1403/01/10

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

رادیو سیگنال | پایانی سرد برای تابستانِ بورس | چهارشنبه ۳۱ شهریور

رادیو سیگنال | پایانی سرد برای تابستانِ بورس | چهارشنبه ۳۱ شهریور

رادیو ارزی(Arzee.ir) | پایانی سرد برای تابستانِ بورس | چهارشنبه 31 شهریور

    می­توان این­طور گفت که این مدت چند عامل، دست به دست هم داد تا شاهد ریزش، جو منفی و فشار عرضه­ها در کلیت بورس باشیم. یکی ازین عوامل، فروش اوراق بدهی دولتی در بورس است، فروش اوراق درواقع مانع از ورود بخش بزرگی از نقدینگی­ای می­شود که پتانسیل ورود به بازار سرمایه را دارد. عامل دیگر درواقع عرضه دو نماد فسبزوار و فجهان در هفته گذشته است، چرا که خیلی از تازه واردها معمولا برای خرید عرضه اولیه­ها به اندازه حداکثر نقدینگی مورد نیاز برای اون عرضه، اقدام به نقد کردن و فروش سهام می­کنند، همونطوری ک می­دانید معمولا مقداری که از هر عرضه به سهامداران تخصصیص پیدا می­کنه خیلی کمتر از حداکثر نقدینگی مورد نیاز برای شرکت در اون عرضه­اس و فروش به اندازه حداکثر نقدینگی درواقع فشار عرضه مضاعفی را به بورس تحمیل می­کند.

گزارش بازار سهام و آپدیت تحلیل‌ها هر روز در کانال تلگرام تحلیل با ارزی(Arzee.ir)

اما یکسری از کارشناسان هم هستند که معتقدند ترسِ کاهشِ قیمتِ دلار ناشی از مذاکرات برجام دلیل اصلی وضعیت فعلی بورس است، آنها می­گویند شایعات درباره احیای توافقات برجام باعث کاهش تقاضا و خروج پول حقیقی از بورس شده است. درسته که در کوتاه مدت احیای توافقات برجام می­تواند باعث کاهش قیمت دلار و در پی آن افزایش فشار فروش در بازار بشود اما در بلند­مدت به خاطر تسهیل شرایط واردات، گسترده­تر شدن بازارهای صادراتی، کاهش هزینه­های تحریم و درنهایت کاهش قیمت تمام شده مواد اولیه مورد نیاز صنایع، می­تواند درآمد دلاری شرکت ها افزایش پیدا کند و این موضوع در بلند مدت قطعا باعث رشد بازار  سرمایه و شرکت های بورسی خواهد شد.

رادیو ارزی(Arzee.ir) در شنوتو و کست‌باکس با آخرین و مهمترین تحولات بازار سرمایه میزبان شماست.

    اما امروز، چهارشنبه 31 شهریورماه در آخرین روز تابستان، وضعیت معاملات به اندازه روز قبل بد نبود و در ساعات پایانی معاملات شاهد بهبود تقاضا در کلیت بازار بودیم. امروز شاخص کل 4800 واحد ریخت و به عدد 1386 هزار واحد رسید، درحالی که شاخص­کل امروز 0.35 کاهش داشت، شاخص هم­وزن 1.43 درصد ریخت تا سهامداران شرکت­های کوچک کاملا نگران شوند. جریان نقدینگی حقیقی­ها امروز هم به نفع فروشنده­ها بود اما نه به شدت دیروز، امروز درحالی­که 65 درصد بازار قرمز بود و تعداد صف خرید و فروش­ها به هم نزدیک شده بودند،  حدود 610 میلیارد تومان پول حقیقی­ها از بازار خارج شد.

    با بررسی نمودارِ نمادهای مختلف و شاخص­کل متوجه می­شویم، تا وقتی قیمت دلار بالای محدوده 25 تا 26 هزار تومان قرار دارد، بورس، در شرایطِ فعلی نزدیکِ کف میان مدتیِ خود است. آن دسته از معامله­گرهایی که بخاطر ترس از ریزش مرداد 99، در کف خرداد1400 افدام به خرید نکردند و با حسرت به تماشایِ روند صعودی 5 ماهه گذشته نشستند، می­توانند از فرصتی ک الان ایجاد شده استفاده کنند و با رعایت اصول مدیریت سرمایه و حد ضرر اقدام به خرید نمایند، چرا که  به نظر می­رسد آخرایِ روند اصلاحی قرار داریم و پیش­بینی می­شود اوایل هفته آینده شاهدِ برگشت شرایطِ بازار باشیم.

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *