2024/07/27

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

تحلیل عملکرد گروه فلزات اساسی

تحلیل عملکرد گروه فلزات اساسی

تحلیل عملکرد گروه فلزات اساسی

گروه فلزات اساسی من‌جمله گروه‌هایی است که سهم قابل‌توجهی از کلیت بازار سهام ایران را به خود اختصاص داده ‌است، این گروه در بهار 1402 به نسبت زمستان 1401 عملکرد چندان مطلوبی نداشته است. نمودار پایین این مهم را به تصویر می‌کشد.

رشد فروش فلزات اساسی

مطابق نمودار فوق، فسبزوار با 301 درصد، بالاترین رشد فروش در فصل بهار به نسبت فصل قبل را تجربه کرده و فتوسا بیشترین کاهش رشد فروش را داشته است.

اما اگر وضعیت گروه مزبور را به نسبت ماه مشابه سال گذشته بسنجیم، وضعیت تا حدی بهتر بوده، نمودار پایین نیز مؤید این موضوع است.

رشد فروش فلزات اساسی

اگر اسفند 1400 را به عنوان ماه پایه قرار دهیم و ارقام فروش را بر همین اساس نرمالایز کنیم و شاخص بسازیم، می‌توانیم روند و فراز و فرود شرکت‌ها را به خوبی در مقایسه با هم بسنجیم. نمودار پایین نیز نشان‌دهنده این موضوع است

همانطور که از نمودار فوق نیز مشهود است، فسبزوار در خرداد 1402 معادل 1.88 برابر اسفند 1400 فروش داشته و فتوسا تنها نیمی از فروش اسفند 1400 را محقق کرده است.

همچنین، مطابق نمودار فوق، کاوه 1.85 برابر اسفند 1400 فروش داشته و فاسمین کمتر از 70 درصد فروش اسفند 1400 را محقق کرده است.

بنابراین، اگرچه به طور کلی روند فروش گروه فلزات اساسی صعودی بوده، اما این رشد قابل‌توجه نیست و کم‌تر از انتظار برآورد می‌شود.

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید