1403/01/10

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

سنتیمنت: فرصت‌ سرمایه‌‌گذاری در آلت کوین‌ها با رسیدن بازار به پایین‌ترین سطح خود

سنتیمنت: فرصت‌ سرمایه‌‌گذاری در آلت کوین‌ها با رسیدن بازار به پایین‌ترین سطح خود

سنتیمنت: فرصت‌ سرمایه‌‌گذاری در آلت کوین‌ها با رسیدن بازار به پایین‌ترین سطح خود

در حالی که انتشار خبر ورشکستگی بانک سیلورگیت در روز گذشته باعث کاهش دوباره قیمت آلت کوین‌‌هایی شد که در طول بازار نزولی گذشته حدود ۸۰درصد ارزش خود را از دست داده بودند؛ شرکت سنتیمنت با استناد به یک شاخص آن‌چین استدلال به فرصت‌های سرمایه‌گذاری کنونی بازار اشاره می‌کند.

محتوای این مقاله به هیچ‌ عنوان نباید به‌عنوان یک توصیه برای سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شود. وب‌سایت سایت ارزی (Arzee) هیچ‌گونه مسئولیتی را در قبال زیان‌های احتمالی ناشی از سرمایه‌گذاری شما نخواهد پذیرفت.

به گزارش بی‌این‌کریپتو، پلتفرم تحلیل آن‌چین سنتیمنت عقیده دارد که زمان سرمایه‌گذاری در آلت کوین‌ها فرا رسیده است.

این شرکت، روز ۹ مارس (۱۸ اسفند) در توییتی خاطرنشان کرد که آلت کوین‌ها دوباره به منطقه خرید بازگشته‌اند؛ به سطحی که از اویل ژانویه (دی) تاکنون شاهد آن نبوده‌ایم.

سنتیمنت در تحلیل خود با استفاده از شاخص نسبت ارزش بازار به ارزش تحقق‌یافته (MVRV) مشخص کرده است که کدام یک از آلت کوین‌ها بیشترین کاهش قیمت را داشته‌اند.

اگر منتظر زمان خرید آلت کوین‌ها بوده‌اید در بازار نزولی بوده‌اید، مدل نسبت ارزش بازار به ارزش تحقق‌یافته ما نشان می‌دهد که این زمان فرا رسیده است.

سنتیمنت: فرصت‌ سرمایه‌‌گذاری در آلت کوین‌ها با رسیدن بازار به پایین‌ترین سطح خود
فرصت‌های خرید و مناطق خرید بر اساس شاخص نسبت ارزش بازار به ارزش تحقق‌یافته سنتیمنت

بازار نزولی آلت کوین‌ها

قیمت بیشتر آلت کوین‌ها نسبت به بالاترین سطح‌ خود در سال ۲۰۲۱ بیش از ۸۰درصد کاهش یافته است. با این حال، بررسی شاخص MVRV سنتیمنت، تعداد انگشت شماری از این ارزهای دیجیتال را شناسایی کرده که (احتمالاً) می‌تواند برای سرمایه‌گذاری در بلندمدت مناسب باشند.

وبینار رایگان: مسیر ورود به دنیای سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال

این شاخص نسبت ارزش بازار دارایی به ارزش تحقق‌یافته آن را محاسبه می‌کند. با مقایسه این دو مقدار می‌توان ارزیابی از سودآوری بازار به‌دست آورد، زمانی که قیمت دارایی‌ها بالاتر یا پایین‌تر از ارزش منصفانه خود معامله می‌شوند.

مقادیر بیشتر از حدود ۳.۵ نشان‌دهنده میزان سود تحقق‌نیافته بزرگتری در بازار است. طبق گفته گلس‌نود، این شرایط، احتمال فروش کوین‌ها توسط سرمایه‌گذاران را باهدف ذخیره سود افزایش خواهد داد. 

به گفته سنتیمنت، توکن‌های زیرو اکس (۰x)، دی‌وای‌دی‌اکس (DYDX)، یِرن فایننس (YFI) و تعداد انگشت‌شماری آلت کوین ناشناخته با قیمتی کمتر از ارزش واقعی خود معامله می‌شوند.

بررسی قیمت‌های آلت کوین‌های بزرگ بازار نیز نشان می‌دهد که ارزش آن‌ها نسبت اوج قیمت‌شان به‌شدت کاهش یافته است. از جمله کاهش ۸۹درصدی قیمت ریپل و آدا کاردانو، کاهش ۹۰درصدی قیمت دوج کوین و پولکادات و کاهش ۹۳درصدی قیمت سولانا.

البته، این مقادیر بیشتر از کاهش ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال است که نسبت به اوج بیش از ۳ تریلیون دلاری خود در نوامبر ۲۰۲۱ (آبان ۱۴۰۰) حدود ۶۶درصد کاهش یافته است.

در مقایسه، بیت کوین و اتریوم نسبت به بالاترین سطح تاریخی خود حدود ۶۸درصد کاهش یافته است.

عقب‌نشینی بازار ارزهای دیجیتال

بر اساس داده کوین‌گیکو، ارزش بازار ارزهای دیجیتال با کاهش ۱.۳درصدی در ۲۴ساعت گذشته به حدود ۱.۰۳۹تریلیون دلار کاهش یافته است.

قیمت بیت کوین نیز با کاهش ۲درصدی نسبت به روز گذشته، در محدود ۲۱٬۶۵۰ دلاری در حال معامله است. ارزش این ارز دیجیتال به پایین‌ترین حد ۳ هفته اخیر خود رسیده و طی ۲ هفته گذشته ۸.۳درصد کاهش یافته است.

قیمت اتریوم نیز در این بازه زمانی ۱.۶درصد کاهش یافته و به محدوده ۱٬۵۳۰ دلاری رسیده است. در حالی که طی یک هفته گذشته شاهد افت ۷.۸درصدی ارزش خود بوده است.

همانطور که انتظار می‌رفت، سایر آلت کوین‌های بزرگ بازار مانند سولانا، پالیگان، لیدو و کازموس نیز شاهد زیان‌های سنگینی بودند؛‌ به‌ویژه با اعلام خبر ورشکستگی بانک ارز دیجیتال سیلورگیت.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *