سایت ارزی (Arzee)/وزیر راه و شهرسازی گفت: آزادراه‌های کشور در دولت یازدهم ۲۱۰۰ کیلومتر بود که اکنون با اضافه شدن ۱۰۰۰ کیلومتر به طول آزادراه‌ها مواجه هستیم و از سوی دیگر حدود ۴۰۰۰ کیلومتر به طول خطوط ریلی کشور تا پایان امسال اضافه خواهد شد.

به سایت ارزی (Arzee)، محمد اسلامی امروز در مراسم افتتاح ۱۰ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان طرح آزادراهی و ریلی که با فرمان رییس جمهور انجام شد، اظهار کرد:  شبکه ریلی کشور طی هشت سال گذشته از ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر خطوط فعال ریلی تا پایان امسال به بیش از ۱۴ هزار کیلومتر خواهد رسید. البته تا قبل این افتتاح ۱۵۲۰ کیلومتر، خط ریلی افتتاح شده است.

وی افزود: حجم پروژه‌های در دست اجرا این وزارتخانه به اندازه میزان پروژه‌هایی است که از ابتدای سال ۱۳۹۲ داشتیم، حدود ۱۰ هزار کیلومتر در دست مطالعه است و امروز ۶۰۰ کیلومتر از ۱۳۰۰ کیلومتر خط ریلی که تقریبا بالای ۸۰ درصد پیشرفت داشته را افتتاح خواهیم کرد.

وزیر راه وشهرسازی ادامه داد: پیش از این دو خط ریلی بین‌المللی از ایستگاه گرگان به اینچه برون و ایستگاه خاف به هرات افغانستان نیز به بهره‌برداری رسیده است و هشت پروژه ریلی دیگر سه استان کردستان، اردبیل و چهار محال و بختیاری را به هم متصل می‌کند.

اسلامی گفت: بهره‌برداری از خط ۲۷۱ کیلومتری راه‌آهن یزد-اقلید یکی از پروژه‌هایی است که امروز افتتاح خواهد شد و باعث می‌شود طول مسیر مورد نظر در جنوب شرق کشور، حدود ۴ ساعت کاهش پیدا کند و در زمان و انرژی صرفه‌جویی شود.