2024/04/23

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

تحلیل تکنیکال دارا یکم و پالایش | 8 خرداد 1400

تحلیل تکنیکال دارا یکم و پالایش | 8 خرداد 1400

آیا نزول صندوق‌های دولتی تمام شده است؟

در اولین روز از هفته دوم خرداد ماه سال 1400 شاهد رشد قیمت ها در صندوق های دولتی و مثبت تر شدن وضعیت بازار بورس بودیم.

صندوق دارا یکم که همچنان در بالای قیمت پذیره نویسی اش معامله می شود در حوالی قیمت 11 هزار تومان با تقاضا همراه شد. در 8 خرداد شاهد رشد 8.5 درصدی این صندوق بودیم.

 نکته ای که در مورد صندوق های دولتی باید همواره به آن توجه داشت حباب قیمتی بالا در این صندوق هاست. در حال حاضر صندوق دارا یکم 20 درصد حباب منفی دارد.

نمودار تحلیل تکنیکال صندوق دارا یکم

نمودار تحلیل تکنیکال صندوق دارا یکم
برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

.

نقاط مهم تصمیم گیری در نمودار دارا یکم در تصویر مشخص شده است. اگر از آخرین موج نزولی اصلاح قیمت را در نظر بگیریم خواهیم دید که در ابزار فیبوناچی قیمت در نزدیکی سطح 38 درصد و سپس 50 درصد قرار دارد.

مهمترین مقاومت پیش رو برای صندوق دارا یکم قیمت 14500 تومان است. در صورتی که شکست این سطح با تثبیت انجام شود، همزمان شاهد شکست خط روند نزولی نیز خواهیم بود و هدف صعودی بعدی محدوده 17000 تومان می باشد.

همچنین در سناریوی نزولی نیز حمایت مهم صندوق دارا یکم در حوالی 9700 تومان که نزدیک به همان قیمت پذیره نویسی صندوق می باشد، قرار دارد.

نمودار تحلیل تکنیکال صندوق پالایشی یکم

نمودار تحلیل تکنیکال صندوق پالایشی یکم
برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

صندوق پالایش برخلاف صندوق دارایکم خط روند نزولی خود را شکسته است و به نظر می رسد وضعیت بهتری داشته باشد.

با توجه به افزایش تخفیف نرخ خوراک پالایشگاه ها انتظار می رود سهام صنعت پالایشی روزهای مثبتی در پیش داشته باشند. در صورت تحقق این سناریو، صندوق پالایش نیز از پتانسیل رشد خوبی برخوردار خواهد بود و می شود انتظار داشت که قیمت NAV صندوق رشد کند و به قیمت تابلو برسد.

صندوق پالایش یکم در حال حاضر 21.5 درصد حباب مثبت در قیمت خود دارد. در واقع قیمت سهام زیر مجموعه این صندوق باید بیش از 20 درصد رشد داشته باشند تا ارزش خالص هر واحد این صندوق به قیمت تابلوی معاملات نزدیک شود. سناریوی های محتمل حرکت قیمتی برای صندوق پالایشی یکم در تصویر مشخص شده است.

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *