سایت ارزی (Arzee)/ ارزش محبوب ترین ارز دیجیتالی از ۱۵ هزار دلار نیز گذشت.

به گزارش سی ان بی سی، تقاضا برای خرید ارزهای دیجیتالی کماکان در حال افزایش است و بالا ماندن جریان ورودی سرمایه باعث افزایش قیمت ها شده است. برای نخستین بار در سه سال اخیر ارزش بیت کوین از ۱۵ هزار دلار عبور کرد که حفظ این کانال پس از شکستن این محدوده مقاومتی مهم می تواند مسیر را برای صعودهای بعدی بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتالی فراهم کند.  

از سوی دیگر مقامات آمریکایی اعلام کرده اند حدود یک میلیارد دلار ارزهای دیجیتالی را به دلیل استفاده از آن ها در امور غیرقانونی مصادره کرده اند. این پرونده که مربوط به یک پرونده تبهکاری موسوم به جاده ابریشم است بزرگ ترین مصادره ارزهای دیجیتالی در تاریخ این ارزها محسوب می شود.  

تمایل معامله گران به خرید بیتکوین باعث از سرگیری روند صعودی این ارز شد تا بدین ترتیب بازدهی هفتگی محبوب ترین ارز دیجیتالی جهان به ۱۱.۴۴ درصد برسد. طی ۲۴ ساعت گذشته بیت کوین با ثبت صعود ۷.۰۱ درصدی به ۱۵ هزار و ۸۴.۲۴ دلار رسید. بالاترین رکورد ثبت شده ارزش بیت کوین مربوط به روز هفدهم دسامبر سال ۲۰۱۷ بوده که در آن این ارز به قیمت ۱۹ هزار و ۷۸۳.۰۶ دلار رسید اما تنها کمی پس از آن این ارز با ریزشی شدید حدود یک سوم ارزش خود را از دست داد.  

البته صعود قیمتها در بازار ارزهای دیجیتالی محدود به بیت کوین نبود و قیمت بسیاری از ارزهای دیجیتالی دیگر افزایشی بود؛ به گونه‌ای که اتریوم با ۲.۵ درصد صعود به ۴۱۱.۸۹ دلار، بیت کوین کش با ۲.۶۶ درصد صعود به ۲۴۵.۹۰ دلار، لایت کوین با ۷.۳۸ درصد افزایش به ۵۸.۵۶ دلار،  مونرو با ۱.۴۶ درصد جهش به ۱۱۸.۹۹ دلار، دش با ۳.۹۲ درصد صعود به ۶۷.۴۷ دلار، زدکش با ۴.۰۵ درصد افزایش به ۵۶.۲۳ دلار و میکر با ۲.۱۱ درصد صعود به ۵۳۴.۵۹ دلار رسید.