2024/05/20

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

تحلیل بنیادی دزهراوی | آذر ۱۴۰۰

تحلیل بنیادی دزهراوی | آذر 1400

تحلیل بنیادی دزهراوی  | آذر 1400

مبنای بررسی این مقاله بر اساس تحلیل به روش کانسلیم است. پیرامون این روش، بیشتر بخوانید.

درباره شرکت داروسازی زهراوی

شرکت داروسازی زهراوی درسال1365 با نام لابراتوارهای رازک به صورت سهامی خاص تاسیس و در اداره ثبت شرکت های تبریز به ثبت رسید . سال 1367 نام شرکت به داروسازی زهراوی تغییر یافت.

پس از گذشت 13 سال از فعالیت این شرکت با تصمیم سهامداران در سال 1378شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل گردید و سال 1379 در بورس اوراق بهادار پذیرفته شد.

فعالیت اصلی شرکت در زمینه تولید و عر ضه داروهاي خاص تحت فناوري پيشرفته است.

مرکز اصلی شرکت در تهران، خیابان شهید بهشتی و کارخانه در تبریز می باشد.

روند سودآوری دزهراوی

روند سودآوری دزهراوی

بررسی نمودار سودآوری بر اساس گزارش‌ها عملکرد سه‌ماهه شرکت نشان می دهد این شرکت در سال97 زیان ده بوده و در سالهای بعدی از زیان خارج شده است. خروج از زیان دهی مخصوصا اگر همراه با رشد سودآوری باشد نشانه ای مثبت از روند سود سازی و تغییرات با اهمیت در عملکرد شرکت است.

شرکت دزهراوی در سه ماه دوم سال ۱۴۰۰ موفق به ثبت 704633میلیون ریال سود گردیده است که این میزان نسبت به دوره قبل 24% و نسبت به مدت مشابه سال قبل 63% رشد داشته است.

مقایسه نرخ رشد بر اساس عملکرد سه‌ماهه دوم

مقایسه نرخ رشد بر اساس عملکرد سه‌ماهه دوم دزهراوی

مقایسه سود شرکت طبق گزارش سه ماهه دوم1400، رشد 133% را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد که این نرخ رشد بالاتر از نرخ تورم است و رتبه خوبی در بررسی وضعیت رشد شرکت محسوب می گردد.

عملکرد پنج دوره آخر دزهراوی (میلیون ریال)

بررسی عملکرد ۳ماهه دوم۱۴۰۰ و مقایسه آن با دوره های سه ماهه یکسال گذشته نشان می دهد در این دوره سود عملکردی ساخته شده از منظر نرخ رشد سالانه رتبه دوم سود سازی را به خود اختصاص داده و در نرخ رشد رتبه خوبی محسوب می گردد.

روند فروش شرکت دزهراوی

روند فروش شرکت دزهراوی

دزهراوی در سه ماه دوم سال ۱۴۰۰ فروش 1847553 میلیون‌ریالی را محقق نموده که این میزان نشان‌دهنده رشد36% نسبت به مدت مشابه سال1399 است و در شهریور1400 بالاترین رتبه فروش ماهانه را در 4 سال گذشته داشته است.

بررسی محصول استراتژیک دزهراوی

بررسی محصول استراتژیک دزهراوی

شرکت در حال حاضر در زمینه تولید و عرضه ۴ گروه محصول فعالیت دارد . باتوجه‌ به نمودار بالا در حال حاضر کپسول مایع بیشترین میزان فروش را در بین محصولات شرکت به خود اختصاص داده و بعنوان کالای استراتژِیک با اهمیت محسوب می شود.

نرخ فروش محصول استراتژیک دزهراوی

نرخ فروش محصول استراتژیک دزهراوی

نمودار نرخ فروش شرکت نشان می‌دهد نرخ فروش محصول استراتژیک نسبت به سال گذشته افزایش قابل‌توجهی داشته است.

میانگین نرخ فروش محصول استراتژیک شرکت دوره سه ماهه 1400 نسبت به دوره قبل 23% رشد داشته است.

میزان فروش محصول استراتژیک در دزهراوی

میزان فروش محصول استراتژیک در دزهراوی

مقایسه‌ها نشان می‌دهد میانگین میزان فروش شرکت نسبت به دوره قبل 22% افزایش و نسبت به مدت مشابه سال قبل 30% کاهش داشته است.

کاهش فروش در سال 1400 و پایین‌تر بودن فروش ماه های مختلف این سال نسبت به سال قبل روند نگران‌کننده‌ای در سودآوری فصل جاری ایجاد کرده است.

عملکرد حقیقی و حقوقی در نماد دزهراوی

عملکرد حقیقی و حقوقی در نماد دزهراوی

مقایسه رفتار سهام‌داران و روند قیمت در یک سال گذشته نشان‌دهنده همبستگی متوسط بین قیمت سهم و رفتار سهامداران حقیقی است و این موضوع نشان‌دهنده اهمیت بررسی رفتار سهام‌داران حقیقی در هنگام معاملات بر روی نماد است.

تطبیق قیمت سهم دزهراوی و شاخص کل بورس

تطبیق قیمت سهم دزهراوی و شاخص کل بورس

مقایسه شاخص و نمودار دزهراوی نشان می‌دهد این سهم در برخی ماه‌ها رفتار مشابهی با شاخص کل داشته و همبستگی متوسطی بین این دو وجود دارد و در هنگام تحلیل سهم هم باید نگاهی به وضعیت بازار و شاخص کل بورس داشته باشیم.

ارزیابی

ارزیابی دزهراوی

با توجه به پارامترهای بررسی شده در این مقاله، دزهراوی امتیاز های زیر را در ارزیابی ها کسب می نماید.

آخرین اطلاعات شرکت دزهراوی درباره موضوع فعالیت را در اینجا ببینید.

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید