2024/05/13

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ارزهای دیجیتال؛ تلاش معامله‌گران برای تداوم روند صعودی و عبور از مقاومت‌ها

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ارزهای دیجیتال؛ تلاش معامله‌گران برای تداوم روند صعودی و عبور از مقاومت‌ها

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ارزهای دیجیتال؛ تلاش معامله‌گران برای تداوم روند صعودی و عبور از مقاومت‌ها

در ادامه تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ارزهای دیجیتال بیت کوین، اتریوم، بایننس کوین، کاردانو، ریپل، سولانا، پولکادات، دوج کوین، لونا و یونی سواپ را می‌خوانید.

قیمت بیت کوین پس از ریزش به زیر حمایت ۶۰,۰۰۰ دلار در هفته جاری، اکنون تا بالای این سطح بازیابی شده که این امر نشان از جریان خرید قوی در سطوح پایین دارد. کی یونگ جو، مدیر عامل کریپتوکوانت در ارتباط با این موضوع اعلام کرده است که سرمایه‌گذاران در ریزش قیمت تا حوالی این حمایت، با استفاده از سفارش بازار (مارکت) در بازار آتی معادل ۸۴۰ میلیون دلار بیت کوین خریداری کرده‌اند. با توجه به این موضوع می‌توان گفت که نظر معامله‌گران به بازار تا پایان سال جاری میلادی مثبت بوده و در انتظار ادامه روند صعودی قیمت هستند. اما آیا فاز اصلاحی قیمت بیت کوین خاتمه یافته است و قیمت توانایی ثبت اوج‌های جدید را دارد؟ در این صورت آیا آلت کوین‌ها نیز دنباله‌رو مسیر بیت کوین خواهند بود؟ در تحلیل تکنیکال این هفته با بررسی ۱۰ ارز برتر از نظر ارزش بازار می‌خواهیم به پاسخ این پرسش‌ها برسیم.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین

شادو بلند کندل‌های روزهای شنبه و یک‌شنبه بیانگر آن است که خریداران به‌دنبال دفاع از حمایت روانی ۶۰,۰۰۰ دلار بوده‌اند. در حال حاضر بیت کوین روند صعودی خود را از سر گرفته است و خریداران تلاش می‌کنند از سد ناحیه مقاومتی در ۶۴,۸۵۴ تا ۶۷,۰۰۰ دلار عبور کنند.

نمودار قیمت بیت کوین

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA20) در ۵۸,۷۹۴ دلار شیبی صعودی دارد و شاخص قدرت نسبی (RSI) هم در محدوده مثبت است که نشان می‌دهد کنترل بازار در اختیار خریداران است. در صورتی که قیمت بیت کوین بالای ۶۷,۰۰۰ دلار بسته شود، می‌توان انتظار افزایش شتاب صعودی قیمت را داشت. این اتفاق می‌تواند راه را برای رسیدن به ۷۵,۰۰۰ دلار و پس از آن ۸۵,۷۵۶.۷۵ دلار باز کند.

در صورتی که قیمت بار دیگر از مقاومت پیش رو سقوط کند و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، این سناریوی صعودی باطل خواهد شد. در این حالت احتمال فروش هیجانی معامله‌گران کوتاه‌مدت وجود دارد؛ اتفاقی که می‌تواند باعث کاهش تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA50) در ۵۱,۱۶۰ دلار شود.

  • مقاومت‌ها: ۶۴,۸۵۴ – ۶۷,۰۰۰ – ۷۵,۰۰۰ – ۸۵,۷۵۶.۷۵
  • حمایت‌ها: ۶۰,۰۰۰ – ۵۸,۷۹۴ – ۵۱,۱۶۰

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم

روز جمعه شاهد سقوط قیمت اتریوم به زیر ۴,۰۲۷.۸۸ دلار بودیم، ولی فروشندگان موفق به استفاده از این فرصت نشدند. خریداران یک روز بعد بار دیگر توانستند از این سطح بگذرند که نشان می‌دهد آنها در کف اقدام به خرید می‌کنند.

نمودار قیمت اتریوم

خریداران روز یکشنبه بار دیگر تلاش فروشندگان برای کاهش قیمت به زیر ۴,۰۲۷.۸۸ دلار را خنثی کردند و این موضوع از شادو بلند کندل آن روز پیداست. اگر خریداران بتوانند قیمت را در بالای ۴,۰۲۷.۸۸ دلار تثبیت کنند، احتمال افزایش تا اوج تاریخی در ۴,۳۷۵ دلار وجود دارد.

بسته‌شدن قیمت در بالای این مقاومت می‌تواند راه را برای رسیدن به سطح روانی ۵,۰۰۰ دلار باز کند.

در طرف دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی سقوط کند، فروشندگان بار دیگر تلاش می‌کنند تا اتریوم را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۳,۸۲۶ دلار بکشانند؛ این اولین نشانه از تضعیف شتاب صعودی حاکم بر بازار است. با این اتفاق می‌توان انتظار کاهش تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۳,۴۷۳ دلار را داشت.

  • مقاومت‌ها: ۴,۳۷۵ – ۵,۰۰۰
  • حمایت‌ها: ۴,۰۲۷.۸۸ – ۳,۸۲۶ – ۳,۴۷۳

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بایننس کوین

در حال حاضر خریداران در کف میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۴۶۱ دلار خرید می‌کنند که نشان می‌دهد احساسات حاکم بر بازار همچنان صعودی است. قیمت بایننس کوین در حال حاضر می‌تواند از مقاومت پیش روی خود در ۵۱۸.۹ دلار عبور کند.

نمودار قیمت بایننس کوین

بسته‌شدن قیمت در بالای این مقاومت نشان‌دهنده آغاز یک روند صعودی تازه است. با تحقق این حالت، ممکن است شاهد جهش تا هدف الگو در ۵۵۴ دلار باشیم. بسته‌شدن قیمت در بالای این سطح می‌تواند قیمت را تا ۶۰۰ دلار بالا بکشد.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شیبی صعودی دارد و شاخص قدرت نسبی هم در محدوده مثبت است؛ این یعنی احتمال صعود قیمت بایننس کوین بیشتر از سقوط آن است. در صورتی که قیمت از سطوح فعلی یا مقاومت پیش رو سقوط کند، احتمال کاهش قیمت تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۴۲۳ دلار وجود دارد.

  • مقاومت‌ها: ۵۱۸.۹ – ۵۵۴ – ۶۰۰
  • حمایت‌ها: ۴۶۱ – ۴۲۳

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت کاردانو

قیمت کاردانو روز یکشنبه با فاصله‌ای کم، زیر خط حمایت الگوی مثلث متقارن بسته شد؛ این یعنی احتمالاً وضعیت مبهم بازار که طی روزهای قبل شاهدش بودیم، به‌نفع فروشندگان به اتمام رسیده باشد.

نمودار قیمت کاردانو

در صورتی که آنها بتوانند قیمت را به زیر ۲.۰۹ دلار برسانند، احتمال کاهش قیمت تا حمایت ۱.۸۷ دلاری وجود خواهد داشت. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شیب نزولی اندکی دارد و شاخص قدرت نسبی زیر محدوده میانی است که نشان می‌دهد فروشندگان به‌نسبت خریداران برتری دارند.

اگر قیمت از سطح فعلی جهش کند و به بالای خط مقاومت مثلث برسد، این سناریوی نزولی باطل خواهد شد. در این صورت فروشندگان تهاجمی ممکن است در تله گرفتار شوند و همین مسئله می‌تواند باعث رالی تا ۲.۴۷ دلار و پس از آن به هدف الگو در ۲.۸ دلار شود.

  • مقاومت‌ها: ۲.۴۷ – ۲.۸
  • حمایت‌ها: ۲.۰۹ – ۱.۸۷

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ریپل

قیمت ریپل روز یکشنبه به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۱.۰۹ دلار رسید، ولی شادو بلند کندل آن روز نشان می‌دهد که خریداران در کف اقدام به خرید کرده‌اند. خریداران حالا سعی خواهند کرد قیمت را به بالای خط روند نزولی برسانند.

نمودار قیمت ریپل

اگر آنها در انجام این کار موفق شوند، بیانگر آن است که روند کوتاه‌مدت تغییر کرده است. در این حالت می‌توان انتظار جهش تا ۱.۲۴ دلار را داشت. این ناحیه احتمالاً‌ به‌عنوان یک مقاومت قدرتمند عمل خواهد کرد. در صورت سقوط از این سطح، احتمالاً طی چند روز شاهد نوسانات عرضی بین ۱.۲۴ تا ۱ دلار باشیم.

اگر قیمت زیر ۱ دلار بسته شود، کفه ترازوی بازار به‌سمت فروشندگان سنگینی می‌کند و این به‌معنای احتمال کاهش قیمت تا محدوده حمایتی ۰.۸۸ تا ۰.۸۵ دلار است. در طرف دیگر، بسته‌شدن قیمت بالای ۱.۲۴ دلار می‌تواند به رالی تا ۱.۴۱ دلار بینجامد.

  • مقاومت‌ها: ۱.۲۴ – ۱.۴۱
  • حمایت‌ها: ۱.۰۹ – ۰.۸۸ – ۰.۸۵

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت سولانا

شادو بلند کندل روز یکشنبه نشان می‌دهد که معامله‌گران با قدرت در سطوح پایین‌تر اقدام به خرید کرده‌اند. با تثبیت فشار صعودی بازار، قیمت سولانا دیروز به اوج تاریخی در ۲۱۸.۹۳ دلار رسید.

نمودار قیمت سولانا

 اگر خریداران بتوانند قیمت را در بالای ۲۱۶ دلار تثبیت کنند، احتمال آغاز روند صعودی به ۲۳۹.۸۳ دلار وجود دارد. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۱۷۳ دلار شیبی صعودی دارد و شاخص قدرت نسبی هم در محدوده اشباع خرید است که نشان می‌دهد خریداران دست بالاتر در بازار را در اختیار دارند.

با این حال، اگر قیمت از سطح فعلی سقوط کند، نشان‌دهنده آن است که فروشندگان تسلیم نشده‌اند و همچنان با قدرت در بازار فعال هستند. این اتفاق می‌تواند باعث کاهش قیمت سولانا تا ۱۷۷.۷ دلار شود و طی چند روز پس از آن نوسانات عرضی داشته باشد.

بسته‌شدن قیمت در زیر ۱۷۱.۴۷ دلار می‌تواند اولین نشانه از تضعیف بازار باشد. این ضعف می‌تواند باعث کاهش قیمت تا خط روند شود.

  • مقاومت‌ها: ۲۱۸.۹۳ – ۲۳۹.۸۳
  • حمایت‌ها: ۱۷۷.۷ – ۱۷۱.۴۷

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت پولکادات

اصلاح کوچک قیمت پولکادات از ۴۶.۳۹ دلار بیانگر آن است که خریداران تمایل زیادی به خروج از بازار ندارند؛ چراکه پیش‌بینی می‌کنند روند صعودی فعلی تداوم خواهد داشت. میانگین‌های متحرک شیبی رو به بالا دارند و شاخص قدرت نسبی هم در بالای ۶۳ قرار دارد که نشان می‌دهد دست بالاتر از آن خریداران است.

نمودار قیمت پولکادات

در حال حاضر خریداران در تلاش برای رساندن قیمت پولکادات به بالای ۴۶.۳۹ دلار و پس از آن اوج تاریخی در ۴۹.۷۸ دلار هستند. بسته‌شدن قیمت در بالای این مقاومت نشانه‌ای از آغاز احتمالی یک روند صعودی دیگر خواهد بود. هدف این روند ۵۳.۹ دلار است.

اگر قیمت از سطح فعلی یا مقاومت پیش رو سقوط کند، می‌توان گفت که تقاضا در سطوح بالاتر وجود ندارد. در این حالت، فروشندگان تلاش خواهند کرد قیمت را به زیر ۳۸.۷۷ دلار برسانند. در صورت وقوع این اتفاق، کاهش به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۳۲.۶۵ دلار محتمل خواهد بود.

  • مقاومت‌ها: ۴۶.۳۹ – ۴۹.۷۸ – ۵۳.۹
  • حمایت‌ها: ۳۸.۷۷ – ۳۲.۶۵

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت دوج کوین

دامنه نوسانات محدود قیمت دوج کوین بین خط روند نزولی و میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۰.۲۴ دلار و نوسانات عرضی در این محدوده، روز یکشنبه به‌نفع خریداران به پایان رسید. شتاب صعودی قدرتمند بازار در آن روز باعث شد که دوج کوین به بالای مقاومت ۰.۲۷ دلاری برسد، ولی خریداران همچنان در تلاش برای تثبیت قیمت در سطوح بالاتر هستند؛ این یعنی فروشندگان باقدرت از مقاومت پیش رو دفاع می‌کنند.

نمودار قیمت دوج کوین

احتمال سقوط قیمت دوج کوین به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه وجود دارد. اگر قیمت از این حمایت احیا شود، می‌توان گفت که احساسات حاکم بر بازار مثبت است و معامله‌گران در کف قیمت خرید می‌کنند. این اتفاق می‌تواند احتمال عبور از ۰.۲۸ دلار را بیشتر کند.

در این صورت، جهش تا ۰.۳۲ دلار و پس از آن ۰.۳۵ دلار محتمل است. در سوی دیگر، اگر فروشندگان بتوانند دوج کوین را تا میانگین‌های متحرک پایین بکشند، احتمال سقوط تا محدوده حمایتی ۰.۲۱ تا ۰.۱۹ دلار وجود دارد. جهش از این ناحیه می‌تواند به نوسانات عرضیِ چندروزه منجر شود.

  • مقاومت‌ها: ۰.۲۸ – ۰.۳۲ – ۰.۳۵
  • حمایت‌ها: ۰.۲۴ – ۰.۲۱ – ۰.۱۹

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت لونا

قیمت لونا، توکن بومی شبکه ترا (Terra)، روز جمعه از مقاومت ۴۵.۰۱ دلاری سقوط کرد و روز یکشنبه هم شاهد احیا از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۴۰.۰۳ دلار بودیم؛ این یعنی لونا بین این دو سطح گیر افتاده است.

نمودار قیمت لونا

شیب صعودی میانگین‌های متحرک آرام‌آرام بیشتر می‌شود و شاخص قدرت نسبی هم در محدوده مثبت قرار دارد که نشان از برتری جزئی خریداران دارد. اگر خریداران بتوانند قیمت را در بالای ۴۵.۰۱ دلار تثبیت کنند، احتمال تلاش برای رسیدن به اوج تاریخی در ۴۹.۵۴ دلار وجود دارد.

بسته‌شدن قیمت در بالای این مقاومت، راه را برای جهش تا ۶۰.۵۷ دلار باز می‌کند. در سوی دیگر، کاهش قیمت به زیر ۴۰ دلار، می‌تواند به سقوط تا ناحیه حمایتی بین ۳۴.۸۶ و ۳۲.۵ دلار منجر شود. اگر این ناحیه بشکند، احتمالاً شاهد افزایش فشار فروش در بازار خواهیم بود.

  • مقاومت‌ها: ۴۵.۰۱ – ۴۹.۵۴ – ۶۰.۵۷
  • حمایت‌ها: ۴۰.۰۳ – ۳۴.۸۶ – ۳۲.۵

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت یونی سواپ

قیمت یونی سواپ همچنان در دامنه نوسانات محدود خود بین گردن الگوی سر و شانه معکوس و میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۲۵.۶۸ دلار معامله می‌شود؛ این یعنی فروشندگان از خط گردن دفاع می‌کنند و خریداران هم اجازه سقوط به زیر حمایت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه را نمی‌دهند.

نمودار قیمت یونی سواپ

نوسانات عرضی در یک دامنه محدود عموماً به نوسانات شدید منجر می‌شوند. بسته‌شدن قیمت در بالای خط گردن الگوی سر و شانه معکوس را تکمیل می‌کند. در این حالت، پیش از رسیدن به هدف الگو در ۳۶.۹۸ دلار، ۳۱.۴۱ دلار هدف اول معامله‌گران صعودی خواهد بود.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه رفته‌رفته شیبی صعودی به خود می‌گیرد و شاخص قدرت نسبی هم اندکی بالاتر از محدوده میانی است؛ این یعنی خریداران برتری جزئی در بازار دارند. در سوی دیگر، اگر قیمت در زیر میانگین‌های متحرک بسته شود، سقوط به ۲۲ دلار محتمل خواهد بود.

  • مقاومت‌ها: ۳۱.۴۱ – ۳۶.۹۸
  • حمایت‌ها: ۲۵.۶۸ – ۳۴.۸۶ – ۲۵.۶۸ – ۲۲

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید