1403/01/10

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۱ دسامبر (۱۱ آذر)

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۱ دسامبر (۱۱ آذر)

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۱ دسامبر (۱۱ آذر)

با ورود تهاجمی خریداران در نواحی پایین‌تر اصلاحی بیت کوین، قیمت آن به بالاترین سطح تاریخی خود رسیده است.

به‌ گزارش کوین‌تلگراف، طبق تحقیقات شرکت تحلیلی آرکین ریسرچ (Arcane Research)، در حین افزایش قیمت بیت کوین به بالاترین سطح خود در سال ۲۰۲۰، قراردادهای آتیِ باز ثبت شده در بازار بورس کالاهای شیکاگو (CME) به عدد ۱.۱۶ میلیارد دلار رسیده است که آن را به بزرگ‌ترین بازار معاملات آتی بیت کوین در جهان تبدیل کرده است. این امر نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران نهادی نسبت به اصلاح شدید اخیر قیمت بیت کوین کاملاً بی‌اعتنا هستند.

گاگنهایم پارتنرز (Guggenheim Partners)، شرکت مشاور و سرمایه‌گذار در خدمات مالی با ارزش بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار، به جدیدترین و بزرگ‌ترین مؤسسه وال‌استریت تبدیل شده است که قصد سرمایه‌گذاری در بیت کوین را دارد. گوگنهایم برای تأمین حداکثر ۱۰ درصد از ارزش خالص دارایی صندوق فرصت های کلان خود در بیت کوین از طریق صندوق Grayscale Bitcoin Trust به دنبال نقض کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) است. این صندوق در حال حاضر ۵.۳ میلیارد دلار دارایی دارد، از این رو گوگنهایم ممکن است ۵۰۰ میلیون دلار یا بیشتر بیت کوین خریداری کند.

افزایش اشتیاق سرمایه‌گذاران سازمانی حتی زمانی که قیمت بیت کوین به بالاترین حد خود نزدیک شده است، نشان‌دهنده اطمینان آنها از روند بلندمدت این دارایی دیجیتال است. رائول پال (Raoul Pal)، مدیرعامل کنونی ریل ویژن (Real Vision) و سرمایه‌گذار کلان، طی مصاحبه‌ای با کوین‌تلگراف گفته است که محافظه‌کارانه‌ترین هدف بیت کوین، قیمت ۱۵۰،۰۰۰ دلار تا نوامبر سال ۲۰۲۱ میلادی است. او همچنین اضافه کرده است که اگر مقدار زیادی از سرمایه‌های سازمانی و نهادها به فضای ارزهای دیجیتال تزریق شود، قیمت بیت کوین حتی می‌تواند تا ۲۵۰،۰۰۰ دلار نیز افزایش یابد.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین، اتریوم، ریپل، بیت کوین کش، لایت کوین، کاردانو، بایننس کوین، پولکادات، استلار و چین لینک را برای امروز (۱۱ آذر) در ادامه می‌خوانید:

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین

اصلاحات قیمت در یک روند صعودی پرقدرت معمولاً بین یک الی سه روز به طول می‌انجامد و این دقیقاً اتفاقی است که در قیمت بیت کوین افتاده است. اصلاح قیمت از سقف ۱۹,۴۵۹.۲۲ دلاری آن در ۲۵ نوامبر در کف ۱۶,۱۹۱.۰۲ دلاری طی روز بعد به پایان رسیده است.

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۱ دسامبر (۱۱ آذر)

اصلاحات کم‌عمق قیمت معمولاً نشانه‌هایی از قدرت بالای آن هستند. این امر نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران عجله‌ای برای ذخیره سود ندارند و از طرفی معامله‌گرانی که علاقه به ورود به بازار در وضعیت فعلی دارند، منتظر سطوح پایین‌تر قیمت نمی‌مانند.

شیب صعودی میانگین‌های متحرک و قرار گرفتن شاخص قدرت نسبی (RSI) در نزدیکی ناحیه اشباع (بیشینه) خرید نشان از برتری خریداران دارد. شتاب صعودی قیمت در روز گذشته افزایش یافته است و خریداران قیمت را به بالای سقف قبلی قیمت در ۱۹,۴۵۹.۲۲ دلار هدایت کرده‌اند.

از طرفی خرس‌ها هم دست از بازار نکشیده‌اند و در تلاش برای به تأخیر انداختن روند صعودی در ناحیه مقاومتی ۱۹,۵۰۰ الی ۲۰,۰۰۰ دلار هستند. اگر قیمت به‌سرعت از این ناحیه ریزش داشته باشد، احتمال نزول آن تا ۱۷,۲۰۰ دلار ممکن خواهد بود.

در طرف مقابل اگر گاوها قیمت را به بالای ۲۰,۰۰۰ دلار هدایت کنند، احتمال افزایش دوباره مومنتوم (شتاب) قیمت و رشد آن تا ۲۲,۷۲۷ دلار و در بالای آن تا ۲۵,۰۰۰ دلار ممکن خواهد بود.

  • مقاومت‌ها: ۱۹,۵۰۰ – ۲۰,۰۰۰ -۲۲,۷۲۷ – ۲۵,۰۰۰
  • حمایت‌ها: ۱۷,۲۰۰

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم

جهش پرقدرت قیمت اتریوم از حمایت ۴۸۸.۱۳۴ دلاری خود، نشان‌دهنده ورود تهاجمی خریداران با هدف ادامه موج بعدی روند صعودی است.

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۱ دسامبر (۱۱ آذر)

اگر خریداران موفق به هدایت قیمت به بالای سطح ۶۲۵ دلار شوند، احتمال آغاز روند صعودی حرکت قیمت تا مقاومت ۸۰۰ دلار وجود خواهد داشت. شیب صعودی میانگین‌های متحرک و قرار گرفتن شاخص قدرت نسبی (RSI) در نزدیکی ناحیه اشباع (بیشینه) خرید، نشان از برتری خریداران دارد.

در طرف مقابل اگر قیمت از مقاومت ۶۲۵ دلار به‌سمت پایین چرخش کند، قبل از ادامه روند صعودی، احتمال ورود قیمت به فاز تحکیم به‌مدت چند روز وجود خواهد داشت. شکست قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۵۳۲ دلار، اولین نشانه تضعیف آن خواهد بود.

  • مقاومت‌: ۶۲۵ – ۸۰۰
  • حمایت‌: ۵۳۲

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ریپل

موج بازیابی قیمت ریپل طی دو روز گذشته با مقاومت سطح ۶۱.۸ درصد اصلاحی فیبوناچی در ۰.۶۴۹۱۳۸ دلار درگیر است. در روز گذشته خریداران قیمت را به بالای این مقاومت برده، اما موفق به تثبیت آن در سطوح بالاتر نبوده‌اند.

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۱ دسامبر (۱۱ آذر)

به‌هرحال، شیب صعودی میانگین‌های متحرک و قرارگرفتن شاخص قدرت نسبی (RSI) در ناحیه اشباع خرید نشان از این دارد که خریداران دست بالاتر را در بازار دارند. اگر خریداران موفق به هدایت قیمت به بالای ۰.۶۴۹۱۳۸ دلار شوند، احتمال رشد قیمت تا ۰.۷۰۶۹۴۲ دلار و در بالای آن تا ۰.۷۸۰۵۷۴ دلار وجود خواهد داشت.

دیدگاه صعودی قیمت با چرخش آن از مقاومت بالاسر و ریزش به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۰.۴۷ دلار منتفی خواهد شد.

  • مقاومت‌ها: ۰.۶۴۹۱۳۸ – ۰.۷۰۶۹۴۲ – ۰.۷۸۰۵۷۴
  • حمایت‌ها: ۰.۴۷

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت‌ کوین کش

قیمت بیت کوین کش در ۲۹ نوامبر به بالای سطح ۲۸۰ دلار رفته است و شتاب صعودی قیمت در روز گذشته افزایش یافته است. روند بازیابی قیمت با مقاومت سطح ۶۱.۸ درصد اصلاحی فیبوناچی در ۳۲۴.۰۱ دلار برخورد کرده است.

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۱ دسامبر (۱۱ آذر)

چرخش قیمت به‌سمت پایین از مقاومت بالاسر نشان‌دهنده این است که خریدارانی که در سطوح بالاتر به بازار وارد شده‌اند، در حال خروج از آن هستند. در این وضعیت، فروشندگان به‌منظور پایین آوردن قیمت تا ۲۸۰ دلار تلاش خواهند کرد.

در نقطه مقابل این سناریوی نزولی، اگر خریداران موفق به هدایت قیمت به بالای ۳۲۴.۰۱ دلار شوند، احتمال حرکت صعودی قیمت تا ۳۲۴.۰۱ دلار و در بالای آن تا ۳۴۴.۹۸ دلار و در نهایت ۳۷۱.۷۰ دلار وجود خواهد داشت. شیب صعودی میانگین‌های متحرک و قرار گرفتن شاخص قدرت نسبی در بالای ۵۸ نشان‌دهنده این است که خریداران برتری نسبی دارند.

  • مقاومت‌ها: ۳۲۴.۰۱ – ۳۴۴.۹۸ – ۳۷۱.۷۰
  • حمایت‌ها: ۲۸۰

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت چین لینک

قیمت چین لینک در ۲۶ و ۲۷ نوامبر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA ۵۰ – خط قرمز در تصویر) در ۱۲.۲۵ دلار به‌سمت بالا جهش کرده است و خریداران آن را به بالای مقاومت ۱۳.۲۸ دلار هدایت کرده‌اند. روند بازیابی قیمت در وضعیت فعلی با مقاومت سطح اصلاحی ۶۱.۸ درصد در ۱۴.۴۴۳۳ دلار مواجه شده است.

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۱ دسامبر (۱۱ آذر)

شیب افقی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) و قرار گرفتن شاخص قدرت نسبی (RSI) در بالای سطح میانی خود، نشان‌دهنده تعادل قدرت در میان دو گروه خریداران و فروشندگان است.

با هدایت قیمت به زیر سطح ۱۳.۲۸ دلار، احساسات بازار به‌نفع فروشندگان چرخیده و خریداران با رشد قیمت، از موقعیت‌های خود خارج می‌شوند. شکست قیمت به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA ۵۰ – خط قرمز در تصویر) در ۱۲.۲۵ دلار نیز به‌معنی احتمال اصلاح عمیق‌تر قیمت خواهد بود.

در طرف مقابل اگر خریداران موفق به هدایت قیمت به بالای ۱۴.۴۴۳۳ دلار شوند، احتمال رشد قیمت تا ۱۵.۲۹۹۴ دلار و در بالای آن تا ۱۶.۳۹ دلار ممکن خواهد بود. شکست قیمت به بالای این مقاومت نیز به‌معنای احتمال ادامه روند صعودی است.

  • مقاومت‌ها: ۱۴.۴۴۳۳ – ۱۵.۲۹۹۴ – ۱۶.۳۹
  • حمایت‌ها: ۱۳.۲۸ – ۱۲.۲۵

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت لایت کوین

قیمت لایت کوین در ۲۶ و ۲۷ نوامبر در نزدیکی سطح ۶۱.۸ درصد اصلاحی فیبوناچی در ۶۴.۸۳۱۷ دلار حمایت شده است. جهش قیمت از این سطح قوی بوده است، اما خریداران در وضعیت فعلی با مقاومت ۸۸ دلار درگیر هستند.

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۱ دسامبر (۱۱ آذر)

به‌هرحال شیب صعودی میانگین‌های متحرک و قرار گرفتن شاخص قدرت نسبی (RSI) در ناحیه مثبت خود، نشان از برتری خریداران دارد. با حرکت قیمت به بالای سطح ۸۸ دلار، احتمال دیده‌شدن دوباره سطح ۹۳.۹۲۸۲ دلار وجود خواهد داشت. در بالای این سطح، احتمال گسترده‌شدن روند صعودی تا ۱۰۰ دلار وجود خواهد داشت.

در طرف مقابل، اگر قیمت از مقاومت بالاسر به‌سمت پایین چرخش کند، احتمال نوسانات محدود قیمت به‌مدت چند روز وجود خواهد داشت. دیدگاه صعودی قیمت با حرکت آن به زیر سطح ۶۴ دلار منتفی خواهد شد.

  • مقاومت‌ها: ۸۸ – ۹۳.۹۲۸۲- ۱۰۰
  • حمایت‌ها: ۶۴

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت کاردانو

قیمت کاردانو در ۲۸ نوامبر با قدرت به بالای مقاومت ۰.۱۵۵ دلاری خود حرکت کرده است. این امر نشان‌دهنده‌ی جریان خرید تهاجمی در سطوح پایین‌تر است. به‌هرحال، خریداران در دو روز گذشته، در تلاش برای حفظ قیمت در بالای سطح ۰.۱۷ دلار هستند.

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۱ دسامبر (۱۱ آذر)

فروشندگان در حال دفاع از ناحیه مقاومتی ۰.۱۷ الی ۰.۱۸۲۶۳۱۵ دلار هستند. اگر این گروه موفق به پایین‌آوردن قیمت به زیر ۰.۱۵۵ دلار شوند، ادامه ریزش قیمت تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۰.۱۳۷ دلار ممکن خواهد بود.

به‌هرحال اگر خریداران با ریزش قیمت تا ۰.۱۵۵ دلار به بازار وارد شوند، این امر نشان‌دهنده جریان انباشت در این سطح است. ورود قیمت به فاز تحکیم در نزدیکی مقاومت بالاسر نشانه مثبتی خواهد بود، زیرا بیان‌گر این خواهد بود که معامله‌گران برای بستن موقعیت‌های باز خود عجله ندارند و منتظر اصلاح عمیق قیمت به‌منظور ورود به بازار نیستند.

اگر خریداران قیمت را به بالای ۰.۱۸۲۶۳۱۵ دلار هدایت کنند، رشد قیمت تا ۰.۲۱۲۹ دلار و در بالای آن تا ۰.۲۳۵ دلار ممکن خواهد بود.

  • مقاومت‌ها: ۰.۱۷ – ۰.۱۸۲۶۳۱۵ – ۰.۲۱۲۹ – ۰.۲۳۵
  • حمایت‌ها: ۰.۱۵۵ – ۰.۱۳۷

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت پولکادات

قیمت پولکادات از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA ۵۰ – خط قرمز در تصویر) از ۴.۵۲ دلار به‌سمت بالا جهش کرده است. این امر بیان‌گر دفاع پرقدرت خریداران از این حمایت است. این گروه در وضعیت فعلی برای هدایت قیمت به بالای ناحیه مقاومتی ۵.۵۸۹۹ الی ۶.۰۸۵۷ دلار تلاش خواهند کرد.

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۱ دسامبر (۱۱ آذر)

در صورت موفقیت، احتمال رشد قیمت تا ۶.۸۶۱۹ دلار و در بالای آن تا ۷.۶۴ دلار وجود خواهد داشت. شیب صعودی تدریجی میانگین‌های متحرک و قرارگرفتن شاخص قدرت نسبی (RSI) در بالای سطح ۵۷، نشان‌دهنده برتری نسبی خریداران است.

به‌هرحال، اگر قیمت پس از برخورد به ناحیه مقاومتی بالاسر به سمت پایین چرخش کند، احتمال نوسانات محدود قیمت به‌مدت چند روز دیگر وجود خواهد داشت.

  • مقاومت‌ها: ۵.۵۸۹۹ – ۶.۰۸۵۷ – ۷.۶۴
  • حمایت‌ها: ۴.۹۵

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بایننس کوین

قیمت بایننس کوین همچنان در محدوده ۲۵.۶۶۵۲ الی ۳۲ دلار باقی مانده است. جهش قیمت در ۲۶ نوامبر نشان‌دهنده این است که خریداران در نزدیکی حد پایین این محدوده به بازار ورود می‌کنند. قیمت در وضعیت فعلی در نزدیکی حد بالای این محدوده قرار گرفته است.

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۱ دسامبر (۱۱ آذر)

اگر قیمت از سطح بالای این محدوده به‌سمت پایین چرخش کند، نوسانات عرضی قیمت تمدید خواهد شد. میانگین‌های متحرک افقی شده‌اند، اما شاخص قدرت نسبی (RSI) به ناحیه مثبت خود وارد شده است. این امر نشان می‌دهد که مومنتوم (تکانه) حرکت قیمت به‌نفع خریداران خواهد بود.

اگر خریداران موفق به هدایت قیمت به بالای ۳۲ دلار شوند، احتمال رشد قیمت تا ۳۵.۴۳۳۸ دلار وجود خواهد داشت. شکست قیمت به بالای این مقاومت ممکن است منجر به دیده‌شدن دوباره سقف تاریخی (ATH) قیمت در ۳۹.۵۹۴۱ دلار خواهد شد.

  • مقاومت‌ها: ۳۲ – ۳۵.۴۳۳۸ – ۳۹.۵۹۴۱
  • حمایت‌ها: ۲۵.۶۶۵۲

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت استلار

قیمت استلار با مقاومت خط روند نزولی روبه‌رو شده است، اما وجه مثبت این است که خریداران از ریزش زیاد قیمت جلوگیری کرده‌اند. بنابراین می‌توان گفت که جریان انباشت توسط خریداران در هر ریزش قیمت برقرار است.

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۱ دسامبر (۱۱ آذر)

اگر خریداران موفق به هدایت قیمت به بالای خط روند نزولی شوند، احتمال رشد آن تا ۰.۲۳۱۶۵۵ دلار وجود خواهد داشت. احتمالاً در این سطح فروشندگان دست به کار خواهند شد و اگر قیمت از این مقاومت بالاسری چرخش کند، نوسانات عرضی قیمت به‌مدت چند روز تمدید خواهد شد.

اگر خریداران موفق به هدایت قیمت به بالای ۰.۲۳۱۶۵۵ دلار شوند، احتمال شروع موج بعدی حرکت صعودی قیمت وجود خواهد داشت. هدف بعدی قیمت در این مسیر ۰.۲۹۳۳ دلار خواهد بود. در طرف مقابل، اگر فروشندگان قیمت را به زیر ۰.۱۸۸ دلار هدایت کنند، احتمال ریزش قیمت تا ۰.۱۶ دلار وجود خواهد داشت.

  • مقاومت‌ها: ۰.۲۳۱۶۵۵ – ۰.۲۹۳۳
  • حمایت‌ها: ۰.۱۸۸ – ۰.۱۶

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *