1403/01/09

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۹ فوریه (۲۱ بهمن)

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۹ فوریه (۲۱ بهمن)

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۹ فوریه (۲۱ بهمن)

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین، اتریوم، ریپل، بیت کوین کش، لایت کوین، کاردانو، بایننس کوین، پولکادات، دوج کوین و چین لینک را برای امروز (۲۱ بهمن) در ادامه می‌خوانید:

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین در روز گذشته همزمان با اعلام سرمایه‌گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری شرکت تسلا در بیت کوین، به بالای سقف تاریخی اخیر خود در ۴۱,۹۵۹.۶۳ دلار رفته و در روز جاری سطح ۴۸,۰۰۰ دلار را در صرافی بایننس نیز دیده است. علت این حرکات را می‌توان به تقاضای نهادی شدید در بازار مرتبط ساخت که قیمت‌ها را به سمت قله‌های جدید هدایت کرده است.

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۹ فوریه (۲۱ بهمن)

با صعود پرقدرت قیمت به بالای مقاومت ۴۱,۹۵۹.۶۳ دلار در روز گذشته، مسیر رشد آن تا مقاومت روانی ۵۰,۰۰۰ دلار باز خواهد بود. احتمال دفاع قوی فروشندگان از این سطح وجود خواهد داشت. اما با نقض این مقاومت، احتمال رشد قیمت تا ۶۰,۹۷۴.۴۳ دلار افزایش خواهد یافت.

در طرف مقابل، اگر قیمت به‌سرعت به زیر سقف اخیر آن در ۴۱,۹۵۹.۶۳ دلار حرکت کند و موفق به تثبیت به مدت چند روز در بالای این سطح نشود، خرس‌های بازار برای پایین آوردن آن به زیر ۳۸,۰۰۰ دلار تلاش خواهند کرد. در این صورت احتمال دیده شدن دوباره میانگین‌های متحرک وجود خواهد داشت. شکست قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۳۶,۱۹۶ دلار، اولین نشانه از تضعیف روند صعودی خواهد بود و ریزش قیمت به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA ۵۰ – خط قرمز در تصویر) در ۳۳,۲۵۰ دلار، احتمال اصلاح عمیق قیمت را هشدار می‌دهد.

  • مقاومت‌ها: ۵۰,۰۰۰ – ۶۰,۹۷۴.۴۳
  • حمایت‌ها: ۴۱,۹۵۹.۶۳ – ۳۸,۰۰۰ – ۳۶,۱۹۶ – ۳۳,۲۵۰

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم

قیمت اتریوم در ۵ فوریه (۱۷ بهمن) از مقاومت ۱,۷۵۷.۳۳۸ دلاری خود به سمت پایین چرخیده است، اما خریداران با قدرت در حوالی سطح شکسته‌شده (بریک اوت) در ۱,۴۷۴.۰۹۶ دلار به بازار ورود کرده‌اند. این امر را می‌توان از شمع بلند قیمت در کندل ۷ فوریه (۱۹ بهمن) مشاهده کرد.

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۹ فوریه (۲۱ بهمن)

شیب صعودی میانگین‌های متحرک و قرارگیری شاخص قدرت نسبی (RSI) در ناحیه مثبت خود نشان از برتری خریداران در بازار دارد. با توجه به تثبیت قیمت در بالای سطح ۱,۷۵۷.۳۳۸ دلار، می‌توان گفت ادامه روند صعودی از سر گرفته خواهد شد. هدف بعدی قیمت در مسیر صعود ۱,۸۷۰ دلار خواهد بود و در بالای آن احتمال حرکت تا مقاومت روانی ۲,۰۰۰ دلار وجود خواهد داشت.

در طرف مقابل اگر قیمت از سطوح فعلی چرخش کند، احتمال نوسانات محدود آن به مدت چند روز در فاز تحکیم بین دو حد ۱,۴۷۳.۰۹۶ الی ۱,۷۵۷.۳۳۸ دلار وجود خواهد داشت. شکست قیمت به زیر حد پایین این محدوده، آن را تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA ۵۰ – خط قرمز در تصویر) در ۱,۱۴۸ دلار به پایین خواهد کشید.

  • مقاومت‌: ۱,۷۵۷.۳۳۸ – ۱,۸۷۰ – ۲,۰۰۰
  • حمایت‌: ۱,۴۷۳.۰۹۶ – ۱,۱۴۸

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت کاردانو

مومنتوم (شتاب) قیمت کاردانو پس از خروج از سقف کانال صعودی خود در ۵ فوریه (۱۷ بهمن) افزایش یافته و گاوهای بازار به‌راحتی قیمت را به بالای مقاومت ۰.۶۰ دلار هدایت کرده‌اند. این حرکت احتمال رشد قیمت را تا ۰.۸۰ دلار افزایش خواهد داد.

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۹ فوریه (۲۱ بهمن)

اگرچه شیب صعودی میانگین‌‎های متحرک برتری خریداران را در بازار نشان می‎‌‌دهد، حرکت شاخص قدرت نسبی (RSI) در ناحیه اشباع خرید، از اصلاح احتمالی یا ورود قیمت به فاز تحکیم در کوتاه مدت هشدار می‎‌دهد. تحکیم قیمت بیان‌گر این است که معامله‌گران برای ذخیره سود معاملات خود عجله‌ای ندارند. این امر دیدگاه ادامه روند صعودی قیمت را بهبود خواهد بخشید.

در طرف مقابل اصلاح قیمت ممکن است آن را تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۰.۴۵۴ دلار به پایین بکشد. جهش قوی قیمت از این سطح، دست‌نخورده ماندن روند صعودی را نشان داده و ریزش به زیر آن، تضعیف شتاب صعودی قیمت را هشدار می‌دهد.

  • مقاومت‌ها: ۰.۸۰
  • حمایت‌ها: ۰.۴۵۴

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ریپل

قیمت ریپل در چند روز گذشته در بالای سطح ۰.۳۸۵۰ دلار در حال تثبیت است، اما خریداران به‌منظور هدایت آن به بالای سطح ۰.۵۰ دلار در تلاش هستند. این امر نشان از کمبود تقاضا در سطوح بالاتر قیمت دارد.

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۹ فوریه (۲۱ بهمن)

خرس‌های بازار در ۷ فوریه (۱۹ بهمن) برای پایین آوردن قیمت به زیر حمایت ۰.۳۸۵۵ دلار تلاش کرده اما موفق نبوده‌اند. این حرکات نشان از این دارد که خریداران با ریزش‌های قیمت به بازار ورود می‌کنند. هنگامی‌که فروشندگان با بازیابی قیمت دست‌به‌کار می‌شوند و خریداران در ریزش‌ها ورود می‌کنند، قیمت درون یک محدوده محصور باقی خواهد ماند.

بریک اوت و بسته‌شدن قیمت در بالای مقاومت ۰.۵۰ دلار، روند صعودی آن را با هدف ۰.۶۵ دلار ادامه خواهد داد، در عین حال نقض حمایت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۰.۳۷۴ دلار، قیمت را تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA ۵۰ – خط قرمز در تصویر) در ۰.۳۱۲ دلار به پایین خواهد کشید.

  • مقاومت‌ها: ۰.۵۰ – ۰.۶۵
  • حمایت‌ها: ۰.۳۸۵۰ – ۰.۳۷۴ – ۰.۳۱۲

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت پولکادات

موفق عمل نکردن خرس‌ها در پایین آوردن و تثبیت قیمت پولکادات در زیر سطح ۱۹.۴۰ دلار، موجب جذب خریداران و به‌‌دنبال آن هدایت قیمت به سمت سطوح جدید در روز جاری شده است.

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۹ فوریه (۲۱ بهمن)

هدف قیمت در مسیر صعود ۲۴.۰۸ دلار و در بالای آن ۳۰ دلار خواهد بود. شیب هر دو میانگین متحرک صعودی بوده و شاخص قدرت نسبی (RSI) در نزدیکی ناحیه اشباع خرید قرار گرفته است. مجموعه این عوامل برتری خریداران را نشان می‌دهد.

دیدگاه صعودی با چرخش جهت حرکت قیمت و ریزش به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۱۷.۹۱ دلار منتفی خواهد شد. چنین حرکتی توانایی پایین آوردن قیمت را تا حمایت بعدی در ۱۴.۷۲۵۹ دلار خواهد داشت.

  • مقاومت‌ها: ۲۴.۰۸ – ۳۰
  • حمایت‌ها: ۱۹.۴۰ – ۱۷.۹۱ – ۱۴.۷۲۵۹

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بایننس کوین

قیمت بایننس کوین در ۵ فوریه (۱۷ بهمن) به بالای مقاومت ضلع بالای الگوی کنج صعودی رفته است. در وضعیت فعلی فروشندگان برای تأخیر در روند صعودی در ۹۵ دلار تلاش خواهند کرد.

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۹ فوریه (۲۱ بهمن)

پس از اصلاح کم‌عمق قیمت در ۷ فوریه (۱۹ بهمن)، خریداران درصدد ادامه روند صعودی هستند. اولین هدف قیمت در مسیر صعودی ۹۵ دلار و در بالای آن ۱۰۰ دلار خواهد بود.

در طرف مقابل فتیله بلند شمع روزانه قیمت در روز جاری نشان از ذخیره سود معاملات به‌دست گروهی از معامله‌گران دارد. با ریزش قیمت به زیر سطح ۳۸.۲ درصد اصلاحی فیبوناچی موج اخیر صعودی در ۸۴.۵ دلار، احتمال دیده‌شدن دوباره سطح بریک اوت شده ۷۷.۵ دلار وجود خواهد داشت. در زیر این سطح نیز احتمال حرکت دوباره قیمت به داخل الگو وجود خواهد داشت.

  • مقاومت‌ها: ۹۵ – ۱۰۰
  • حمایت‌ها: ۸۴.۵ – ۷۷.۵

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت لایت کوین

قیمت لایت کوین طی چند روز گذشته بین دو حد پایین میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۱۴۴.۹۸ دلار و حد بالای ۱۶۰ دلار محصور شده است. خریداران در وضعیت فعلی قیمت را بالای این محدوده هدایت کرده‌اند. در چنین شرایطی هدف بعدی قیمت در مسیر صعود ۱۸۵.۵۸۲۱ دلار خواهد بود.

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۹ فوریه (۲۱ بهمن)

در بالای این سطح نیز احتمال ادامه روند صعودی با هدف ۲۰۰ دلار وجود خواهد داشت. در طرف مقابل هم اگر قیمت از مقاومت بالاسر در ۱۸۵.۵۸۲۱ دلار چرخش کند، احتمال ریزش دوباره آن تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه وجود خواهد داشت. بریک اوت قیمت به زیر میانگین‌های متحرک اولین نشانه تضعیف آن خواهد بود و احتمال ریزش آن تا ۱۲۰ دلار وجود خواهد داشت.

  • مقاومت‌ها: ۱۶۰ – ۱۸۵.۵۸۲۱ – ۲۰۰
  • حمایت‌ها: ۱۴۴.۹۸ – ۱۲۰

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت دوج کوین

پامپ قیمت دوج کوین طی ۲۸ و ۲۹ ژانویه (۹ و ۱۰ بهمن) با فشار فروش شدید در ۰.۰۸۷۵ دلار روبه‌رو شده است. با توجه به اینکه قیمت در ۳۰ ژانویه (۱۱ بهمن) ریزش داشته است اما فروشندگان موفق به تشدید فشار فروش نشده‌اند. جریان خرید سنگین در سطوح پایین‌تر، روند صعودی را در ۴ فوریه (۱۶ بهمن) ادامه داده است. طی این حرکات قیمت به بالای مقاومت روانی ۰.۰۵۰ دلار حرکت کرده و تثبیت شده است.

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۹ فوریه (۲۱ بهمن)

با وجود اینکه قیمت از مقاومت ۰.۰۸۷۵ دلار به سمت پایین چرخیده است، اما فتیله بلند شمع قیمت در شمع ۸ فوریه (روز گذشته) نشان از جریان انباشت به‌دست خریداران دارد. اگر این افراد موفق به هدایت قیمت به بالای سطح ۰.۰۸۷۵ دلار شوند، احتمال افزایش مومنتوم قیمت وجود خواهد داشت.

هدف بعدی قیمت در مسیر صعود ۰.۱۰۲۴۱۲ دلار و در بالای آن ۰.۱۳ دلار خواهد بود. برخلاف تصور اگر قیمت از ۰.۸۷۵ دلار به سمت پایین چرخش کند، احتمال نوسان قیمت به‌مدت چند روز در فاز تحکیم و قبل از حرکت جهت‌دار بعدی وجود خواهد داشت.

  • مقاومت‌ها: ۰.۰۸۷۵ – ۰.۱۰۲۴۱۲ – ۰.۱۳
  • حمایت‌ها: ۰.۰۵۰

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت چین لینک

فتیله بلند شمع قیمت چین لینک در ۷ فوریه (۱۹ بهمن) نشان از ورود خریداران به بازار با ریزش قیمت تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۲۳.۱۵ دلار دارد. اگر این افراد موفق به هدایت قیمت به بالای ناحیه مقاومتی ۲۵.۷۸۲۴ الی ۲۷ دلار شوند، ادامه روند صعودی ممکن خواهد بود.

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۹ فوریه (۲۱ بهمن)

هدف اولیه قیمت در مسیر صعود ۳۰ دلار و در بالای آن ۳۳ دلار خواهد بود. شیب صعودی میانگین‌های متحرک و قرارگیری شاخص قدرت نسبی (RSI) در ناحیه مثبت خود، نشان از برتری خریداران دارد.

در طرف مقابل اگر قیمت از این ناحیه به سمت پایین چرخش کند، فروشندگان بار دیگر به‌منظور پایین آوردند قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه تلاش خواهند کرد. در چنین شرایطی احتمال ادامه ریزش تا ۲۰.۱۱۱۱ دلار نیز وجود دارد.

  • مقاومت‌ها: ۲۵.۷۸۲۴ – ۲۷ – ۳۰ – ۳۳
  • حمایت‌ها: ۲۳.۱۵ – ۲۰.۱۱۱۱

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت‌ کوین کش

قیمت بیت کوین کش در ۶ فوریه (۱۸ بهمن) به بالای مقاومت ۴۶۵.۰۲ دلار رفته است، اما خریداران موفق به تثبیت بریک اوت قیمت نبوده‌اند. این امر موجب ذخیره سود معاملات شده است و قیمت در ۷ فوریه (۱۹ بهمن) به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۴۳۹ دلار رفته است.

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۹ فوریه (۲۱ بهمن)

به‌هرحال فروشندگان موفق به افزایش فشار فروش و هدایت قیمت به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA ۵۰ – خط قرمز در تصویر) در ۴۲۲ نشده‌اند. در مقابل خریداران بار دیگر قیمت را به بالای ۴۶۵.۰۲ دلار هدایت کرده‌اند. این احتمال رشد قیمت تا ۵۱۵ دلار را افزایش خواهد داد.

در طرف مقابل اگر قیمت از سطوح فعلی چرخش کند و به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه حرکت کند، هشداری مبنی بر تضعیف روند صعودی دریافت خواهیم کرد.

  • مقاومت‌ها: ۵۱۵
  • حمایت‌ها: ۴۶۵.۰۲ – ۴۲۲

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *