2024/04/19

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

سهامداران گروه پالایشی بخوانند

سهامداران گروه پالایشی بخوانند

بسیاری از سرمایه‌گذاران تصمیم دارند سهام گروه فرآورده‌های نفتی(پالایشی) را به قصد حضور در مجمع عمومی عادی سالیانه و بهره‌مندی از تقسیم سود آن خریداری کنند؛ بنابراین دانستن زمان حدودی برگزاری مجمع و میزان تقسیم سود شرکت‌ها بسیار حائز اهمیت است. در این تحلیل خروجی مجامع گروه‌ پالایشی در سال گذشته را بررسی می‌کنیم.

نسبت تقسیم سود(بخشی از سود هر سهم که در مجمع بین سهامداران توزیع می‌شود) گروه پالایشی در دوره گذشته به شکل جدول زیر بوده است.

شرانل با 96.8 درصد، بالاترین و شتران با 25.4 درصد، کم‌ترین نسبت تقسیم سود را در بین شرکت‌های حاضر در گروه فراورده‌های نفتی(پالایشی)داشته‌اند.

نکته حائز اهمیت در مورد جداول اسلایدهای قبل این است که بالاتر بودن نسبت تقسیم سود، لزوما به معنی بالا بودن سود توزیع‌شده‌ی آن شرکت نسبت به سایر شرکت‌ها نیست؛ زیرا ممکن است قیمت روی تابلوی سهم مورد نظر، بسیار بالاتر از سهام سایر شرکت‌ها باشد، درنتیجه سود کم‌تری نیز نصیب سهامدار شود.

بنابراین به شاخص سود تقسیمی به قیمت( D/P) دقت کنید، از آنجائیکه هنوز صورت‌های مالی 1401 منتشر نشده، این نسبت نیز در این اینجا محاسبه نشده است. بعد از انتشار صورت‌های مالی، این نسبت را بروزرسانی خواهیم کرد.

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *