2024/05/02

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

تحلیل بنیادی گروه دارویی برکت (برکت) | ۹ دی ۹۹

تحلیل بنیادی گروه دارویی برکت (برکت) | 9 دی 99

تحلیل بنیادی گروه دارویی برکت (برکت) | 9 دی 99

شرکت گروه دارویی برکت در تاریخ 1389 به صورت سهامی خاص با نام شرکت نوین دارویی تدبیر تشکیل شده است و طبق صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده 1395 در راستای بورسی شدن، نام شرکت به شرکت گروه دارویی برکت تغییر یافت. گروه دارویی برکت در شرکت های تولیدی- بازرگانی دارویی و تکنولوژی های نوین دارویی سرمایه گذاری نموده است.

ترکیب سهامداران

میزان سهام شناور شرکت برابر 34 درصد از کل شرکت می باشد. به عبارتی دیگر از 5800 میلیون سهم، 1972 میلیون سهم توسط سهادار خرد در بازار سهام مورد داد و ستد قرار می گیرد که با بررسی نمودارهای تحلیل بنیادی این نماد، این نتایچ به دست آمده است.

طرح های توسعه ای گروه دارویی برکت

معرفی اجمالی پروژه های توسعه کسب وکار

بانک سلول مزانشیم از منشا وارتون ژلی

ایجاد بانک سلول مزانشیم از منشا وارتون ژلی با ظرفیت درمانی بیش از 10000 ویال در شرکت سل تک فارمد که در درمان بیماری های فلج مغزی، بیماری قلبی، اوتیسم کاربرد دارد نموده است.

ایجاد بانک سلول مزانشیم از منشا چربی

پس از تحقیقات گسترده در شرکت سل تک فارمد، بانک سلول مزانشیم از منشا چربی با ظرفیت درمانی بیش از 10000 ویال در درمان بیماری های آستئوآرتیت، آرتریت روماتوئید ایجاد گردید.

پروژه تولید سیتا گلیپتین فسفات مونوهیدرات

داروی خوراکی کاهنده قند خون بوده که این محصول در مرحله اصلاح فرآیند تولید ، راندمان و افزایش بچ سایز تولیدی به منظور افزایش سهم بازار می باشد و تاکنون چند بچ تولید شده و آماده فروش می باشد . شرکت البرز بالک در حال حاضر به عنوان تولیدکننده ماده مؤثره این دارو در کشور امکان تامین نیاز بازار  کشور را دارا می باشد.

پروژه تولید ماده موثره سرترالین هیدروکلراید

سرترالین هیدروکلراید به صورت قرص های 25 و 50 میلی گرم در بازار برای درمان افسردگی استفاده می شود. این دارو از جمله داروهای پرمصرف بوده و بازاری در حدود 136 میلیارد تومان داراست. ماده موثر این دارو به صورت وارداتی تامین می گردد .

پروژه تولید ماده موثره داپوکستین هیدروکلراید

داپوکستین هیدروکلراید برای درمان مشکلات ناباروری در آقایان استفاده می شود و بازاری در حدود 10 میلیارد تومان داراست.

پروژه تولید داروی تیکرل

قر ص ریواروکسابان با نام تجاری ریکسان یک داروی ضد لخته خون است. شرکت سبحان دارو به عنوان تولید کننده این محصول در کشور آماده مجوز ورود محصول به بازار را می باشد.

پروژه تولید فوزیتان

فوزیدات سدیمیک آنتی بیوتیک موضعی جهت درمان عفونت های پوستی اولیه وثانویه می باشد. این دارو در مقایسه با آنتی بیوتیک های خوراکی در بیماران غیر کمپلیکه طول دوره درمان را کوتاه تر می کند. شرکت سبحان دارو تولید پماد 2 درصد این محصول را آغاز و آماده ورود به بازار نموده است.

پروژه تولید قرض اونیتریل4 میلی گرم

قرص اندانسترون با نام تجاری اونیتریل با اثر بر روی ماده های  شیمیایی به نام سروتونین که بطور طبیعی در  بدن وجود دارد ،تهوع را مهار می کند . شیمی درمانی ، اشعه درمانی و جراحی شرایطی هستند که منجر به  افزایش ترشح سروتونین در بدن می شوند . سروتونین آزاد شده در بدن با اتصال به گیرنده های نوع سوم  هیستامین در مغز منجر به وقوع تهوع  می شوند . اندانسترون با مسدود کردن این  گیرنده ها دسترسی آنها به سروتونین را مهار می نماید و بدین ترتیب تهوع کنترل می گردد. شرکت سبحان دارو در سال 1398 موفق به اخذ مجوز ورود  این محصول به بازار شده است.

پروژه تولید ماده اولیه و محصول نهایی داروی اداراون

داروی اداراون او لین بار در شرکت داروسازی میتسوبیشی  ژاپن ساخته شد و در ابتدا برای بیماران  مبتلا به سکته وارد بازار شد. اما بعدها اثرات مؤثر این دارو بر افراد مبتلا به  ALS یا بیماری نورون های حرکتی نیز به اثتبات رسید. این بیماری یک بیمای عصبی- عضلانی است که شیوع سالانه 2% در جمعیت جهانی دارد.

پروژه تولید داروی پکلی تکسل

پکلی تکسل یک داروی سرطانی است که با رشد و انتشار سلولهای سرطانی در بدن تداخل ایجاد می کند . پکلی تکسل برای درمان سرطانهای سینه، تخمدان و ریه و درمان ایدز مربوط به سارکوم کاپوزی استفاده می شود.

ارزش ذاتی برکت

ارزش افزوده پر تفوی بورسی 98780000
ارزش افزوده پر تفوی غیر بورسی 67700000
سود و زیان واگذاری بعد از تاریخ ترازنامه 0
حقوق صاحبان سهام ۷,۰۷۵,۲۳۸
آخرین سرمایه (میلیارد) 5800
ارزش ذاتی شرکت 173555238
ارزش ذاتی هر سهم 29923
قیمت سهم 26470
قیمت به ارزش ذاتی 88%

توضیحات: به منظور محاسبه ارزش پرتفوی غیر بورسی از صورت های مالی سال 97 و 98 استفاده شده است.

نکات مهم در گزارش های مالی برکت

شرکت گروه صنایع شفا فارمد از زیر مجموعه های برکت اقدام به تولید واکسن کرونای نموده است .که  تاکنون فازهای تست حیوانی خود را با موفقیت تمام پشت سر گذاشته است. همچنین طی هفته جاری آغاز مرحله اول تست انسانی واکسن کرونا خواهد شد.

تاکنون 60 درصد زمین های شهرک دارویی صنعتی برکت به فروش رفته است و40 درصد از اراضی شهرک باقی مانده است. آخرین قیمت زمین در شهرک صنعتی دارویی برکت با دارا بودن تمامی زیر ساخت های لازم برای تولید معادل1.850 میلیون تومان می باشد.

هیئت مدیره شرکت دارویی برکت(برکت) از افزایش سرمایه 17 درصدی از محل مطالبات حال شده سهامدران و آورده نقدی خبر داد.

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید