2024/04/20

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

رکورد ورود پول به بورس شکسته شد

رکورد ورود پول به بورس شکسته شد

بورس تهران اولین روز هفته را بسیار طوفانی آغاز کرد؛ به ویژه شاخص‌سازها با تقاضای بالایی مواجه شدند و نمادهایی همچون فارس، فولاد و فملی که بالاترین ارزش بازاری را دارند، با صف خرید مواجه شدند؛ همین امر باعث شد تا شاخص کل نیز با رشد قابل‌توجهی(معادل 3.1 درصد) مواجه شود؛ این درحالی است که شاخص هم‌وزن 1.84 درصد افزایش یافت.

رکوردزنی ورود پول حقیقی

امروز شاهد ورود حدودا 2 هزار و 200 میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام بودیم؛ این عدد(به لحاظ اسمی) بالاترین رقم ورود پول حقیقی بعد از ریزش سال 99 به حساب می‌آید.

قرمزپوشان و سبزپوشان بازار

امروز عمدتا گروه‌های فلزات اساسی، شیمیایی، چندرشته‌ای صنعتی، کانه‌های فلزی و تا حدی انبوه‌سازی‌ها و فرآورده‌های نفتی با تقاضای خوبی مواجه شدند و رشد قیمت را تجربه کردند.

در نقطه‌ی مقابل، گروه‌های خودرویی، برق و گاز، اطلاعات و ارتباطات، ساخت محصولات فلزی و تا حدی سیمانی‌ها و زراعتی‌ها عمدتا با عرضه‌ی سهام و درنتیجه کاهش قیمت مواجه شدند.

تداوم رشد دلار می‌تواند موتور رشد گروه‌های دلاری را روشن نگه دارد؛ چرا که عموما شرکت‌های صادراتی بعد از هرگونه افزایش قیمت دلار، به شکل اهرمی و چندبرابری با افزایش درآمد مواجه می‌شوند.

تذکر: طی یک‌هفته‌ی اخیر برخی از نمادهای بازارِ پایه با صف خریدهای سنگین و رشدهای بالا مواجه شده‌اند، در خرید سهام این شرکت‌ها دقت کنید؛ چرا که نوسانات قیمتی آن‌ها بسیار بالا است.

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *