سایت ارزی (Arzee)/آزمون ورودی پایه هفتم مدارس پرورش استعدادهای درخشان از ساعت ۹ صبح امروز پنجشنبه ۲۰ خردادماه در حال برگزاری است و آزمون تکمیل ظرفیت پایه دهم نیز فردا، جمعه ۲۱ خردادماه برگزار می‌شود.

 آزمون‌های ورودی پایه‌های هفتم و دهم مدارس استعدادهای درخشان سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، امروز، پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ و جمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ در سراسر کشور برگزار می‌شود.
رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی دانش‌آموزان هنگام ورود و خروج ازحوزه‌های برگزاری آزمون الزامی است. همچنین لازم است داوطلبان در هنگام ورود به حوزه‌های برگزاری آزمون، کارت ورود به جلسه و شناسنامه خود را همراه داشته باشند و از به همراه آوردن تلفن همراه و اشیای قیمتی خودداری کنند. 

محتوای آزمون پایه هفتم «استعداد تحلیلی» است و هر یک از داوطلبان به سوالات چهارگزینه‌ای دو دفترچه که هرکدام  شامل ۶۰ سوال می‌باشد، پاسخ خواهند داد. 

زمان پاسخگویی به دفترچه شماره یک ۷۵ دقیقه و زمان پاسخگویی به دفترچه شماره دو ۲۵ دقیقه است.

در آزمون پایه دهم نیز هر یک از داوطلبان به سوالات چهارگزینه‌ای دو دفترچه که هر کدام شامل ۵۰ سوال است پاسخ خواهند داد. زمان پاسخگویی به دفترچه شماره یک با سوالات «استعداد تحلیلی» ۵۰ دقیقه و زمان پاسخگویی به دفترچه شماره دو با سوالات «استعداد تحصیلی» ۷۰ دقیقه است.