1403/01/09

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

تحلیل تکینکال خگستر | یکشنبه ۱۹ بهمن ۹۹

تحلیل تکینکال خگستر | یکشنبه ۱۹ بهمن ۹۹

تحلیل تکینکال خگستر | یکشنبه 19 بهمن 99

معرفی شرکت:

شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو به عنوان نهاد مالی و یکی از بزرگترین هلدینگ های کشور با هدف سرمایه گذاری در شرکت های تولیدی، تجاری و پولی در خدمت زنجیره تامین گروه صنعتی ایران خودرو و با بهره گیری ار اعتبار جهانی گروه صنعتی ایران خودرو، ضمن سرمایه گذاری و اعمال مدیریت در برخی شرکت های تولیدی مجموعه و قطعه سازی صنعت خودرو اقدام به سرمایه گذاری در صنعت لیزینگ، بانکداری و بیمه نموده است و ضمن تنوع بخشی به پرتفوی سرمایه گذاری خود نسبت به کاهش ریسک سرمایه گذاری تک بخشی اقدام نموده و علاوه بر آن بخشی از فعالیت حرفه ای خود را به بازار پول و سرمایه گذاری اختصاص داده است.

این شرکت در دی ماه سال 1376 با نام “قطعه سازان دانش افزا” در اداه ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری تهران به ثبت رسیده است.

در سال 1384، نوع شرکت از “سهامی خاص” به “سهامی عام” تبدیل شد و سال بعد، به عنوان چهارصد و سی و سومین شرکت پذیرفته شده در گروه “ساخت قطعات و ملحقات برای وسایل نقلیه موتوری و موتور آن ها” با نماد “خگستر” در فهرست تابلوهای فرعی بورس اوراق بهادار تهران درج شده است.

تابلوخوانی:

در جریان معاملات امروز، بیش از 183 میلیون برگ سهم با قیمت پایانی 307 تومان (%4.07+) داد وستد شد و سهم با صف خرید به کار خود پایان داد.

قدرت خریدار حقیقی به فروشنده حقیقی عدد 4.01 نشان می دهد و بیش از 1.17 میلیارد تومان ورود پول حقیقی به سهم داشتیم.

بررسی تکنیکالی سهم:

جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا را کلیک کنید.

این نماد پس از رشد فوق العاده ای که از اواخر سال قبل داشت، وارد اصلاح شد.

طبق الگوی اصلاحی شکل گرفته، به نظر می رسد سهم درون یک زیگزاگ در حال اصلاح است که پس از اتمام موج A و B، در حال حاضر درون موج 4 از C قرار گرفته است و هنوز یک ریزموج نزولی از این الگو باقی مانده است.

محدوده اتمام موج 5 از آن را می توان بازه 250-268 تومان و 197-214 تومان در نظر گرفت و پس از آن وارد موج B بزرگ یا موج انگیزشی جدید خواهیم شد.

مهمترین مقاومت های سر راه روند این سهم، مقاومت خط روند نزولی و محدوده 425 تومان و در نهایت 520 تومان خواهند بود.

جمع بندی:

در صورتی این سناریو فعال خواهد شد که سهم حمایت 270 تومان خود را رو به پایین بشکند. باید دید رفتار سهم و سهامداران قیمت سهم را به شکست سطح 270 تومان سوق خواهد داد یا خیر از همین محدوده شاهد بهبود تقاضا در این نماد خواهیم بود.

در صورت شکست مقاومت خط روند نزولی، تقاضا برای این سهم بهبود خواهد یافت و سناریو موجی با تغییراتی همراه خواهد شد.

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *