1403/01/10

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

هجوم نقدینگی به بورس در قله‌ی تاریخی

هجوم نقدینگی به بورس در قله‌ی تاریخی

هجوم نقدینگی به بورس در قله‌ی تاریخی

امروز شاخص کل بورس با افزایش بیش از 15 هزار واحدی به بالاترین سطح خود بعد از ریزش سال 99 رسید و تنها 60 هزار واحد با قله‌ی تاریخی خود فاصله دارد. امروز شرکت‌های کوچک‌تر با تقاضای بیشتری مواجه شدند و شاخص هم‌وزن نیز رشد بیشتری داشت.

ورود سنگین پول حقیقی

در جریان معاملات امروز، شاهد ورود بیش از 700 میلیارد تومان پول حقیقی به بازار بودیم. این عدد بالاترین رقم طی پنج روز کاریِ اخیر بوده و در این ‌بین، گروه بانکی جذب نقدینگی بسیار بالایی داشته است.

ارزش معاملات نیز همچنان در سطوح نسبتا بالایی قرار دارد و این نشانه‌ی دست‌به‌دست شدن سهام و تسهیل نقدشوندگی در بازار است. لازمه‌ی تداوم رشد بازار این است که ارزش معاملات بالا باشد.

بورس تهران به حوالی قیمت‌های تعادلی خود رسیده، بنابراین نمی‌توان جهش‌ آنچنانی برای کلیت بازار متصور بود، اما نمادهایی که از روند صعودی بازار جا مانده‌اند می‌توانند تا حدی این عقب‌افتادگی را جبران نمایند، که عمدتا شرکت‌های کوچک هستند.

در حال حاضر متغیرهای بنیادیِ کلان(به ویژه قیمت دلار) چشم‌انداز بازار سهام را مثبت کرده است؛ زیرا با مفروضات فعلی(مفروضات سیاسی) دلیلی برای ریزش قیمت دلار وجود ندارد و شاید بتوان گفت در حال حاضر احتمال مداخله دولت و قیمت‌گذاری دستوری بزرگ‌ترین ریسک بازار سهام تلقی می‌شود.

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *