سایت ارزی (Arzee)/ سخنگوی گمرک گفت: تجارت غیرنفتی ایران در سال ۱۴۰۰ با کشور عمان چهار میلیون و ۱۹۰ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۳۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار بود که نسبت به سال قبل ۲۷ درصد در وزن و ۵۳ درصد در ارزش افزایش داشته است.
«سید روح اله لطیفی» در آستانه سفر رییس جمهوری به عمان در خصوص تجارت غیرنفتی دو کشور اظهار داشت: سهم صادرات ایران به عمان از این میزان تجارت ۲ میلیون و ۲۸۳ هزار تن کالای ایرانی به ارزش ۷۱۶ میلیون دلار بود که با رشد ۱۴ درصدی در وزن و ۶۳ درصدی در ارزش همراه بوده است. 
وی در خصوص واردات از عمان تصریح کرد: واردات ایران از عمان هم یک میلیون و ۹۰۷ هزار تن کالا به ارزش ۶۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار بود که ۴۹ درصد در وزن و ۴۳ درصد در ارزش افزایش داشته است. 
سخنگوی گمرک در خصوص مهم‌ترین اقلام صادراتی ایران به عمان گفت: قیر، اوره، محصولات آهنی، میوه‌وتره‌بار، مصالح ساختمانی، خشکبار، مواد غذایی، شیرینی و شکلات و لوازم‌خانگی از مهم‌ترین اقلام صادراتی ایران به عمان در سال ۱۴۰۰ بود.
لطیفی در خصوص مهم‌ترین کالاهای وارداتی  از عمان نیز تاکید کرد: ذرت، زغال‌سنگ، روغن و دانه‌های روغنی، گندم، جو، ماشین‌آلات صنعتی، ماشین‌آلات راه‌سازی، مواد معدنی تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی، کاغذ و مقوا و لوازم‌یدکی از مهم‌ترین کالاهایی بود که از سوی شرکای عمانی خریداری شد و به ایران وارد شد. 
وی تصریح کرد: صادرات به عمان در فروردین‌ماه امسال هم ۱۷۶ هزار و ۲۰۳ تن به کالا به ارزش ۷۴ میلیون و ۳۹۰ هزار و ۲۹۶ دلار که بود که نسبت به فروردین سال قبل با وجود کاهش هفت درصدی در وزن رشد ۱۰۳درصدی در ارزش داشته است. 
وی افزود: واردات از عمان هم در فروردین امسال ۴۱ هزار و ۳۲۸ تن کالا به ارزش ۳۶ میلیون و ۷۷۳ هزار و ۸۶۶ دلار بود که نسبت به مدت مشابه رشد ۲۹ درصدی در وزن و ۱۴۳ درصدی در ارزش داشته است.