1403/01/09

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

گلسنود: قیمت بیت کوین هنوز به کف نرسیده است

گلسنود: قیمت بیت کوین هنوز به کف نرسیده است

گلسنود: قیمت بیت کوین هنوز به کف نرسیده است

هرچند بسیاری از شاخص‌های موجود نشان می‌دهند بازار ارزهای دیجیتال احتمالاً به کف خود نزدیک شده است، «زمان» عامل نهایی در مشخص‌کردن این مسئله خواهد بود. اکثر تحلیلگران نیز معتقدند زیان تحقق‌نیافته برخی از سرمایه‌گذاران بیت کوین هنوز به حدی نرسیده است که نشان‌دهنده کف بازار نزولی باشد.

به گزارش کوین تلگراف، بیت کوین به‌خاطر تسلیم‌شدن سرمایه‌گذاران خرد و ماینرها، در حال توزیع از سرمایه‌گذاران ضعیف به سرمایه‌گذاران قدرتمند است. این نشان می‌دهد که کف روند نزولی این ارز دیجیتال ممکن است نزدیک باشد.

پلتفرم تحلیلی گلسنود (Glassnode) روز دوشنبه گزارشی را در زمینه داده‌های دون‌زنجیره‌ای بازار ارزهای دیجیتال منتشر کرد. بنا بر این داده‌ها، سرمایه‌گذاران حدود یک ماه است که تسلیم شده‌اند و چندین سیگنال دیگر هم نشان می‌دهد که بیت کوین به کف خود رسیده است.

با این حال، تحلیلگران گلسنود نوشته‌اند که بازار نزولی هنوز به زمان بیشتری نیاز دارد. دلیل آن هم این است که هولدرهای بلندمدتی که به بیت کوین به‌عنوان یک فناوری اعتماد کرده‌اند، به‌طور فزاینده‌ای بیشترین ضررهای تحقق‌نیافته را متحمل می‌شوند.

گلسنود در گزارش خود آورده است:

برای اینکه بازار نزولی به کف نهایی خود برسد، آن دسته از بیت کوین‌هایی که با زیان نگهداری می‌شوند، باید اول به کسانی منتقل شود که کمترین حساسیت را نسبت به قیمت و بیشترین اعتقاد را به آن دارند.

آنها افزوده‌اند که بازار احتمالاً به ریسک کاهش قیمت بیشتری نیاز دارد تا کاملاً تصمیم سرمایه‌‌گذاران را آزمایش کرده و بتواند کف انعطاف‌پذیری ایجاد کند.

گفتنی است منظور از زیان‌های تحقق‌نیافته، زیان دلاری موقعیت‌های معاملاتی هولدرها قبل از فروش است.

گلسنود این ارزیابی را بر اساس مشاهدات مربوط به بازارهای نزولی قبلی در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ انجام داده است. در این دو چرخه، هولدرهای بلندمدت بیش از ۳۴ درصد از بیت‌ کوین‌های موجود در بازار را که در ضرر بودند، در اختیار داشتند. در این میان سهم هولدرهای کوتاه‌مدت تنها ۳ تا ۴ درصد بود.

در حال حاضر اما، هولدرهای کوتاه‌مدت ۱۶.۲ درصد از بیت کوین‌هایی را که در ضرر هستند هولد می‌کنند و این در حالی است که هولدرهای بلندمدت ۲۸.۵ درصد از این بیت کوین‌ها را در اختیار دارند. این یعنی این ارز دیجیتال در حال حرکت به‌سمت هولدرهای جدیدی است که هدفشان صرفاً کسب سود در کوتاه‌مدت بوده و اعتقاد کمتری به این دارایی دارند.

گلسنود: قیمت بیت کوین هنوز به کف نرسیده است

این نشان می‌دهد وقتی هولدرهای بلندمدت بیت کوین‌های بیشتری را جمع‌آوری می‌کنند، باید «دست‌هایی الماسی» داشته باشند. منظور از این اصطلاح این است که آنها نباید سرمایه‌های خود را بفروشند تا تحلیلگران مطمئن شوند که بازار به کف خود رسیده است. کارشناسان مؤسسه دلفی دیجیتال (Delphi Digital) هم معتقدند در شرایط فعلی بازار، به زمان بیشتری نیاز داریم تا بتوانیم کف آن را مشخص کنیم.

فروش بیت کوین توسط ماینرها نشان می‌دهد که این ارز دیجیتال می‌تواند به قیمت‌های کمتری هم برسد. بنا بر داده‌های گلسنود، ماینرها از اواخر ماه مه (اردیبهشت) ۷,۹۰۰ بیت‌ کوین فروخته‌اند؛ اما اخیراً فروش خود را به حدود ۱,۳۵۰ بیت‌ کوین در ماه کاهش داده‌اند.

گلسنود: قیمت بیت کوین هنوز به کف نرسیده است

اکنون زمان بار دیگر به‌عنوان عاملی حیاتی برای تعیین کف بازار مطرح شده است. در طول بازار نزولی ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹، حدود ۴ ماه طول کشید تا ماینرها تسلیم شوند و بازار به کف خود برسد. این در حالی است که آنها در سال ۲۰۲۲ تنها به مدت یک یا دو ماه فروش داشته‌اند. ماینرها همچنان حدود ۶۶,۹۰۰ بیت کوین را هولد می‌کنند؛ در نتیجه، احتمال اینکه ریسک توزیع در سه ماه آینده هم ادامه داشته باشد، زیاد است. تنها در صورتی از این اتفاق جلوگیری می‌شود که قیمت بیت کوین به‌طور معنی‌داری بهبود یابد.

گلسنود به‌طور کلی گفته است به نظر می‌رسد بازار در نزدیکی کف خود قرار دارد. علاوه بر این، مشخصه‌های زیادی هم نشان می‌دهد که بازار به مرحله بعدی روند نزولی خود رسیده است. با این حال، سرمایه‌گذاران باید بدانند که قیمت ارزهای دیجیتال می‌تواند بیش از پیش کاهش یابد.

گلسنود در این باره نوشته است:

به‌طور کلی، همچنان احتمال تسلیم (فروش) گسترده و شکل‌گیری احساس اضطراب شدید مالی وجود دارد.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *