1403/01/10

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۲۲ دسامبر (۲ دی)

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۲۲ دسامبر (۲ دی)

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۲۲ دسامبر (۲ دی)

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین، اتریوم، ریپل، بیت کوین کش، لایت کوین، کاردانو، بایننس کوین، پولکادات، استلار و چین لینک را برای امروز (۲ دی) در ادامه می‌خوانید:

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین

گاوهای بازار در ۱۹ و ۲۰ دسامبر، قیمت بیت کوین را به بالای سطح ۲۴,۰۰۰ دلار هدایت کردند، اما در هر کدام از این دو روز موفق به تثبیت آن در سطوح بالاتر نشدند. این امر بیان‌گر دفاع قوی خرس‌ها از ناحیه مقاومتی ۲۴,۰۰۰ الی ۲۵,۰۰۰ دلار است.

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۲۲ دسامبر (۲ دی)

در بیشتر مواقع معامله‌گران مومنتومی هنگامی که از توقف موج صعودی قیمت خبردار می‌شوند، از موقعیت‌های باز خود در بازار خارج می‌شوند. چنین اتفاقی در روز گذشته رخ داده و قیمت را تا ۲۱,۹۳۴.۸۳ دلار به پایین کشیده است. به‌هرحال فتیله بلند شمع روزانه قیمت در روز گذشته، نشان از جریان خرید پرقدرت در ریزش‌ها دارد.

ریزش قیمت در روز گذشته، موقعیت شاخص قدرت نسبی (RSI) را در ناحیه اشباع خرید تعدیل کرده است. این نشانه مثبتی از احتمال تلاش خریداران به‌منظور ادامه روند صعودی قیمت است. در این صورت رشد قیمت تا ۲۶,۹۵۸ دلار ممکن خواهد بود.

به‌هرحال اگر قیمت از ناحیه مقاومتی به‌سمت پایین چرخش کند، احتمال نوسانات عرضی قیمت به‌مدت چند روز وجود خواهد داشت. قیمت تا زمانی که در بالای حمایت ۲۰,۰۰۰ دلاری خود تثبیت شده است، همچنان روند صعودی خود را حفظ کرده است.

شکست (بریک‌اوت) قیمت به زیر این حمایت، اولین نشانه از تضعیف تقاضا در سطوح بالاتر و تغییر احساسات از خرید در ریزش‌ها به فروش در بازیابی‌های قیمت است. در زیر ۲۰,۰۰۰ دلار، احتمال ریزش قیمت تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA ۵۰ – خط قرمز در تصویر) در ۱۸,۱۳۶ دلار است.

  • مقاومت‌ها: ۲۴,۰۰۰ – ۲۵,۰۰۰ -۲۶,۹۵۸
  • حمایت‌ها: ۲۰,۰۰۰ – ۱۸,۱۳۶

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم

مومنتوم حرکت قیمت اتریوم پس از شکست (بریک‌اوت) آن به بالای الگوی مثلث صعودی در ۱۶ دسامبر افزایش نیافته است. موفق نبودن خریداران در ادامه روند صعودی موجب ذخیره سود معاملات به‌دست معامله‌گران کوتاه‌مدت و خروج از معاملات شده است. این حرکت قیمت را در روز گذشته به زیر سطح بریک‌اوت شده ۶۲۲.۸۰۷ دلار هدایت کرده است.

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۲۲ دسامبر (۲ دی)

به‌هرحال خریداران در وضعیت فعلی در تلاش برای دفاع از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۵۹۹ دلار هستند. در صورت موفقیت احتمال ادامه روند صعودی وجود خواهد داشت. شکست قیمت به بالای ۶۷۶.۳۲۵ دلار نیز احتمال دیده‌شدن هدف ۷۶۳.۶۱۴ دلاری را افزایش خواهد داد.

از طرفی اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و ضلع پایین مثلث صعودی حرکت کند، برتری به‌نفع فروشندگان خواهد شد.

  • مقاومت‌: ۶۷۶.۳۲۵ – ۷۶۳.۶۱۴
  • حمایت‌: ۵۹۹

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ریپل

قیمت ریپل در محدوده ۰.۴۳۵ الی ۰.۶۷۹۴ دلار محصور مانده است. قیمت در ۱۷ دسامبر از حد بالای این محدوده به‌سمت پایین چرخیده و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۰.۵۴۳ دلار حرکت کرده است.

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۲۲ دسامبر (۲ دی)

در وضعیت فعلی احتمال ریزش قیمت تا حمایت ۰.۴۳۵ دلار و سپس ورود خریداران در این سطح وجود خواهد داشت. قیمت به هر دو حد بالا و پایین محدوده مذکور دو بار برخورد کرده است، بنابراین احتمال ورود خریداران در حد پایین و ورود فروشندگان در حد بالای این محدوده وجود دارد.

شیب افقی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و قرار گرفتن شاخص قدرت نسبی (RSI) در زیر ناحیه میانی نشان از احتمال نوسانات عرضی قیمت به‌مدت چند روز دارد. حرکت رونددار بعدی قیمت با نفوذ آن به بالای ۰.۶۷۹۴ دلار یا به پایین ۰.۴۳۵ دلار آغاز خواهد شد.

  • مقاومت‌ها: ۰.۶۷۹۴
  • حمایت‌ها: ۰.۴۳۵

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت لایت کوین

روند صعودی قیمت لایت کوین در ۱۹ دسامبر با سد ۱۲۴.۱۲۷۸ دلاری در مسیر خود مواجه شده است. قیمت در وضعیت فعلی در حال اصلاح آخرین موج صعودی خود است و خریداران در تلاش برای توقف آن در سطح ۵۰ درصد اصلاحی فیبوناچی هستند.

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۲۲ دسامبر (۲ دی)

در صورت موفقیت، احتمال رشد دوباره قیمت تا ۱۲۴.۱۲۷۸ دلار وجود خواهد داشت. اگر خریداران موفق به هدایت قیمت به بالای این مقاومت شوند، احتمال ادامه روند صعودی تا هدف بعدی قیمت در ۱۴۰ دلار وجود خواهد داشت.

شیب صعودی میانگین‌های متحرک و قرار گرفتن شاخص قدرت نسبی (RSI) در ناحیه مثبت خود، نشان از احتمال ادامه روند صعودی قیمت دارد

از طرفی اگر فروشندگان قیمت را به زیر ۱۰۱.۱۸۶۸ دلار هدایت کنند، احتمال ادامه حرکت نزولی تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۹۱ دلار وجود خواهد داشت. شکست قیمت به زیر این سطح نشان از احتمال چرخش روند دارد.

  • مقاومت‌ها: ۱۲۴.۱۲۷۸ – ۱۴۰
  • حمایت‌ها: ۱۰۱.۱۸۶۸ – ۹۱

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت‌ کوین کش

قیمت بیت کوین کش در ۲۰ دسامبر به بالای سطح ۳۵۳ دلار رفته است، اما خریداران موفق به تثبیت آن در سطوح بالاتر نبوده‌اند. قیمت در روز گذشته دوباره به بالای ۳۵۳ دلار رفته است اما با توجه به فتیله‌ بلند شمع روزانه می‌توان متوجه شد که خرس‌ها باقدرت قیمت را از سطوح بالاتر پس زده‌اند.

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۲۲ دسامبر (۲ دی)

خریداران در وضعیت فعلی در تلاش برای هل ‌دادن قیمت به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۲۹۷ دلار هستند. اگر قیمت از این حمایت به‌سمت بالا جهش کند، گاوهای بازار بار دیگر برای هدایت و تثبیت قیمت در بالای ۳۵۳ دلار تلاش خواهند کرد. در این صورت احتمال آغاز حرکت قیمت تا هدف ۵۰۰ دلار وجود خواهد داشت.

به‌هرحال اگر فروشندگان از ناحیه مقاومتی ۳۳۸ الی ۳۵۳ دلار دفاع کنند، احتمال ریزش تدریجی قیمت تا ۲۴۰ دلار و حرکت قیمت درون محدوده قبل از شروع روند بعدی قیمت وجود خواهد داشت.

  • مقاومت‌ها: ۲۹۷ – ۳۳۸ – ۳۵۳ – ۵۰۰
  • حمایت‌ها: ۲۴۰

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت چین لینک

قیمت چین لینک بین ۱۷ الی ۱۹ دسامبر سه کندل دوجی بازگشتی در تایم فریم روزانه به‌مدت سه روز تشکیل داده است. حتی با توجه به بریک‌اوت قیمت به بالای مقاومت ۱۳.۲۸ دلار، این امر بی‌اطمینانی و تردید را در میان معامله‌گران نشان می‌دهد.

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۲۲ دسامبر (۲ دی)

موفق نبودن قیمت در ادامه صعود، باعث جذب فروشندگان و بازگشت قیمت در ۲۰ دسامبر به زیر ۱۳.۲۸ دلار شده است. موج ریزشی قیمت طی روز جاری نیز ادامه داشته و قیمت بار دیگر به زیر میانگین‌های متحرک حرکت کرده است.

اگر خرس‌های بازار موفق به پایین آوردن قیمت به زیر خط روند صعودی و حمایت ۱۱.۲۹ دلار شوند، احتمال ریزش قیمت تا ۱۰ دلار نیز وجود خواهد داشت. در طرف مقابل، اگر قیمت از خط روند صعودی جهش داشته باشد، خریداران بار دیگر به‌منظور هدایت قیمت به بالای ۱۳.۲۸ دلار تلاش خواهند کرد.

  • مقاومت‌ها: ۱۳.۲۸
  • حمایت‌ها: ۱۱.۲۹ – ۱۰

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت کاردانو

قیمت کاردانو طی چهار روز گذشته در یک محدوده فشرده بین ۰.۱۶ الی ۰.۱۷ دلار وارد فاز تحکیم شده است. قیمت در روز گذشته به زیر حد پایین این محدوده و میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۰.۱۵ دلار رفته است.

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۲۲ دسامبر (۲ دی)

شیب افقی این میانگین متحرک و ریزش شاخص قدرت نسبی (RSI) تا ناحیه میانی، نشان از کاهش غلبه خریداران دارد. اگر قیمت در زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه تثبیت شود، ادامه ریزش قیمت تا ۰.۱۳ دلار ممکن خواهد بود.

اگر قیمت از این حمایت جهش کند، احتمال نوسانات عرضی قیمت به‌مدت چند روز دیگر وجود خواهد داشت. حرکت رونددار بعدی احتمالاً بعد از حرکت قیمت به بالای ۰.۱۷۵ دلار یا به پایین ۰.۱۳ دلار آغاز خواهد شد.

  • مقاومت‌ها: ۰.۱۷۵
  • حمایت‌ها: ۰.۱۵ – ۰.۱۳

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت پولکادات

قیمت پولکادات همچنان در محدوده ۳.۵۳ الی ۵.۵۶ دلار باقی مانده است. خریداران در ۱۷ دسامبر برای هدایت قیمت به بالای این محدوده تلاش کرده‌، اما موفق نبوده‌اند. قیمت در ۱۸ و ۱۹ دسامبر کندل دوجی روزانه تشکیل داده است که نشان از نبود قطعیت میان دو گروه خریداران و فروشندگان دارد.

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۲۲ دسامبر (۲ دی)

این نبود قطعیت در ۲۰ دسامبر به‌نفع فروشندگان تمام شده است و قیمت در روز گذشته با موج فروش جدیدی مواجه شده است. در وضعیت فعلی خرس‌های بازار در تلاش برای پایین آوردن قیمت به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA ۵۰ – خط قرمز در تصویر) در ۴.۹ دلار هستند.

اگر چنین حرکتی اتفاق بیفتد، ایستگاه‌های احتمالی قیمت به‌ترتیب ۴.۵۰ و ۳.۸۰ دلار خواهد بود. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) افقی شده و شاخص قدرت نسبی (RSI) در ناحیه منفی خود قرار گرفته است. این عوامل از چرخش غلبه در بازار به‌نفع فروشندگان خبر می‌دهد.

این دیدگاه با چرخش قیمت به‌سمت بالا و حرکت به بالای ناحیه مقاومتی ۵.۶ الی ۶.۰۰۸۵۷ دلار منتفی خواهد شد. چنین حرکتی از آغاز روند صعودی احتمالی قیمت خبر می‌دهد.

  • مقاومت‌ها: ۵.۵۶ – ۶.۰۰۸۵۷
  • حمایت‌ها: ۴.۹ – ۴.۵۰ – ۳.۸۰

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بایننس کوین

قیمت بایننس کوین در ۱۹ دسامبر به بالای محدوده ۲۵.۶۶۵۲ الی ۳۲ دلار رفته است و در روز بعد خود را به‌سرعت تا ۳۵.۴۳۳۸ دلار نیز رسانده است. بااین‌حال قیمت موفق به نفوذ به بالای این سطح نشده است و این امر در نهایت به ذخیره سود به‌دست معامله‌گران منجر شده است.

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۲۲ دسامبر (۲ دی)

فروشندگان در وضعیت فعلی در تلاش برای پایین آوردن قیمت به زیر سطح بریک‌اوت شده ۳۲ دلار هستند. در این صورت احتمال ورود دوباره قیمت به محدوده وجود خواهد داشت. به‌هرحال، جهش قیمت از سطوح فعلی، نشان از ورود معامله‌گران به موقعیت‌های خرید خواهد بود، زیرا این افراد انتظار تشکیل کف قیمت جدید را در این سطوح دارند. همچنین این افراد بار دیگر به‌منظور هدایت قیمت به بالای ۳۵.۴۳۳۸ دلار تلاش خواهند کرد.

در این صورت، احتمال رشد قیمت تا سقف تاریخی (ATH) خود در ۳۹.۵۹۴۱ دلار وجود خواهد داشت. از طرفی اگر قیمت پس از برخورد به ۳۵.۴۳۳۸ دلار به‌سمت پایین چرخش کند، احتمال ریزش قیمت تا ۳۲ دلار وجود خواهد داشت.

  • مقاومت‌ها: ۳۵.۴۳۳۸ – ۳۹.۵۹۴۱
  • حمایت‌ها: ۳۲

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت استلار

قیمت استلار در ۲۰ دسامبر دوباره به زیر حمایت ۰.۱۸ دلار رفته است و در روز گذشته حمایت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه را در ۰.۱۷۰ دلار شکسته است. احتمال ریزش قیمت تا ۰.۱۴ دلار وجود خواهد داشت که در این سطح احتمالاً خریداران دست‌به‌کار خواهند شد.

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۲۲ دسامبر (۲ دی)

شیب افقی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و قرار گرفتن شاخص قدرت نسبی (RSI) در ناحیه میانی خود نشان از نوسانات محدود قیمت به‌مدت چند روز خواهند داشت. اگر قیمت از سطح ۰.۱۴ دلار به‌سمت بالا جهش کند، خریداران به‌منظور هدایت قیمت به بالای خط روند نزولی تلاش خواهند کرد. ممکن است قیمت الگوی مثلث نزولی در نمودار تشکیل دهد که با بریک‌اوت به زیر ۰.۱۴ دلار فعال خواهد شد.

  • مقاومت‌ها: ۰.۱۸
  • حمایت‌ها: ۰.۱۴

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *