1403/01/10

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

افزایش نرخ بهره بعید به نظر می‌رسد

افزایش نرخ بهره بعید به نظر می‌رسد

افزایش نرخ بهره بعید به نظر می‌رسد

به گزارش ارزی(Arzee.ir) به نقل از بورس نیوز،

بازار سرمایه+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، محمد نوربخش، مدیرسرمایه‌گذاری شرکت مهراقتصاد مبین در خصوص ارتباط ریزش‌های اخیر بورس با نوسانات نرخ بهره بین بانکی اظهار کرد: بازار پولی و نرخ بهره بانکی بر بازارسرمایه اثر مستقیم دارد؛ با این حال و با توجه به شرایط اقتصادی و تورم موجود افزایش نرخ بهره بعید به نظر می‌رسد.


  • بیشتر بخوانید: خوش‌بینی به صعود در نیمه دوم سال

وی افزود: افزایش حجم نقدینگی بدون رشد تولید به افزایش تورم می‌انجامد؛ بنابراین باید تلاش کرد تا نقدینگی موجود به این بخش هدایت شود. در این میان ابزار‌های موجود در بازارسرمایه می‌توانند نقش مهمی در هدایت پول به سمت تولید ایفا کنند، هرچند که مهیا بودن فضای تولید و کسب و کار شرطی اساسی در عملی شدن این مهم است.

این کارشناس بازارسرمایه ادامه داد: نرخ بهره بین بانکی به معنی نرخ بهره‌ای است که بانک‌ها به شکل وام‌های کوتاه شبانه به یکدیگر قرض می‌دهند، اما نرخ اوراق یا نرخ سپرده، نرخی است که مردم (حقیقی یا حقوقی) از بانک‌ها بهره می‌گیرند. در نظر داشته باشید که این دو (نرخ بهره بانکی و بین بانکی) کاملا به یکدیگر مرتبط هستند.

مدیرسرمایه‌گذاری شرکت مهراقتصاد مبین گفت: درواقع اگر نرخ سپرده بانکی کاهش پیدا کند، نرخ وام‌دهی بین بانک‌ها نیز کاهش می‌یابد. در نظر داشته باشید که بانک مرکزی نیز در بازار بین بانکی دخالت می‌کند، یعنی اگر بخواهد عرضه پول را افزایش دهد، اقدامات خود را از این کانال عملیاتی می‌کند.

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *