه هش ریت و بهر‌ه‌وری انرژی ۲۹.۵ ژول بر تراهش قرار می‌گیرد. با این حال، جدیدترین محصول بیت‌ مین که «Antminer S۱۹ XP Hyd» نام دارد، با برخورداری از سیستم خنک‌کننده مایع، ۲۵۵ تراهش بر ثانیه قدرت پردازشی و ۲۰.۸ ژول بر تراهش بازده انرژی، بسیار قوی‌تر از اوالون ۱۲۴۶ است.

شرکت مایکرو‌بی‌تی (MicroBT) هم در جریان کنفرانس میامی، از محصول جدیدی به نام واتس ماینر ام ۵۰ اس (WhatsMiner M۵۰S) با قدرت پردازشی ۱۲۶ تراهش بر ثانیه و بازدهی ۲۶ ژول بر تراهش رونمایی کرد. گفتنی است رونمایی مدل مایکروبی‌تی پیش از محصول کنان انجام شد.

ادوارد لو (Edward Lu)، معاون ارشد مدیرعامل کنان، گفته است چیزی که ماینر جدید این شرکت را ارزشمند می‌کند، استحکام و دوام آن است.

او در این باره گفته است:

اگر ماینرهای ما را بخرید، می‌توانید برای یک عمر از آنها استفاده کنید. لازم نیست دستگاه خود را هر سال تغییر دهید یا آن را تعویض کنید. یک ماینر خوب نه‌تنها در جابه‌جایی‌های طولانی، بلکه باید در محیط‌های عملیاتی متنوع نیز مقاوم باشد.

رقیب جدید S19 Pro از راه رسید؛ بررسی مشخصات فنی ماینر جدید کنان

لو همچنین گفته است که کنان در حال راه‌اندازی مراکزی برای ارائه خدمات مرتبط با ماینینگ در سطح جهانی است تا مشتریان پشتیبانی سریع‌تری برای ماینرهای خود دریافت کنند. به‌گفته لو، این دستگاه جدید و مدل‌های بعدی کنان می‌توانند هم با سیستم‌های «هواخنک» و هم «خنک‌کننده‌های شناور» (Immersion cooling) کار کنند. خنک‌کننده‌های شناور سیستم‌هایی هستند که در آنها برای کاهش دمای یک سخت‌افزار، آن را به‌طور مستقیم در یک مایع غیررسانای خاص غوطه‌ور می‌کنند.

گفتنی است قیمت اوالون ۱۲۶۶ هنوز اعلام نشده است.

بازار ماینرهای ای‌سیک سریع‌تر از گذشته رشد خواهد کرد

شرکت کنان انتظار دارد که بازار ماینرهای ای‌سیک در ادامه سریع‌تر از همیشه رشد کند؛ چراکه مشتریان و تولیدکنندگان حرفه‌ای‌تر شده و روزبه‌روز بازیگران کلیدی بیشتری به این صنعت می‌پیوندند.

لو درباره وضعیت بازار ماینرهای ای‌سیک گفته است:

در حال حاضر، این بازار حرفه‌ای‌تر از همیشه است و علاوه بر آن بازیگران کلیدی بین‌المللی جدیدی هم وارد بازار می‌شوند. معتقدم این بازار واقعاً پتانسیل رشد و توسعه بیشتری را دارد.

اینتل، یکی از غول‌های صنعت ساخت پردازنده‌های کامپیوتری، اخیراً از تراشه مخصوص استخراج نسل دوم خود رونمایی کرده است که دارای بازدهی ۲۶ ژول بر تراهش است و استخراج‌کنندگانی که به‌دنبال افزایش قدرت پردازشی خود هستند، می‌توانند به‌شکلی کاملاً شخصی‌سازی‌شده و متناسب با نیاز‌های خود از آن استفاده کنند.

از نظر لو ورود اینتل به بازار تولید تجهیزات استخراج بیت کوین، یک محرک مثبت است که رقابت را در این صنعت افزایش داده و به رشد سریع‌تر این حوزه کمک می‌کند.

لو می‌گوید:

این صنعت در گذشته تا حدودی ناشناخته بود. اکنون، ورود شرکت‌های بزرگ به بازار نشان می‌دهد که این صنعت پتانسیل رشد خوبی دارد.

لو افزود که شرکت‌های بزرگی مانند اینتل وارد صنایع کوچک نمی‌شوند؛ مگر اینکه پتانسیل قابل‌توجهی برای رشد در آنها ببینند.

به‌گفته لو، یکی دیگر از جنبه‌های ورود غول‌هایی مانند اینتل به صنعت استخراج این است که رقابت را در بازار تولید ماینرهای ای‌سیک افزایش داده و شرکت‌های فعلی را برای سرمایه‌گذاری مبالغ بیشتر تشویق می‌کند.

او در این رابطه گفته است:

فکر می‌کنم با ورود اینتل، کنان و سایر شرکت‌های فعال در این صنعت باید به‌خوبی خود را برای رقابت در زمینه‌های فناوری و ارائه خدمات آماده کنند. تصور می‌کنم ورود اینتل واقعاً به بهبود این صنعت کمک خواهد کرد.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *